Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 2
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Spännande. Var ligger den lokalen? Är det catering eller?
Helen och Johan skrev 2008-06-12 15:47:29 följande:
lokalen som inte fungerade ligger i närheten av stångby (strax utanför lund).... har kanske hittat rätt nu... kan vara lokalen!!!
Helen & Johan det finns ett par som är jättebra.. de driver taste event i lödde... mycket bra mat och folk som haft dem säger att det varit jättebra. om vi väljer lokal för catering kommer vi att välja dem...
GladaEmma: Lokalen ligger på Norra skolgatan och man hyr av kommun. Festsalen är hur fin som helst, väldigt pampig och med scen. Mat och dryck ordnar man själv, precis som vi ville ha det :)
Huzzan: Tack för cateringtipset! Ska definitivt kolla upp dem. Vad tittar du på för lokaler?
Det låter ju super!
Ett annat tips på catering är Nyströms Gastronomi. Vi skulle använt oss av honom om inte mat "ingått" i den lokal vi ska vara i. Killen, Lasse, som har det har tidigare jobbat på Operakällaren i Sthlm och Kramers här i Malmö. Hur trevlig som helst är han! Han fixade maten till vår klassåterträff för högstadiet förra hösten. Kolla in www.nystromsgastronomi.se/
Helen och Johan skrev 2008-06-12 19:32:15 följande:
Tack for tipset om Nystroms Gastronomi!
Ar det forresten nagon har som ska gifta sig borgligt och har nagra tips pa vigselforattare?
Hur går det för er?
Nu nar lokalen ar bokad och vigselplats har vi planerat att titta pa vid nasta Malmo-besok i augusti, sa borjar det kanske bli dags att titta pa klanning? Jag ska forsoka ge mig ut i Aberdeen och titta pa klanningar till helgen, har dock inga storre forhoppningar pa att hitta nagot har med tanke pa det urusla utbudet nar det galler klader, skor etc. Men det kan ju vara bra att fa nagon uppfattning om vad man gillar/inte gillar. Jag har jattesvart att se mig sjalv i brudklanning sa jag maste nog ge mig ut och prova lite och inte bara titta pa bilder pa internet. Har ni borjat prova klanningar?
Så spännande. Vad har ni bokat för lokal och vigselplats?
Vi ska till New York i oktober så då ska jag leta klänning ganska intensivt. Hittar jag inget där så kommer jag fortsätta här hemma sen... Sätter dock mitt hopp till NY =)
Oh, coolt med NY! Dar maste det ju finnas hur mycket brudklanningar som helst... och koper du ingen dar, sa har du sakert anda fatt lite inspiration :)
Jag far nog forlita mig pa Malmo/Kopenhamn. Det brittiska modet ar faktiskt inte mycket att hanga i julgranen.
Ja det ska bli jättekul att åka dit. Bara några kvarter från vårt hotell finns en stor "butik" på flera våningar med bara bröllopsgrejor så många timmar kommer spenderas där kan du tro!
Det finns ju några stycken i både Malmö och Köpenhamn så det ska nog gå bra =)