Inlägg från: GladaEmma |Visa alla inlägg
  • GladaEmma

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 2

Självklart =) Välkommen! Hur går planerandet?

Skåne09 skrev 2008-07-11 21:26:43 följande:
    Hej riktigt ny på BT men fann er tråd, hoppas jag kan få vara med på ett hörn även om vi kommer gifta oss mera öster ut i Skåne och inte så nära Malmö. Men det verkar inte finnas någon "Skånetråd"..
  • GladaEmma

Hur går det för er alla? Själv funderar jag på att börja titta efter klänning snart =)

• GladaEmma

Så sant så - jag lär oxå vänta tills det är lite "normalare" värme ute. Man vill ju inte vara allldeles klibbig när man ska prova!

Jag har surfat runt en massa och har väl mer eller mindre bara kommit fram till att jag inte ska ha en "gräddbakelse" utan en enkel klänning =) Du då?

Skåne09 skrev 2008-07-31 20:14:17 följande:
    Emma, jag hade samma plan för lördag med min brudtärna. Men nu känner jag att vädret får avgöra. Om det blir för varmt och kvavt så känns det ju inget kul att prova klänningar. Men jag är riktigt sugen på att kolla vad som finns och vad jag gillar. Så klart har jag surfat runt en del men att få ta på dem och se dem på är ju lite av en annan sak. Har du några tankar på vad du vill ha för typ av klänning?
  • GladaEmma

Självklart =))) Vi funderade oxå på Söderslätt ett tag, men det blev Kyrkheddinge istället...

Plummis83 skrev 2008-07-31 20:26:22 följande:
    Hej på er alla!!Jag kommer visserligen gifta mig i Skanörs kyrka och sedan ha festen på Söderslätts Bygdegård men kanske kan få vara med här oxå?? Roligt att kunna vara med i flera trådar ju och vara aktiv!!
  • GladaEmma

Jag vill ha en vit - men inte vitvit, utan kanske lite snövit eller nått...om du förstår vad jag menar...

Jag har fastnat lite för Maggie Sottoro så jag ska se om jag hittar nått här hemma, annars så ska jag till New York i höst så jag ska leta lite där oxå tänkte jag.

Skåne09 skrev 2008-08-01 10:18:35 följande:
    Emma, nej ingen gräddbakelse, heller inget släp för min del. Jag har alltid haft en ganska enkel stil och det vill jag ha nu med, Nixa har flera fina som jag har fastnat för. Har också en idé om att ha snörning i ryggen och att den ska vara röd eftersom jag vill ha röda skor! Prognosen säger att det ska bli svalare imorgon, men jag har en svullen hals så det kanske inte blir av ändå. Mitt problem är att jag väldigt gärna vill spendera en hel dag med att kolla på klänningar tillsammans med min tärna och nästa lediga lördag är i slutet av september...
  • GladaEmma

Tihi vi hade nog kunnat prova klänningar ihop - samma klänningar :P

Helen och Johan skrev 2008-08-01 15:47:02 följande:

Jag har bokat tid i morgon for att titta/prova klanningar. Ska bli valdigt spannande! Vadret ar tyvarr inget som staller till nagra hinder har i Aberdeen... Jag vet inte alls vad jag vill ha for klanning, daremot vet jag vad jag INTE vill ha. Inte marang, inte axelbandslos och inte slap. Hm hoppas jag far lite ideer i morgon.
  • GladaEmma

Nä det blev inget för min del heller - får väl försöka boka in det nästa lördag eller så...

Har ni några tips på butiker i Malmöområdet kanske?

Stackars Skåne09 som lyckats dra på sig halsfluss - krya på dig!

• GladaEmma

Var ligger Romantica?

De vid Hansa gillar inte jag heller - butiken känns så rörig oxå!

Hedebris skrev 2008-08-03 13:23:38 följande:
    jag köpte min på romantica. tycker de är superproffsiga och har fina klänningar..kan ej rekomendera den nere vid hansa. De är grymt otrevliga och service vet dem inte vad det är..
  • GladaEmma

Jag lär behöva sy upp min - är alldeles för kort för en "normal" klänning =)

Talulah skrev 2008-08-04 11:49:40 följande:
    Ingen annan än jag som ska sy upp klänningen?
  • GladaEmma

hahaha... antar att du menar sy upp - alltså custom made?! hahaha dumma jag!

Talulah skrev 2008-08-04 11:49:40 följande:
    Ingen annan än jag som ska sy upp klänningen?
  • GladaEmma

Jaha så den butiken heter Romantica =) Har åkt där förbi många gånger och tänkt att "dit in måste jag", så där ska jag absolut titta in sen =)

Jennzy skrev 2008-08-04 14:19:30 följande:
    Romantica ligger på Bergsgatan. De är verkligen super trevliga. Var där förra året när jag fick äran att vara tärna åt min bästa kompis. De hjälpte henne verkligen att hitta drömklänningen. Hon blev riktigt vacker utan att bli ruinerad =)Verkar inte som om någon gillar Cinderella vid Hansa. Kommer inte gå dit där själv. Var där förra året och vi gick nästan direkt på grund av röran och att de var så otrevliga och ohjälpsamma.
  • GladaEmma

Åh så kul att du hittat klänning! Underbart!

Jag var inne i Lund på en utförsäljning igår. Damen som hade butiken var hur otrevlig som helst så jag gick ut lika fort som jag kommit in.

Ska försöka sluta i tid i morgon så jag kan köra till Staffanstorp och titta där. Finns en butik som ska ha mycket. Sen i helgen ska jag nog till Palm och Romantica här i Malmö...

• GladaEmma

Det finns en tygaffär i Staffanstorp som jag har för mig är bra.
    Tygmarknaden
    Kontaktperson: Edel Larsen
    Kastanjevägen 17G
    245 44 Staffanstorp
    Telefon: 046-25 77 11
    E-post: info@tygmarknaden.se
    Hemsida: www.tygmarknaden.se

Talulah skrev 2008-08-04 17:44:35 följande:
    Behöver ett tips på tygaffärer!Har ni bra koll på sådana affärer? Jag kommer inte från Malmö från början och jag känner bara till stoff och stil ute på svågertorp. Behöver lite andra tips på bra ställen...Kan ni hjälpa mig?
  • GladaEmma

Shit - upptäckte att butikerna inte har öppet på lördag ju... =(

GladaEmma skrev 2008-08-13 18:17:39 följande:
    Åh så kul att du hittat klänning! Underbart!Jag var inne i Lund på en utförsäljning igår. Damen som hade butiken var hur otrevlig som helst så jag gick ut lika fort som jag kommit in. Ska försöka sluta i tid i morgon så jag kan köra till Staffanstorp och titta där. Finns en butik som ska ha mycket. Sen i helgen ska jag nog till Palm och Romantica här i Malmö...
Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 2