arg, ledsen.chockad och besviken!
Jag har råkat ut för nästan samma sak i förrigår. Jag bjöd en kompis som jag lärt känna (läs: vi var väldigt nära vänner när vi pluggade, bodde grannar, festade osv..)när jag pluggade. Vi har inte haft direkt kontakt de senaste åren men jag var och hälsade på henne för ca 2 månader sedan och jag tyckte att vi hade roligt ihop. Hon tackade ja till inbjudan, bokade resan hit, frågade om det fanns någon möjlighet för henne att sova hos någon jag känner (jag fixade så hon kan sova hos min pappa och hans fru), min tärna skickade ett mail till henne om möhippan för ca 1½ vecka sedan. Min tärna fick svaret (ungefär så här): "Jag har tyvärr bara tid och pengar att åka ner en gång och prioriterar naturligtvis bröllopet, så vi ses då!!!"
Sen i förrigår fick jag ett mail då hon skrev att hon inte kommer på bröllopet för att hon inte tycker att vi har något gemensamt längre. Och att hon inte har tid och energi att lägga på alla relationer hon någonsin haft. Jag bara skrev tillbaka att i min värld kan man inte ha för många vänner men att jag defintivt inte kommer att tränga mig på och önskade henne ett bra liv.
Jag förstår inte varför vissa människor går in för att såra andra. Jag tycker att det hade varit smidigast att från början säga att man inte har möjlighet att komma till bröllopet men att man önskar lycka till på den stora dagen. Och sen låta det vara.
Din sk kompis verkar lika konstig som min sån jag tycker att vi struntar i dem och fokuserar på våra underbara m2bs istället!