Inlägg från: Kärlek08 |Visa alla inlägg
  • Kärlek08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Äckling: om du ska prova fler klänningar så prova även sådana som du tror att du abolut inte skulle passa i, det är konstigt men det är ofta de man faller för sedan... det gjorde jag...

Det är väl så att livet går vidare för alla de som inte planerar bröllop och att de inte har fullkomligt fokus på våra bröllop... konstigt lr hur? Nåväl, min ex-tärna kommer ju på bröllopet... hade hon inte gjort det hade jag varit mer ledsen. Det där med tärnrollen löser sig som sagt...

En sak jag däremot börjar få lätt panik över är underkläder till klänningen. Fråga mig inte varför men det verkar så svårt, jag vill helst ha en sexig korsettliknande sak men tror inte det blir snyggt under klänningen. Och det blir ju så himla dyrt med dubbla uppsättningar, för i ärlighetens namn, jag kommer knappast använda den igen...Vad ska man ha under axelbandslös klänning som ger större byst och är snyggt...????

• Kärlek08

Avil: ok, tack för tipset men jag tror jag satsar på en snygg axelbandslös BH, höfthållare (heter det så??), strumpor med bred spetskant och en söt hipstertrosa... måste bara hitta några som passar ihop och sitter snyggt, alla tre! Magsladder behöver jag inte tänka på... för få barn och för mkt träning för det

• Kärlek08

ska skylten stå på bordet? eller ska hon ha den på bröstet liksom? Ifall hon ska ha den på bröstet finns det ju sådana här plasthållare med en säkerhetsnål som man kan stoppa in valfritt papper i (stor som ett visitkort ca), kan det vara ngt? Finns hos kontorsleverantörer. Jag har sådana på jobbet så om du vill ha bara en kan jag skicka en till dig om du inboxar din adress till mig.

• Kärlek08

Jag svarade i gamla tråden men jag säger samma här: vi gör festhäftet själv, mest för att jag vill att alla trycksaker ska se likadana ut och följa vårt tema, men även för att jag tycker att det är kul och ingen annan har erbjudit sig heller... om min nya tärna (om hon tackar ja) vill lägga sig i så får hon det gärna (hon är himla kreativ!) men framsidan är klar och den ger jag inte avkall på...

• Kärlek08

Det löser sig fru wennerström... allt löser sig, tänk så. Släpp kontrollbehovet

• Kärlek08

Jag har lagt inbjudningskorten och hindersprövningen på lådan för tio minuter sedan.... nu blev det plötsligt allvar... wiiii!

• Kärlek08

Hon kan ju springa till er... så blir det mer motion. Så föreslår jag att hon hälsar på alla blivande brudar i tråden på vägen. Vi kan stå och heja på och så får hon en extra runda. Du kan börja med mig blivande fru wennerström. Det är ju inte så långt till Bomhus!
    lanovia 08 skrev 2008-05-19 13:49:31 följande:

Snart fru wennerström, attans att du inte bor närmare! Men ja om du skall ta dig från Gävle (?) till Göteborg för att måla hos oss blir det nog lite väl långt! Men vi kan erbjuda första klassig inkvartering. Det där med hungrig innan frukost är nog en vanesak. Jag är också hungrig när jag vaknar, men har lyckats vänja mig med att ta promenad med hunden innan frukost.
  • Kärlek08

Så här tänker jag: det tar jag sedan vet att jag kommer få problem hmmmm kanske ngt som jag kan delegera till m2b????
    Snart fru Wennerström skrev 2008-05-19 16:26:00 följande:

satt nyss och skulle börja försöka mig på en test av bordsplacering av dom vi fått svar ifrån iaf, (har nästan fått svar från alla, ngn som inte kunde, väntara bara på ca 3 svar till).. jag tänkte, ja men det här går lätt, haha "en där!".. "sådär ja!" "hihi^^ "de här var ju skoj!" när det börjar bli mindre och mindre kvar blir jag mer och mer tokig, man vill att alla skall hamna bra i sällskap med sådana som det kan ha gemensamma samtalsämnen med åtminstone! haha nu har jag lagt ner detta, höll på att slita av mig håret!hur har ni tänkt kring detta?
  • Kärlek08

Vi har iaf lagt ner det där med traditionell bordsplacering, vi kör ett äldrebord och sedan blandar vi friskt! kommer antaglgen att ha min bror till bordet eller toastmastern och m2b får ha tärnan eller annan valfri trevlig tjej

• Kärlek08

Jah håller med. Det är ju inte så lätt. Jag skulle se det ur en krasst ekonomisk synvinkel. Har ni råd/är ni beredda att betala sonens kompis + sambos kuvertavgift? är svaret ja; bjud dem, de kommer säkert uppföra sig (speciellt om du instruerar sonen om att prata lite löst om det innan). Är svaret nej; du behöver absolut inte ha dåligt samvete för att du inte bjuder dem.

För övrigt måste jag stressa upp er lite för nu blev jag stressd! Ringde och beställde min klänning idag (har väntat lite trots att jag vetat läääänge vilken jag vill ha). Hon jag beställde av (jag ska ha en Aspera btw) sa att om de har rätt modell och stl hemma så kan jag få den på ett par veckor men om de inte har det så har de upp till 3,5 månads leveranstid nu under sommaren!!!! shit! Det blir ju himla nära, det kan ju typ betyda att jag inte får klänningen förrän på onsdagen den 3/9!!! jag blir alldeles krullig om tårna av att tänka på det. Hon ska ringa ochbekräfta beställningen och tala om vad de sagt, hoppas hon gör det idag!!!

Angående inbjudningar: mamma ringde igår, de hade fått inbjudan så jag hoppas fler har fått dem...

Fröken förväntan skrev 2008-05-20 20:10:42 följande:

Ja, svårt Troll1. Egentligen tycker jag inte att du behöver bjuda honom. Bara skicka tackkortet för dopet och låtsas som det regnar... och om killen sedan frågar din son eller dig så får ni helt enkelt vara ärliga och säga att det var ett missförstånd. ... men jag inser att det inte är så lätt i praktiken men jag tycker i alla fall att det är ok att göra så.Men bestämmer ni er för att han är bjuden så tror jag ändå att de uppför sig. De flesta brukar ju känna av läget och anpassa sig efter alla andra. Även om han "bara" är 20 eller 21.Lycka till, vad än beslutet blir!
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)