Inlägg från: Snart fru Wennerström |Visa alla inlägg
  • Snart fru Wennerström

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

ingen som köpt lr gjort ngt nytt eller roligt till bröllopet?

• Snart fru Wennerström

kan man ha både ris och bubblor tycker ni, lr blir det kaka på kaka?

• Snart fru Wennerström

ok.. tack för era råd, trots att vi vet att "vi gör som vi vill"

• Snart fru Wennerström

*fniss*

janedoe skrev 2008-06-10 09:57:10 följande:
    Exakt rätt inställning! Wohoo! :D :D
  • Snart fru Wennerström

usch, oroar mig för att ta tag i festprogrammet, allt snurrar redan i huvudet..

• Snart fru Wennerström

jaha, så trevligt, alltid bra när priserna sjunker
    appropå tårta, så ska jag göra vår tårta själv, och provbakade igår, tänkte slå två flugor i sammma smäll när m2b ändå fyller år, så senare idag få vi veta hur god den blev

matildaochniklas skrev 2008-06-10 10:30:04 följande:
    Igår var vi och tittade på bröllopstårtor, vi fick ett ännu bättre pris nu 30:- biten Vi har beställt provbakelser som vi ska äta imorgon
  • Snart fru Wennerström

Tillbaka till "oinbjudnagästerämnet" .. Vi känner att en vän till oss som är bjuden till bröllopet börjat tagit avstånd från oss för att vi inte tycker/eller vill bjuda med hennes nya partner som hon inte hade när vi bjöd in henne. ska vi behöva ge efter på våra inbjudningar bara för att en vän till oss skaffar sig en ny partner som hon vill ha med??!
    Till saken hör också den att hon har gått med på att hjälpa oss med diverse förberdelser innan alla anländer till lokalen, vilket betyder att hon bör lämna kyrkan ganska snart efter vigseln för att hinna ordna detta, och nu använder hon som ursäkt att det är bättre om hennes nye kille följer med så vi slipper ordna med skjuts åt henne tidigare till lokalen, eftersom hon inte har körkort!?.. hoho, hur tänker man?.. hur skulle ni tänkt och gjort?

jag sa till henne att vi känner ju inte honom, men hon menar att vi kan lära känna honom, ska vi "behöva" göra det bara för att han/hon och vi skall känna att han har en anledning till att bli inbjuden i efterhand och vara med på vårt bröllop?

• Snart fru Wennerström

haha tack.. vi får se hur duktig dem tycker jag är, när alla smakat ..
    vi kommer ha chokladbotten, med vitchoklad och hallonmoussefyllning, och sedan sockerpasta över.

matildaochniklas skrev 2008-06-10 10:38:18 följande:
    oh, va dukitg du är! va blev det för nåt då? du måste lämna betyg till oss sen Vi har bestämt oss för en moussetårta iaf. Det blir kladdkakebotten, tryffel och hallonmousse/citronmousse.Snart fru Wennerström skrev 2008-06-10 10:35:55 följande:
  • Snart fru Wennerström

ni har så rätt!! för hur roligt det än hade varit om vi hade kunnat bjuda alla vi vill, så kostar det ju faktiskt extra för varje person. Om bjuder vi hennes partner så känns det lite sniket mot dem andra vi gärna hade vilja bjuda, men avstått, eftersom vi bara bjudit dom vi faktiskt umgås med!
    Jag skulle inte vilja bli bjuden till ett bröllop, och inte känna en enda kotte, än min partner, förställ er om man bli tillfrågad; " och hur känner du brudparet?".. - näe, jag känner dem knappt.. eller hur svarar man, hur framstår då detta av den/dem som frågar och av partnern som knappt känner oss??

men hon är en nära vän till oss båda, båda vi lärde känna henne då jag och m2b träffades.. så aa.. svårt fall.

• Snart fru Wennerström

du har rätt i det du skriver, vi har tänkt så med, men vi vet inte hur vi skall göra, då vi som sagt känner oss "skyldiga" att bjuda säkert 10pers till som vi knappt känner om vi bjuder hennes partner..
    Hjääälp!

janedoe skrev 2008-06-10 11:10:55 följande:
    Vi har bestämt oss för att nya partners kommer få följa med. Så här avslutar vi detta ämne i infobladet: "Bättre delad glädje med en ny kärlek än en kväll fylld med saknad..." Jag tror det kan ta udden av glädjen hos en nyförälskad människa att inte få dela dagen med kärleken.. Vi bjuder drygt 80 pers men räknar med 100 platser vid borden inkl. nya respektive, ev band, kökspersonal etc... Räkna högt, sen blir det antagligen färre.Till saken hör att min sambo älskar att träffa nya människor, så för honom var det liksom självklart.
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)