Inlägg från: Ankan80 |Visa alla inlägg
  • Ankan80

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Åhh..måste bara skriva av mig.
    Vi gick ut med att vi skulle gifta oss redan i september förra året.
    Våra inbjudningar gick ut i valborg o har så är osa den 1 juni = väldigt snart. = väldigt många har inte svarat än...men det är inte det jag vill klanka på

Fick lite oväntat avhopp idag. 2 systrar med deras resp. skulle tydligen gå på ett annat bröllop med deras fritidssysselsättning som tema = 20-tal och Lindyhopp.

Blev bara så förvånad att de trots att jag sagt att jag skall gifta mig i så god tid innan ändå väljer det andra.! :-O
    Får man göra så ? Känner sig ju inte så prioriterad precis.
    Nu är de inte mina bästa vänner utan vi umgås lite då o då. Gick i gymnasiet ihop, men ändå. Huh!

Vi går iaf på principen att bjuder först = det man väljer, hur gärna man vill gå på en annan fest.
    Men det är vi det.

• Ankan80

Ja, det kanske är så. Hade det varit en släkting som gift sig så hade jag ju givetvis inte blivit så besviken. Det är ju skillnad. Men nu (tror jag) är det någon från deras dansklass som gifter sig.

Jaja..sånt är livet.
    3200 kr mindre att lägga ut

lanovia 08 skrev 2008-05-29 08:46:52 följande:

Ankan80, vad snobet om ni hade räknat med att de skulle komma till er. Men det beror sig ju också på hur nära de står de andra som gifter sig. Jag skulle helt klart gå på det bröllop som jag känner mig närmast till oavsett vem som skickade ut inbjudan först så länge jag inte lovat att komma på det ena.Har en kompis som gärna skulle komma på vårat men hennes kusin gifter sig samma dag och det vill hon ju också gå på. Självklart väljer hon kusinens. Hmmm... undar om hennes kusin hänger på den här tråden också?? Då är vi ju rivaler om en gäst!
  • Ankan80

Alltså vi är ju kompisar, så så långt ifrån varandra är vi inte.
    Men vi umgås inte på tumanhand så att säga.
    Det var ju mer på gymnasiet som sagt med tjejträffar o liknande.

Det känns som att de väljer deta andra för att de får roligast där, ja.

• Ankan80

Oj, ja man kan aldrig sluta att förvåna sig.
    Folk visar ju sitt sanna jag i alla fall.

matildaochniklas skrev 2008-05-29 11:11:52 följande:
    Trist att de ändrade sig så sent! Men jag hade nog också valt att gå på det bröllop där den som stod mig närmast giftesig. Men om dom har valt bara för att det var deras fritidsintresse så är det ju väldigt trist! Men ni kommer få ett toppenbröllop iaf!För våran del har vi verkligen märkt att blod INTE är tjockare än vatten! Alltså min släkt bor en timmes bilresa härifrån, dom tycker det är anledning nog att tacka nej. Vi har inte världens bästa kontakt, men det är klart att jag vill dela en sån här dag med mina kusiner!Sen har vi kompisar som säger upp sig på sitt jobb på Kreta för att kunna komma hem och vara med på bröllopet, och andra som försöker boka om en turkietresa! Deras närvaro kommer betyda oerhört mkt för oss!
  • Ankan80

Hehe...jag tänkte samma sak.
    Men folk är nog väldigt lata av sig.
    Kan inte förklara det på annat sätt.
    De läser inbjudan och sen lägger de bort den.
    Tänker att de kanske skall svara, men "det gör jag i morgon"
    Sen ringer de i sista minuten.

Nu visste de flesta att vi skulle gifta oss så inbjudan var väl ingen Aha-upplevelse. Många tror inte de måste svara på rikigt sätt heller.

Vi skall iaf inte ringa runt o fråga. De får en vecka till på sig.

Kärlek08 skrev 2008-05-29 11:38:27 följande:
    Jag börjar bli lite orolig för att våra inbjudningar inte kommit fram... vissa som man trodde skulle slänga sig på telefonen för att typ säga att de inte hade anat någonting har inte hört av sig. Och flera av min blivandes kompisar har han pratat med och de har inte sagt ett ljud om bröllopet... det kan ju vara så att de inte anser det så himla viktigt, jag vet men man kan väl nämna at tman fått inbjudan iaf. Skulle jag ha gjort.
  • Ankan80

Japp, så har vi också det. Varje gång de svarat muntligt har vi sagt att de måste svara skrifligt
    Några har gjort det iaf.

Snart fru Wennerström skrev 2008-05-29 11:59:02 följande:

trist med era "besvär". Hoppas det ordnar sig på bästa sättdet här med inbjudningarna. Många av våra gäster har också fått för sig att det är ok att inte svara på "riktigt" utan när man ses, via sms, eller att man ska ta det som uppenbart:-O.. på det sättet blir det massa strul för att vi inte är riktigt säker på vilka som verkligen svarat, det är lättare att pricka av på listan om folk verkligen ringer! .. aja nu kommer de flesta iaf, och det blir nog hur bra som helst i slutändan.
  • Ankan80

Vi har också den 1 juni.
    Började också fundera på om det var för tidigt.

Sen hade vi osa till mailadress o vanlig adress, dvs inget telenr alls, just för att folk inte skulle dra sig för att ringa.
    Tsss...samma sak ändå...folk

aprilsolen skrev 2008-05-29 16:45:24 följande:
    Hänger på det här med inbjudningskorten ... vi skickade också ut våra ganska tidigt, i slutet av april och satte osa till 1 juni. I princip alla gästerna kände redan till bröllopsdatumet, så det kanske är därför som folk inte har osat, eller är det för att osa-datumet är för tidigt?? Jag börjar nästan känna mig lite pinsam som satt det till 1 juni, men då tänkte jag inte alls på att det var tidigt. Tänkte mest på gästerna, eftersom nästan alla måste resa och boka boende, det behöver man ju tid på sig om man vill ha billiga biljetter etc. Eller vad tror ni?Vi har en speciellt mejl-adress som osa, men känner igen att folk slarvar lite. Man behöver ju veta vilka som vill ha vegetariskt, allergier, barn osv... Har en viss föraning om att jag kommer att behöva ringa runt till folk.
  • Ankan80

Hehe..nu är det fler som tackat nej.
    En kusin som bor i Göteborg tackade nej pga av att de inte fick barnvakt.
    Har skrivit i inbjudan att det är barnfritt så långt det går, dvs får man inte tag i barnvakt så får de givetvis också komma.

Kan inte hjälpa det men jag tar allt så personligt .
    Fast ändå förstår jag..
    Thats life!

• Ankan80

Jo, jag har svarat att de kan göra så. Det kommer vara fler barn på bröllopet så de kommer inte vara ensamma.
    Har en kusin från Spanien som har svårt att lämna bort sina.
    Ev. kommer min m2bs systerdotter också vara på plats.
    Samt en massa nyfödda

Jag bara kände det som att de tog barnen som en ursäkt för att inte komma. Vi får se vad de svarar.

Skall inte belasta er mer med mina "gästproblem" men det är skönt att skriva av sig lite .

lanovia 08 skrev 2008-05-30 08:24:09 följande:

Men kan du inte prata med kusinen och säga att är ok att de tar med sig barnet då. De kanske känner att de inte kan med att ta med sig det eftersom ni önskar barnfritt, men verkar ju som att ni tycker det är ok om de inte hittar barnvakt.
  • Ankan80

Tack det känns bra

Jag har faktiskt börjat tänka lite annorlunda och börjat fokusera på vad själva giftermålet innebär och inte bara att man vill att själva festen med alla kläder och detaljer och gäster då skall bli bra.

Fick ett brev igår med mitt blivande efternamn på. Det kändes så bra .

lanovia 08 skrev 2008-05-30 09:20:16 följande:

Ja men då vet de ju. Tråkigt att det känns som de inte vill komma. Men om det nu är så är det lika bra att de inte kommer. Ni kommer få ett alldels perfekt och underbart bröllop även utan kusiner som inte vill komma! Kanske till och med bättre.Du får gärna belasta oss med dina problem. Vi har fortfarande 1 månad kvar att svara så jag kanske börjar klaga själva på slutet. Iof tror jag inte det för de flesta verkar komma och de som inte kommer har fullt godtagbara skäl.
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)