Inlägg från: linil |Visa alla inlägg
  • linil

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Brud från Finlnad skrev 2008-05-27 10:48:24 följande:

Hej och grattis allesamman!Vi gifter oss den 13 september och är lite oroliga för vädret. Kommer att ha bara axlar och funderar på att skaffa någonslags sjal. Ska ni ha sjal eller något över axlarna? Det kan ju vara ganska kallt i september...
    jag har också axelbandslöst. Fundera på att ha ngt för axlarna men inte bestämt mig för vad än.
  • linil

Vit ros skrev 2008-06-01 14:45:25 följande:

Blir stressad när jag läser om alla inbjudningar som ni skickat. Våra är inte riktigt klara. Lite små pyssel kvar. Ska nog gå och skriva adresser nu En utav mina bästa vänner hörde av sig idag. Hon och sambon ska gå isär. Två små barn och ett ganska nyinköpt hus. Det är såååå hemskt. Hon är så förstörd. Får nästan dåligt samvete att vi har det så bra och ska gifta oss. Vill ju så gärna dela mina planer och tankar med henne. Får ta det lite lugnt på den fronten ett tag.Ni pratar om efternamn. Det kommer kännas jättekonstigt att byta. Tänk när man ska skriva på när man betalar med kort osv. i början. Kommer nog bli fel några gånger haha
    Jag blev också stressad över inbjudningarna nu när jag läste om alla som OSA typ nu. Vi har inte heller gjort färdigt våra inbjudningskort än.

Ang efternamn så testade jag att skriva mitt nya häromdagen och det kändes naturligt men också oerhört konstigt. Får liksom lära sig en ny underskrift.
    Häromdagen fick vi tillbaka hindersprövningen med och ja vi får gifta oss och efternamnsbyte är anmält så nu är det definitivt.
  • linil

Jag har också bokat frisör och smink för ung en tusenlapp.
    De tar hänsyn till att jag har kort hår och inte behöver så stor frisyr. Skönt. Ska väl ta mig till henne vid något tillfälle dock och bestämma frisyr.

Är det någon som har bilder på vad man kan göra med kort hår?

• linil

På bröllopsdagen ber vi....

Varför skulle inte kyrkan godkänna den?

• linil
    äckling skrev 2008-06-09 20:36:47 följande:
    Jag har ingen ork och ingen inspiratin. Hänger lite härinne, men får inget annat gjort. Vi har ju inte ens ordnat färdigt med kläder och skor och sånt ännu, men jag är så trött...Kan någon ge mig en spark i baken
    Det blir nog så ibland i planeringen. Vi har också en down-period just nu men får nog ta tag i det i helgen så att inbjudningskorten kan bli gjorda någon gång.
  • linil

Vi som gifter oss den 20sep. Idag är det exakt 100 dagar kvar.....

• linil

Jag håller med er på slutet.

Det är klart att listan är lång på vad som ska göras men det är ju några månader kvar.

Det finns en sak som stressar mig lite nu iofs och det är hur inbjudningskorten ska se ut - jag har så många ideer men måste ta tag i det och förhoppningsvis blir det i helgen.

• linil

Oj oj så mycket ni har skrivit under helgen.

Själv har jag inte varit på den här sidan alls, det blev istället en massa bröllopsplanerande och nu känns det som en del har hänt bland annat:

Förra veckan blev det klart med vår vigselförrättare.

Jag har köpt underkläder - en korsett. Väldigt spontant.

Men det bästa och det läskigaste, nu har vi skickat våra inbjudningskort.

• linil

snart fru wennerström: Vad tråkigt med din mormor.

Vad tror ni om att boka svit till bröllopsnatten och ge (och då avslöjar det på natten, när vi ska åka hem från festen) till m2be i "morgongåva"?

• linil

ja och är det någon som vet någon bra hemsida med cape?

• linil

Jag tänkte ha en kort slöja, för jag har ganska mycket mönster på baksidan av klänningen som jag inte vill dölja. Men annars tycker jag det kan vara fint med en lång slöja.

• linil

Snart fru Wennerström skrev 2008-06-26 19:41:54 följande:

Jag tror jag har förälskat mig i en ny frisyr som är väldigt inställd på att ha, vill veta vad ni tycker om den? jag vill ha ngt lite mer diskret eftersom jag är så rädd för att det ska se för mycket ut med allting på.bild på frisyren finns i galleriet, den första bilden!
    Den är väldigt snygg.
  • linil

Jag funderar också på det där.

Något nytt: klänningen och så mycket annat.
    Något gammalt och något lånat: ev pärlöronhänge men tyvärr är inte den kompisen gift. Det sägs ju att man ska låna från någon som har ett lyckligt äktenskap.
    Har lite svårt med något blått.

• linil
    Skonie skrev 2008-07-01 06:54:15 följande:
    linil; vet att många fäster en blå "kristall" i dragkedjans på klänningen.Hörni tjejer; jag har skaffat mig ett litet problem. Kan man ha vita trosor och hudfärgade stay-ups. Tänkte ha trosorna i galleriet men jag vägrar vita strumpor. Vad tycker ni?
    Det där med blå "kristall" i dragkedjan lät ju bra men jag har knappar. Så det får nog bli blått på strumpebandet.

Jag funderar på Ivory strumpor - om det går att finna.

Köpte idag en lite väska som jag fick för halva priset samt handskar.
  • linil
    ugla skrev 2008-07-04 09:27:18 följande:
    Jag fick till svar att en månad innan för både bukett o tårta.
    Vad skönt att få svar på den frågan. jag har varit lite stressad över att vi inte tagit tag i varken i blommor eller tårta.
  • linil

Jag har bokat hotell på bröllopsnatten som jag inte tänkte avslöja för min m2be men så var vi på hotellet häromdagen för att kolla en annan sak och gissa två gånger.
    Då avslöjar de att rummet var bokat.
    Grrr. nu blir det ingen överraskning....grrrr

Annars har vi nu satt igång med festhäftet. Är det någon som har något bra förslag på låtar?

• linil

Idag ska vi bestämma menyn.
    Har inte riktigt bestämt om det blir buffe eller serverad huvudrätt.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)