Inlägg från: Kanelisen |Visa alla inlägg
  • Kanelisen

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Aaah, äntligen är alla inbjudningar färdigpysslade och ligger bara och väntar på att skickas iväg! Fast det får vänta en vecka till, vill inte skicka "för tidigt" vad nu det kan vara...

• Kanelisen

Jag kom oxå precis hem från ikea! Kollade in eventuella blomvaser som vi ska köpa om det inte finns passande på vår festlokal. Köpte även lite minde "packlådor" med lock för bara 6 kr styck, att ha allt vårat småpyssel i tills det ska användas på bröllopet. Härligt, jag älskar att sortera och organisera!

• Kanelisen

Aprilsolen: vi planerar ju oxå på distans och kan inte träffa prästen när som helst. Har fått tid för vigselsamtal 2 veckor innan vigseln, vilket känns lite nervöst när man ser att alla andra har det typ 2 månader i förväg...men det ska nog gå det med! För prästen är det ju "ren rutin", det är ju bara vi som är nojjiga. Jag får helt enkelt lita på att han kan lotsa oss igenom ceremonin, hihi. Vi har förresten inte ens fått besked om vem som är kantor än, så vi kan inte planera musiken heller. Men nu när det närmar sig har jag helt plötsligt gått från tokstressad över allt till att hela tiden tänka att det löser sig på något vis. Rätt skönt!

• Kanelisen

Åååh, jag fick precis veta att min underbara storebror har fixat nån fin bil till oss att åka i mellan kyrka och festlokal! Det har annars varit mitt största bekymmer nu...tack gode gud för snälla bröder!

• Kanelisen

Tjoho, nu har jag precis lagt alla våra inbjudningar på lådan! Räckte med enkelt porto, de vägde inte mer än 16 gram, rena rean, hihi!
    Smycken: jag kommer ha farmors pärlhalsband och mormors brudkrona (som har pärlor i sig bl.a.). Sen eventuellt några små diskreta pärlörhängen till tror jag, har inte bestämt mig än.

• Kanelisen

Igår fick vi vårat första "ja-tack" till inbjudan (som kom fram igår), så spännande!
    Idag ska jag nog ägna min lediga dag till att ta tag i saken och gå och beställa min vigselring...tjoho, planeringen fortskrider!

• Kanelisen

Jag har inga styva skenor i min klänning överhuvudtaget, men jag tänker inte ha nån korsett. Min klänning sitter dösnyggt med hjälp av min supersköna bh som jag köpte på Twilfit för 299 kr. De har matchande trosor till oxå, men jag kör istället på ett par sjukt osexiga hudfärgade "mormorstrosor" från Lindex (59 kr)under klänningen på dagen, och sen när bröllopsnatten infinner sig byter jag antingen till de matchande fina spetstrosorna eller så ska jag köpa nån slinkig negligé eller dylikt och sexa till det med, hihi...

• Kanelisen
    Skonie skrev 2008-06-18 07:48:39 följande:
    Jag är officiellt vilse i underkjolsdjungeln!! Hur sjutton ska jag veta vilken typ av underkjol jag ska ha? *suck* och hjälp
    Det bästa är nog att ta med sig klänningen till en butik och prova vilken modell som passar! Jag har en med ringar, känner mig som tagen ur en Jane Austen-film, haha, men den är klart snyggast till min klänning.
  • Kanelisen

Hjälp! Idag ska min m2b köra upp, äntligen. Hoppas hoppas att han klarar det! Jag är sååå nervös!

Har varit en sväng i Stockholm och hittat ett "raffset", jättefint i svart spets för bara 180 kronor, tjoho!
    För oss är det lite stiltje i bröllopsplanerna annars, det mesta är klart och nu väntar vi bara på att folk ska OSA och så ska vi upp till festlokalen och provsmaka meny om 2 veckor, spännande...

• Kanelisen

Var och hämtade min vigselring idag. Den är precis så som jag ville ha den, jag är sååå nöjd!! Hur sjutton ska jag kunna hålla mig ifrån att ta den på mig varje dag i 2 månader nu?! Gaaaah!

• Kanelisen

Jag blev hippad i helgen, i tre dagar! Det var det bästa jag varit med om på länge, såå jävla kul! Jag går fortfarande omkring och fnissar så fort jag tänker på det... =) Lyllo mig, hihi!

• Kanelisen

Haha, detta kan bli långt...
    Åkte tåg till Sthlm för en helt vanlig weekend där... Kom fram ca 22, trodde jag skulle träffa min bästis för att ta en öl.Möter henne på stationen, och helt plötsligt hoppar 7 av mina kompisar fram bakom en pelare! Fick en champagneflaska i handen och så iväg till närmsta toalett där jag blev snabbsminkad och fick på mig en fin festtopp.Iväg till Mosebacke där ytterligare 6 vänner väntade och bjöd mig på massa drinkar.Sen vidare till Village på Norrmalmstorg, där vi drack drinkar och festade till tre på morgonen.Sen var det pyjamasparty hos min bästa vän, vi var 7 tjejer som sov där. På morgonen fick vi frukost med våfflor o scones, mums. Jag trodde det var slut där, men nej då! Hela dagen var schemalagd: först på med ett linne där det stod "blivande fru Granér" på ryggen. Fick sen fin sminkning på Make up Store, där jag fick lite smink med mig oxå. Vidare till min kusins fotostudio, där jag fick ha 8 olika "sexiga" outfits på mig och blev fotad i 2 timmar, allt medan vi drack skumpa o åt pastasallad. Blev jättefina bilder och alla hade skoj! Jag misstänker att det blir bildvisning på bröllopet, hu... =)
    Tillbaka till min bästa vän på kvällen, där åt vi tacobuffé o kladdkaka, o sen hade de frågat min m2b 4 frågor om mig/oss, och de läste upp svaren. Alla 8 tjejer började gråta för det var så romantiskt, hihi!
    Vid tiotiden började alla gå mot sitt, men jag och mina 2 bästa vänner gick vidare till ett hotell där de hade fixat så vi fick ha hotellpoolen för oss själva och sen sov vi i ett fint rum. Möhippan avslutades med den mumsiga hotellfrukosten fram till 12 på dagen i söndags. Fick som minne en "mina vänner" bok där alla möhippetjejerna skrivit, och så en bok där jag och min m2b ska skriva i saker om oss. En helt fantastisk helg och jag var helt grundlurad, hade inte anat någonting alls!

• Kanelisen

Oh ja, det var så härligt! Jag hoppas verkligen ni andra får en möhippa. Jag var inte helt säker på att jag skulle få en eftersom jag bor i Skåne och mina bästa vänner i Sthlm medan mina andra vänner är utspridda i hela Sverige...alltså inte helt enkelt med logistiken, men det gick ju ändå, hihi!

• Kanelisen

En undran bara: hur många har ni bjudit och hur många blir ni?

Jag trodde vi hade bjudit för många (får bara plats 50 pers i kyrkans bänkar) men nu när OSA närmar sig visar det sig att vi "bara" blir ca 40 vuxna och 8 barn, varav 8 pers ingår i bröllopsföljet och alltså inte upptar någon kyrkbänksplats...nu börjar man ju nästan ångra att vi inte bjöd fler, usch! Känns som att bröllopet gick från medium till small nu...
    Ja jag vet, dagens i-landsproblem, men ändå.

• Kanelisen

Fröken förväntan: så sa mamma oxå! Att det skulle kännas bra att hinna med alla menar jag. Och det tror ju jag med. Vi har verkligen bara bjudit de som är allra allra närmast oss släktmässigt och vänskapsmässigt, så det blir ju ändå toppen.
    Hihi, ja tur att vi har en liten kyrka, annars hade det känts lite knepigt.

Vi kommer även ha en större "bröllopsefterfest" senare i höst (förhoppningsvis på vår 5-årsdag) då vi enbart ska bjuda vänner, både de som var på bröllopet och de som inte fick plats, och ha lite mingel och dans, då blir vi väl uppemot en 100 st eller så. Det ser jag fram emot! Då har man nåt att längta till även efter den stora dagen och så slipper vi känna oss så hemska som inte bjuder alla till det riktiga bröllopet, hihi...

• Kanelisen
    Skonie skrev 2008-08-03 15:09:12 följande:
    Hör ni, vad tror ni? Ingen provsminkning eller provsminkning dagen innan?
    Provsminkning! Om man har möjlighet till det är det väl toppen, så kan man känna sig trygg på stora dagen...
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)