Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Usch vad tråkigt aprilsolen! Förstår dig verkligen! Självklart kan de inte står över ett nio månaders äventyr för att ni gifter er under en dag. Liksom min bästa vän inte kan strunta i att skaffa barn vilket gör att hon kanske inte kan komma på bröllopet. Det gör svinont, jag vet! Min första reaktion var att jag vägrar gifta mig om inte hon är med. Men det är ju inte för våra vänners skull vi gifter oss. Det är ju för att vi vill leva ihop med våran älskling. Och vilken dag man än väljer kommer någon nära vara förhindrad.

Så aprilsolen jag förstår dig, och du får vara ledsen och förbannad på dem för att de har valt att åka iväg precis när du skall gifta sig! Du får vara precis så mycket egoist som du själv vill. Men när det har gått över så lovar jag dig att det finns någon annan som kan sjunga i kyrkan och som kan göra det precis lika bra. Din bästa vän kan ingen ersätta, men en helt underbart perfekt dag kommer du få i vilket fall.

• lanovia 08

Jo det är värst när man får beskedet. Men jag ljuger nog om jag påstår att det inte går en il igenom mig varje gång jag tänker på risken att min kompis inte kan komma på bröllopet. Barnet är planerat 3 veckor innan vårat bröllop och jag har redan hotat det; "ju närmare bröllopet du kommer ut, desto mindre presenter kommer du få utan mig". (bara det inte kommer ut för tidigt i stället)

aprilsolen skrev 2008-06-02 12:49:59 följande:
    Tack Lanovia! Du skriver verkligen fint! Det är precis som du skriver säkert värst nu, när man precis fått beskedet och sen är det väl bara att "bryta ihop och komma igen" som en välkänd skidåkare sagt.
  • lanovia 08

Vad gäller OSA har vi vårat 6 juli och med tanke på hur få som svarat än så länge så får vi hoppas att folk vaknar till liv snart, annars får vi ringa runt sedan. Iof har typ alla redan sagt till oss att de skall komma.

• lanovia 08

Jag tror folk bara har fullt upp med sina egna liv. Klart de är glada. Men alla vet vi väl hur det är nu på våren man hinner ju knappt med sig själv.

fyffy skrev 2008-06-03 09:13:32 följande:
    Igår kom hindersprövningen tillbaka.. det gick jättefort. vi har osa 11 juli, inbjudningarna har varit ute i två veckor.. väldigt få har svarat... tråkigt tycker jag..det man funderar på är varför folk inte svarar. Flera har sagt till sambons föräldrar att de ska komma och ska svara på inbjudan..hur kommer det sig att de inte svarar då? tänker de kanske att "de ska inte tro att vi tycker att det är så himla kul" eller kanske "de ska inte tro att de är nåt.. vi håller dem på halster"... vill ju inte tro folk om ondo men det är svårt att tro att de väntar av omtanke...
  • lanovia 08

Helt rätt att det inte är några problem när passet och biljetten har samma namn. Vet inte heller hur det fungerar om något skulle hända. Men antar att de med hjälp av personnumret kan se att du är samma person.

Freckles skrev 2008-06-03 21:06:24 följande:
    Jag undrar dock hur det blir när man åker på bröllopsresa efteråt? Resan är bokad i mitt "gamla" namn och passet e ju också i mitt nuvarande namn så då ska det väl inte vara något konstigt att resa med det? Om det dock skulle hända mig något så "finns jag ju inte" i Sverige med det namnet och personnummret - eller hur funkar det? Nån som vet?
  • lanovia 08

jag har bokat frisör och smink, kostar 800-1000 kr. Skall träffa frisören om en månad för att kolla på frisyrer. Hoppas hon har många idéer för själv tycker jag det är jättesvårt. Har page så det går ju inte att hitta på vad som helst.

• lanovia 08

Vi träffades 3e september för 3 år sedan. Då låg 6e bra till när vi funderade på ett bra datum. September kändes för oss som det bästa månaden att gifta sig i. Att vi sedan hade vi 2a och kanske absolut mysigaste date den 6e september gör ju inte saken sämre.

janedoe skrev 2008-06-06 22:01:59 följande:
    Ni som valt er att gifta er den 6e - varför?
  • lanovia 08

Dessa gästpresentationer, de är nog nästan det mest tidskrävande av alltihopa. Nu börjar vi närma oss slutet på dem, men vilken tid det har tagit.

Sambon fick mail från toastmastern idag. Han hade letat upp sidor på nätet och satt sig in i vad han hade för ansvar under festen. Så nu ville han träffas snart och diskutera igenom det med oss. Mina onda aningar börjar verkligen släppa. Tror han kommer bli kanon.

• lanovia 08

Hmmm.. har också ett minne av att någon har frågat efter en väska, så helt fel ute är du nog inte.

Igår köpte vi placeringskorten, skall lämna bort dem till svägerskan ikväll så får hon skriv på dem när hon har tid. Är så skönt för allt man kan leja bort. Blir ju mindre stress för en själv.

Äckling detta kanske är ett tips för dig om du tycker det går trögt och jobbigt. Om du inte redan gjort det, delegera ut sådant ni inte måste göra själva. Mer tid får du över till att njuta av det roliga. *sparkar i baken*

• lanovia 08

Ojoj vad det skrivs här.
    Janedoe, härligt att ni kan vara där ni vill.

Fröken förväntan, grattis till examen!

Själv har jag lyckats hamna i total stresskoma. Mår dåligt över allt som är att göra och inte bara vad gäller bröllopet utan allt annat också. Ser bara allt som är o göra och inte lösningarna. Skall städa huset ikväll medans sambon inte är hemma men det går inte... Skall skriva en jobbansökan men klarar inte ta mig för det heller. Och huset och trädgården, vänner som jag inte hunnit träffa på alldeles för lång tid etc etc vet inte vad som tar åt mig men konstigt mår jag.
    *suck*

Var ialla fall hemma hos min bror igår, rockade loss framför singstar med min brorson. Då kom vi fram till att brorsan skall ta med sig sitt singstar till bröllopsfesten. kan nog vara kul framåt natten.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)