Inlägg från: Kärlek08 |Visa alla inlägg
  • Kärlek08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

JAG! *räcker ivrigt upp handen*, fast om jag fattat det rätt så står silvermyntet för rikedom i äktenskapet (både ekonomiskt och kärleksmässigt)och det gör ju även riskastandet så myntet struntar jag i, det verkar så obekvämt.
    Ngt gammalt: mitt halssmycke, en dopgåva från min gudmor
    Ngt nytt: det mesta, klänning, underkläder osv
    Ngt Blått: safirerna i min ring och lite bling på tatueringen
    Ngt lånat: en hårnål eller ngt
    Fröken förväntan skrev 2008-06-30 14:36:48 följande:

Nu har jag precis varit och beställt ett pärlarmband av en tjej i stan som gör egna smycken. Det blir två rader med vita sötvattenspärlor och en berlock i form av ett blått glashjärta... tänkte jag skulle få ihop "något gammalt, något nytt, något lånat, något blått och ett silvermynt i din sko". Är det någon annan som ska följa denna amerikanska (?) tradition?
  • Kärlek08

Jag ville också ha hudfärgade fast med vit spetskant men det hittade jag inte förrän nu då så jag kör med vita men jag tycker hudfärgade är lika snyggt... beror ju lite på skorna man valt. Öppen tå och strumpa tycker jag inte är så snyggt över huvud taget men det är riktigt horribelt med vita strumpor och öppen tå. Om du väljer hudfärgade och inte vill beställa de där med vit kant så skulle jag iaf välja ett par med lite mer spets på, men det är ju jag det...

Skonie skrev 2008-07-01 16:56:04 följande:
    Jag tycker det är så fult på benen mitt vitt. Mest det. Det blir nog hudfärgade och de trosorna. Tror de skulle passa mig bra :)
  • Kärlek08

Fick hemleverans igår på vår förrätt, eller rättare sagt på det som vår vän kocken (som ju också är bjuden på bröllopet) tyckte vi skulle ha. Jag är kluven. Han har gjort en Skagencanapé (hans namn)som han enligt egen utsago gjort massor med ggr och tycker är smidig. M2b tyckte den var god. Jag tycker dock att det är en dussinrätt som man ätit jätteofta, även om den var god. Det var en uttryckt rundel formbröd med ett 5-6 cm högt lager fast skagenröra (räkor, dill, rödlök och lite creme fraiche typ) dekorerat med löjrom. Det var fint upplagt och gott (lite smaklöst)men lite trist, vad tycker ni? Skulle ni tycka det var trevligt att få som förrätt? Det blir hjortfilé med potatis och kantarellsås till hvdrätt.

Var även på Systemet igår och fick konsultation på viner samt satt och räknade. Hu, vad mkt man lär köpa, över 6000 blir det och då är spriten inte medräknad (varken avec eller till baren).

• Kärlek08

Ja, vi bor ju i Gävle så det är inget alternativ, har ingen lust med det och inte tid heller... bensinen är dessutom så dyr så jag tror inte vi sparar något på det faktiskt.

• Kärlek08

Klänningen är jättefin, var skeptisk till den där puffgardinkjolen när jag bara s)ett den på modellbild men nu har jag sett flera riktiga bröllopsfoton med den och den är fantastiskt vacker. Har du ingen bild på skorna?

Hörrni, jag har en undran som jag vill ha lite svar på. Jag vet vad jag tycker men jag behöver input från er. Kan man ha svart vinbärslikör som avec? Ja, vi ska ha lite annat (whiskey, konjak) också. Så här är det; vi ska ha Kir royal till bröllopsskål och jag har gjort egen sv.vlikör. Det kommer bli över. Kan vi spara in på Bailey's och ha vår likör istället eller skär det sig med kaffe? Jag dricker inte kaffe så jag kan inte testa... tårtan kommer ha ngt svenskt som fyllning, typ jordgubb eller vinbär eller så...

• Kärlek08

ja, jo alltså det låter ju gott allt det där, men tycker ni att man kan ha svartvinbärslikör som ett alternativ bland avec-valen? och om ja, kan man utesluta den obligatoriska söta Bailey'sen då?

• Kärlek08

Nä, du har nog rätt... det var precis så jag tänkte också att till te är det nog supergott men till kaffe känns det faktiskt... hmmm äckligt. Men vi har lite tedrickare så man kan ju alltid hälla upp ett par glas till dem. Jag tar nog gärna en sådan faktiskt.

Ja, det är ju lite kul med något annat än "bara" mousserande, dessutom måste jag ärligt säga att jag tycker inte att det är så gott. Men Kir Royal är mums det! Tyvärr tillhör jag de klantigas skara så risken för att jag har fläckar efter kvällen är nog en lågoddsare Jag menade inte att vara otrevlig eller nonchlant förut. Jag var nog bara lite frustrerad då jag lade ut frågan i en avec-tråd (som jag skapat) och blev helt ignorerad. Tack för att du svararde!

janedoe skrev 2008-07-04 07:09:24 följande:
    Kärlek08: Jag vet inte om svartvinbärsslikör passar kaffe.. känns inte så alls faktiskt.. Till te däremot låter det jättegott ju! :DAng. Kir Royal.. det var mer att jag inte trodde någon annan kunde tänka sig att ha lite annorlunda dryck att skåla i. Akta vita tyger bara! ;)
  • Kärlek08

Jag håller med föregående folk, det kommer ju inte som ngn överraskning att er fest är barnfri. Bortskämda ungar som alltid får som de vill är det värsta jag vet! träffar en del sådana i mitt jobb och det är mest synd om dem när de kommer upp i tonåren och det plötsligt ställs krav på dem. Jag säger som de andra, berätta för systern hur ledsna ni blir. Men jag skulle inte ge med mig om att näbben ska vara med på festen...

Våra näbbar är sex år båda två (vår son och ett par kompisars dotter) och de kommer vara med på vigseln och middagen för att sedan bli hämtade av en barnvakt och hemkörda vid nio. Det är ingen som protesterat. Vi har t.o.m. ett par som komme rha en sex-månaders vid tillfället som ordnat barnvakten i Gävle trots att de inte ens bor här! Och trots att jag inte bett om det utan tyckte de kunde ha med sin dotter om de ville... men de tyckte det kunde vara trevligt att vara barnfri. Gud, vilka lätta gäster jag har

FoxyLoxy skrev 2008-07-04 09:46:54 följande:
    Oh gud vad skönt att höra att det inte är vi som är allmänt konstiga!!Pratade med min syster idag (Hennes barn ska också vara näbb, hon reagerade precis som jag och tyckte att det är klart brudparets önskan gäller- hur konstig man än tycker att den är)M2b pratade med sin mamma... och hon tycker inte alls det är konstigt utan hon hade nog reagerat likadant om det hade gällt hennes barn- för var inte de välkomna så var ju inte hon det, även vid jämnförelsen om det handlade om hennes bror. Dessutom förstod hon inte hur vi kunde utesluta dem för de är ju familj. Vi resonerar som så att antingen har du en barnfri fest eller inte, det går liksom inte att göra det halvdant att vissas barn är välkomna och inte andras.Men den lilla damen som ni säger är lite bortskämd- men har framförallt mamma runt lillfingret och vet precis hur hon ska få sin vilja igenom, även i detta fallet.Sen kom diskutionen om vi skulle skippa näbbarna helt, men där tycker jag att det är så fruktansvärt taskigt mot min systerson som ser fram emot detta jättemycket, är helt på det klara att det är en vuxenfest efter och att han ska åka med sin faster hem medan mamma/pappa mfl stannar kvar (Han är 5 år..) att han ska behöva få ta konsekvenserna för att en vuxen människa inte kan ta ansvar för sina handlingar och rent ut sagt sätta ner foten mot sina barn och berätta vart gränsen går.Så just nu är alla irriterade på alla och m2b är jätteledsen/beviken/förbannad....
  • Kärlek08

ohhh, bild, bild bild!!!
    Fröken förväntan skrev 2008-07-04 11:49:05 följande:

Åh, var precis och hämtade posten och har fått en paket-avi för min ring så nu ska jag iväg och hämta den...spännande !!!!
  • Kärlek08

Jag kommer att lägga ner massor av tid på festhäftet. Jag vet att jag själv uppskattar personliga och roliga festäften som kan användas som konversationsöppnare. Vi har ett halvstort bröllop (ca 55 gäster) där många inte känner varandra och vi kommer blanda vilt i bordsplaceringen så jag tycker det är roligt. Dels kommer vi ha lite kuriosa om oss i häftet, dels kommer vi ha information som t.ex meny och dels kommer vi ha presentationer och lite statistik om gästerna. Jag vill INTE ha allmänna roliga saker i vårt häfte för de har man ju läst så många ggr förr... Kolla in den här tråden om du vill www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m2879787.html det är en fortsättning på den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m2709287.html

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)