Inlägg från: Skonie |Visa alla inlägg
  • Skonie

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Skulle någon vilja vara så snäll och feedbacka stenplaceringen jag gjort till min ring? Har en teckning i galleriet där jag "vecklat ut" ringen och lagt ut diamanter i rätt storlek. Vad tycker ni? Jag är lite osäker på placeringen till höger om den svarta diamanten

• Skonie

Frk förväntan; tack. Jag tror också det. Känns skönt att någon som sett skärpet på riktigt uttalar sig, bilden var ju si sådär :)

Alla som sagt något om ringen; Vad skönt nu känns det bättre. Tanken är att hela övre halvan av ringen ska ha stenar på sig (så det ser ut som det är stenar runt om) Jag är inte 100% säker på ringens omkrets ännu men jag mätte runt min förlovningsring. Jag vill även att den svarta diamanten ska upplevas som ocentrerad. Nu är det bara att ta skissen till guldsmeden (när han öppnar) och få ok :)

• Skonie

För vår del har vi ju ingen hippa/sexa att se fram emot/bäva inför

• Skonie

Lanovia; tycker ni gör helt rätt som låter det bero för henne och brorsans del nu när det blivit som det blivit. Däremot skulle inte jag låta svärmor (svärfar?) komma undan lika lätt utan väldigt bestämt säga vad jag tyckte och tänkte om saken.

Jag har (mindre måste jag säga) problem med att svärfar kan säga och göra precis vad som helst. Jag kör dock takiken _säg ifrån_ i förbyggande syfte för att han ska veta percis var han har mig (och jag har honom) när jag och sambon en gång får barn.

• Skonie

Nu är det snart dags för ny rek-resa till Göteborg. Frisören ska konsulteras, tårtan och brudbukett beställas. Eventuellt ska även sambons kostym inhandlas med. Håller nu tummarna för:
    - att floristen meddelar att hon kan få tag på mörklila rosor i september *tumme tumme*
    - att vi hittar en tårta som passar oss båda, dvs ingen sockerkaka *urk och fy* eller pannacotta.

• Skonie

Håller med Avril :)

Nu är vi tilbaka från sista rek-resan till Gbg. Allt där borta är klart nu. Såå skönt! Sambon har köpt kostym, gick smidigt som attan. Det börjar onekligen närma sig nu :)

• Skonie

Om 10 dagar ska vi maila den färdiga ceremonitexten till VF. Igår nämnde jag det för sambon för sista gången. Tänker inte påminna något mer. JAG vet hur JAG vill ha det. Han har inte ens tittat på det *suck*

• Skonie

Snart fru W; ja det tror jag men det var länge sen jag jobbade i publisher

• Skonie

Jag är relativt säker på att standard är att sida 2 kommer på baksidan av sida 1. Om du är osäker, kan du inte göra ett testdokument med bara 2-3 sidor och prova att skriva ut?

• Skonie

Snart fru W; ska ni ha många och har en törstig skrivare kolla med ett tryckeri. Eller en bokhandel etc som kanske kan skriva ut på laser

• Skonie

Snart fru W; Vår bokhandlare på skolan gjorde iaf det mot betalning förstås. De hade en svartvit laser. Det finns ju färglaser, ring runt och fråga :)

• Skonie

Hör ni, vad tror ni? Ingen provsminkning eller provsminkning dagen innan?

• Skonie

Kaelisen; det gör jag ändå. Provsminkningen är mest för kul :)

• Skonie

Nu är ringarna beställda!!

Vi ska ha någon form av räkförrätt (är man på västkusten så..) sen klassisk helstekt oxfile till huvudrätt. Ingen efterrätt utan en bart kaffe och chokladtruffle följt av passionsfruktsmoussetårta

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)