-
Japp,man ska svara även att man INTE kan komm,men jag tror att det är en ganska vanlig missuppfattning att man bara behöver svara att man kommer.Moonlightshadow skrev 2008-07-04 09:38:24 följande:Nu när jag tänker på vårat bröllop och bröllopsfesten, så får jag fjärilar i magen, ett sådant härligt pirrande.Är det någon mer än jag som får pirr i magen när man tänker på bröllopet?Förresten en till fråga. Visst gäller att man ska O.S.A även om man INTE kommer på bröllopet?Det verkar inte som det har gått fram för vissa som vi har bjudit...
-
Åh, var precis och hämtade posten och har fått en paket-avi för min ring så nu ska jag iväg och hämta den...spännande !!!!
-
Men du måste ju skriva vilken färg det blev också ju Är ju *nyfiken*!!!Skonie skrev 2008-07-07 12:24:04 följande:Jag tror jag hittat färgen på min bukett nu. Det gick förvånansvärt lätt. Nästa vecka ska vi skicka ut inbjudningarna. Pirrigt att se hur familjen reagerar
-
Jättefint!Skonie skrev 2008-07-07 18:33:55 följande:Frk förväntan; det blir nog mörklila blandat med grönt och (om det går) bruna inslag
-
Våra kom efter ca. 1,5 vecka men det kan säkert ta lite extra tid nu eftersom det är många som har semsesteravil skrev 2008-07-08 13:01:55 följande:när ska hindersprövningspapprena komma tillbaka??Lämnade in FÖRRA lördagen......Så det är ju över en vecka sen.Börjar fundera om den kommit bort i posten? Men,den kan ju komma imorgon med...för idag kom inget.
-
Tjo! Nu har jag varit på bröllops-planeringsresa hemma i Småland. Vi var supereffektiva! Jag hade konsultation med frisören, beställde brudbuketten och coursage, vi träffade fotografen och gick igenom dagen med henne, var i festlokalen och rekade, åkte till Tyskland och handlade drickat och sist men inte minst hittade jag äntligen den bröllopstårta som jag (och m2b ) vill ha... choklad- och hallonmoussetårta. Har letat som en galning ute på den småländska landsbyggden där de flesta endast har gräddtårta och princesstårta. Trägen vinner!
Kärlek08: kul att du kommit igång med festprogrammet! Visst är det sååå mycket lättare i InDesign. Skulle du undra något när du sitter och jobbar är det bara att hojta till för det är bland annat sådant som jag är utbildad i
SnartfruW: Vad blev det för skor istället?
...nu är det inte så långt kvar -
lanovia 08 skrev 2008-07-15 07:49:48 följande:
Vi har ett problem. Marcherna i kyrkan. Vi hade tänkt att ha den för oss klasiska Brudkör ur Lohengrin som går dudududuuu dudududuuu när vi går in och Mendelssohns när vi går ut. Men hjälp vilken fart det blev på mammor när de hörde det. "Det är ju självklart att man skall ha Mendelssohns som ingångsmusik". Ehh... jaha.Vad tror ni blir det konstigt att göra så som vi hade tänkt?Klart ni kan ha det så! "Brudkör" heter ju också "Here comes the bride" så den är ju given in och jag var på ett bröllop förra året där de hade det precis som ni tänkt... och de blev ju gifta och allt Äh, strunta i mammorna! -
Tutik och Prasart skrev 2008-07-16 16:59:53 följande:
Vi var på vigselsamtal i måndag. Oj nu kännes det värkligen att det är nära. =)Vad frågade er präst/vigselförrättare? Är nyfiken. -
Vi ska ha psalm 834 och sedan minns jag inte om det var 82 eller 84 också.
Igår köpte jag dansskor Jag har fått låna ett par klassiska brudskor av en kompis som gifte sig förra året och de är jättefina till klänningen men ack så osköna. De får vara med i kyrkan och sedan tänker jag sparka av dem och byta till mina glammiga dansskor som jag reafyndade igår. Ska ju dansa natten lååång
(Finns i mitt galleri om någon vill se.)
Äckling: jag och min sambo har gått i godan ro och tänkt att det finns inget att göra men ju mer man tänker på det desto mer prylar dyker upp så jag håller med dig! Men än är det ju tid även om det börjar närma sig
Nu ska jag ut och sätta mig i solen på balkongen en stund och försöka bli av med lite ränder som finns här oh var -
Tutik och Prasart skrev 2008-07-17 19:14:32 följande:
Fröken förväntan skrev 2008-07-17 12:42:59 följande:[citat]Vi ska ha psalm 834 och sedan minns jag inte om det var 82 eller 84 också.Igår köpte jag dansskor Jag har fått låna ett par klassiska brudskor av en kompis som gifte sig förra året och de är jättefina till klänningen men ack så osköna. De får vara med i kyrkan och sedan tänker jag sparka av dem och byta till mina glammiga dansskor som jag reafyndade igår. Ska ju dansa natten lååång (Finns i mitt galleri om någon vill se.)Cola dans skor, vart har du hittat dem?Sådana skulle jag med vilja ha.Ja, å dom är jättesköna . Hittade dem på en skoaffär här hemma i Linköping (MarieP skor) men märket är DonnaGirl och det tror jag finns lite överallt.
Hittade liknande på Brandos:
www.brandos.se/e_generated/article_2723_0_0_0.asp&nocache=7%2F17%2F2008+9%3A10%3A02+PM