• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • janedoe

Vit ros: Vi vet tack o lov exakt hur vårt festhäfte ska se ut och innehålla. Lika galet men snyggt som inbjudningarna! :D Jag ska försöka skriva ner lite som kanske kan ge lite idéer! :D

• Lillsnufflan

Jag känner mig så nöjd idag. Vi har nu lyckats boka både kyrka och festlokal. Egentligen hade vi tänkt oss en borgerlig vigsel, men det kändes för jobbigt i slutändan (vi lyckades inte hitta en lokal vi var nöjda med och det blev så meckigt med musikanläggning, musiker och tal etc.) Så jag föll till föga och gick med på att gifta mig i kyrkan (som min m2b velat hela tiden). Dock med kompromissen att vi ska viga oss i rådhuset en vecka innan.

Dessutom har vi köpt både kostym och skor till min m2b. För sammanlagt 1650:-, som hittat! Nu ska vi bara försöka få tag i en snygg mörklila slips och kanske en snygg väst. Och jag behöver ju en klänning...

• sandybee

Helt rätt att välja en dans som passar er! :)

lanovia 08 skrev 2008-07-14 07:55:25 följande:

Vi har äntligen fått tummen ur igen och börjat göra saker efter en lång tids "dvala". I helgen har vi suttit och klistrat etiketter på vinflaskor, gjort bordsplaceringen och börjat pilla lite med layouten på festhäftet. Men roligast av allt, vi har börjat försöka få ihop våran dans. Vi vill inte dansa vals. Känns inte rätt och inte som oss, särskilt anti är min sambo. Och ju mer folk säger att vi måste desto mindre sugen blir då jag. Så vi skall överraska istället med en helt annan dans.
  • sandybee

Häftiga kort!

janedoe skrev 2008-07-14 05:53:52 följande:
    Så där så.. Nu är vi offentliga - till namnen iaf. Kika gärna på inbjudningarna i vårt galleri! :D Jag är nöjd som attans. :D
  • ugla

Jag har i helgen träffat en släkting som är florist och pratat om blommorna. Jag trodde inte det skulle va såå svårt att välja. Finns ju så många olika ideer. Trot dock att vi kom fram till nått bra. Hon är så otroligt duktig. Kul.

• lanovia 08

Vi har ett problem. Marcherna i kyrkan. Vi hade tänkt att ha den för oss klasiska Brudkör ur Lohengrin som går dudududuuu dudududuuu när vi går in och Mendelssohns när vi går ut. Men hjälp vilken fart det blev på mammor när de hörde det. "Det är ju självklart att man skall ha Mendelssohns som ingångsmusik". Ehh... jaha.
    Vad tror ni blir det konstigt att göra så som vi hade tänkt?

• sandybee

Jag tycker att det låter som att det kan funka! Men fråga inte min svärmor (68 år gammal och sjunger i kyrkokör) som i och för sig tyckte det var bra att vi inte vill ha Mendelssohns men fick utbrott när jag sa att vi funderar på att ha Wagner som utgångsmarsch - "den är alldeles för pampig för ert bröllop!".

Hmmm .... tycker hon inte vårt bröllop (ok att det "bara" är en välsignelseakt iom att vi gift oss borgerligt redan) är pampigt? ;) Strunta i vad mammorna tycker och kör på det ni tycker om!

lanovia 08 skrev 2008-07-15 07:49:48 följande:

Vi har ett problem. Marcherna i kyrkan. Vi hade tänkt att ha den för oss klasiska Brudkör ur Lohengrin som går dudududuuu dudududuuu när vi går in och Mendelssohns när vi går ut. Men hjälp vilken fart det blev på mammor när de hörde det. "Det är ju självklart att man skall ha Mendelssohns som ingångsmusik". Ehh... jaha.Vad tror ni blir det konstigt att göra så som vi hade tänkt?
  • Fröken förväntan

lanovia 08 skrev 2008-07-15 07:49:48 följande:

Vi har ett problem. Marcherna i kyrkan. Vi hade tänkt att ha den för oss klasiska Brudkör ur Lohengrin som går dudududuuu dudududuuu när vi går in och Mendelssohns när vi går ut. Men hjälp vilken fart det blev på mammor när de hörde det. "Det är ju självklart att man skall ha Mendelssohns som ingångsmusik". Ehh... jaha.Vad tror ni blir det konstigt att göra så som vi hade tänkt?
    Klart ni kan ha det så! "Brudkör" heter ju också "Here comes the bride" så den är ju given in och jag var på ett bröllop förra året där de hade det precis som ni tänkt... och de blev ju gifta och allt Äh, strunta i mammorna!
  • Skonie

Köpte underkläder igår ;) Bara sambons kläder kvar..

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)