• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Ankan80

Har ni också gäster som inte kan bestämma sig hur de skall göra?
    Dvs om de skall komma över huvudet taget, ta med eller inte ta med barn.

Vi har det. Det är nog smällar man får ta med tidigt OSA

Iaf så trodde vi att vi skulle behöva roa 5 små barn också, men nu kommer ingen av dessa.

Visst hade det varit roligt att se hur stora de blivit. Men det är skönt för föräldrarnas skull (och vår)
    Dock kommer det 2 barn som ammar. Men de har ju inte så stora krav direkt.

• Snart fru Wennerström

jag säger som fröken förväntan .. första menyn men helst den andra desserten

nu finns det bilder på våra slutgiltiga vigsel/festprogram i mitt galleri, för den som är nyfiken dem blev inte som vi tänkt oss från början, men mycket bättre

• Snart fru Wennerström

ja, vi har 3 gäster som "hänger löst" så att säga .. som vi väntar svar ifrån. så bordsplaceringen är inte helt spikad än pga det, men vi kräver svar nu i veckan helst!

Ankan80 skrev 2008-08-04 14:56:37 följande:
    Har ni också gäster som inte kan bestämma sig hur de skall göra?Dvs om de skall komma över huvudet taget, ta med eller inte ta med barn.Vi har det. Det är nog smällar man får ta med tidigt OSA Iaf så trodde vi att vi skulle behöva roa 5 små barn också, men nu kommer ingen av dessa.Visst hade det varit roligt att se hur stora de blivit. Men det är skönt för föräldrarnas skull (och vår) Dock kommer det 2 barn som ammar. Men de har ju inte så stora krav direkt.
  • sandybee

Absolut ettan! Men desserten bör styras av vilken typ av tårta ni ska ha! Vi kommer köra på sorbet till dessert för att undvika att folk storknat innan det är dags för tårta!

Ankan80 skrev 2008-08-04 14:24:47 följande:
    Vi vet inte om vi skall välja. Vad tycker ni?Rimmad lax med vit sparris som serveras med en stenbitsromskryddad Sandefjordssås samt en ädelsallad & brödkrutongerHelstekt oxfilé med säsongens primörer samt en kort potatisgratäng som vi smaksätter med tryffel, serveras med smörad MarsalasåsHemlagad vaniljglass med en frukt och bär ratatouille som serveras i en knäckflarnskorg med hallonsåsellerRäk- & laxtartar med mango & avokado smaksatt med senap & gräslök,samt toppad med en citron & örtcreme. Serveras med ädelsallad & hembakat knäckebröd samt balsamicovinegretteKalvrostbiff med en kraftig Madeirasås samt säsongens primörer serveras med en potatiskaka smaksatt med ost & örterVit chokladmousse som serveras med en skogsbärssorbet samt en Calvadossmaksatt äppelsås och en espresso- & chokladsirap
  • sandybee

Japp, har ett par sällskap som inte svarat än pga att de inte vet hur deras jobbscheman kommer se ut. Men senast på onsdag vill vi ha svar!

Ankan80 skrev 2008-08-04 14:56:37 följande:
    Har ni också gäster som inte kan bestämma sig hur de skall göra?Dvs om de skall komma över huvudet taget, ta med eller inte ta med barn.Vi har det. Det är nog smällar man får ta med tidigt OSA Iaf så trodde vi att vi skulle behöva roa 5 små barn också, men nu kommer ingen av dessa.Visst hade det varit roligt att se hur stora de blivit. Men det är skönt för föräldrarnas skull (och vår) Dock kommer det 2 barn som ammar. Men de har ju inte så stora krav direkt.
  • Ankan80

Tack för svaren!

Vi skall ha vanlig princesstårta
    M2bs favorit. Typ det han hade krav på att få bestämma

De gäster som inte vet har också i vårt fall giltiga skäl.
    Schema och pengar

Men man vill ju få det klart!!

• Dsy04

Snart fru Wennerström

tack för din svar!
    ska göra det fick papperna idag men nu måste jag fylla i nåt mer sen skicka till de plus adressen till vittner o klart.

ska göra som du skrev.

muchas gracias

• Skonie

Nu är ringarna beställda!!

Vi ska ha någon form av räkförrätt (är man på västkusten så..) sen klassisk helstekt oxfile till huvudrätt. Ingen efterrätt utan en bart kaffe och chokladtruffle följt av passionsfruktsmoussetårta

• Ankan80

Är det bara jag som inte kan äta för rött kött? Tycker det är läskigt.

Lite rosa är ok, men inte helt blodigt.

Blir nog oxfilé fast jag skall beställa en Well done i förväg.
    Det gick bra sa restaurangen

• Kärlek08

Ankan80: Jag hade helst ätit ettan, rakt av

Fröken förväntan: plugin lät jobbigt och dyrt, tryckeri lät jobbigt och dyrt. Det blir nog den gamla hederliga manuella varianten

vi ska ha

skagencanapé
    hjortfilé m potatisgratäng, rostade rotsaker, kantarellsås och ugnsbakade tomathalvor
    bröllopstårta (chokladbotten, jordgubbsmousse, njölkchokladmousse och vanlijmousse, med vit SP)

• Fröken förväntan
    Kärlek08 skrev 2008-08-04 16:08:07 följande:
    Fröken förväntan: plugin lät jobbigt och dyrt, tryckeri lät jobbigt och dyrt.
    Haha, jag instämmer . Det går ganska fort ändå när man väl har fått hängen på det!
  • Marroe

Jag är ingen septemberbrud, hoppas att det är OK att tycka i alla fall. Det första förslaget men med dessert nr 2. Mycket fina menyer, mums!

• Ankan80

Ok...då blir det nog ettan
    Fast blir nog den tillhörande desserten.

• gottelina

Vår meny ser ut som följer:

Förrätt: gravlaxtartelett med spenat och vårlök

Varmrätt: Vitlöksspäckad lammstek, säsongens primörer, potatiskaka och en gräddsås. Till detta ska vi även ha mintgelé.

Dessert. Vit chokladpannacotta med en hallon- och vitvinssås.

Tårtan har vi inte spikat men det blir med antingen citronsmak eller päronsmak. Det enda jag vet säkert är att den ska vara med brun marsipan och rosa rosor.

• Tutik och Prasart

Jag är så glad, lycklig som man bara kan bli. Även om det regnar är goch blåser så är jag på su bra hummör så det gör ingenting. Att vara så glad trodde jag inte jag skulle vara när jag klev upp dena trista måndag. Utan tveckan belev det en väldigt bra måndag. Min chef kallade in mig i dag och ville berätta något för mig.
    Hon ville tillsvidare anställa mig. MIG!!!!
    Det kunde inte bli bättre.

Snart ska jag gifta mig. Och vi letar efter en tomt så vi kan börja bygga vårt drömhus.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)