• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • sandybee

Kanelisen:
    Det låter som du fick en helt underbar möhippa! Bara gratulera till att du har så fina vänner!

Själv tror jag inte att jag får någon hippa alls så då jag endast har enstaka vänner här och där, varav flera manliga, och de inte känner varandra sinsemellan. Men men... M2b får desto fler svensexor ... gör mitt bästa för att inte försäga mig i hans närhet, men det är svårt!

• sandybee

Nu är brud- och tärnbuketter beställda och sömmerskan bokad! Letar febrilt efter skor och underkläder som jag måste ha med mig till sömemrskan, men har svårt att bestämma mig ang underkläder och vägrar betala 1200 kr för ett par skor jag endast ska ha några timmar - känns konstigt att säga så när man precis beställt en bukett för 2200 kr ;)

Vad har ni andra septemberbrudar kvar att bocka av?

• matildaochniklas

Jag är precis påväg för att fixa till klacken på mina bröllopsskor. Sedan ska jag få hem en ny meny idag från vår cateringfirma så att vi kan spika maten.

• aprilsolen

Jag blev också hippad i helgen! En helt fantastisk möhippa i tre dagar och i två städer! Det kändes som att jag gick runt i ett konstant tillstånd av lycka hela tiden.
    Trodde att jag skulle på en kompis födelsedagskalas på fredagskvällen, men istället satt där ett gäng vänner - blev helt mållös för jag väntade mig verkligen inte det. På med stor tiara och tyllslöja där de hängt massa grejer som symboliserade mitt liv och sen iväg på festlig kväll i stockholm med restaurang och utgång. Fick instruktioner om att packa en weekend-väska till lördagen och på lördagen blev det lång-brunch - innan de tog mig till centralen, gav mig en biljett som jag inte fick titta på och satte mig tåget. Jag trodde inte de var kloka. Sen fick jag åka första klass till Göteborg, utföra olika uppdrag ombord på tåget (hela tiden iklädd slöjan...) och i Göteborg väntade ett nytt gäng vänner och del två av möhippan som höll på ända till söndagen. Det var ett helt tokigt äventyr, som verkligen överträffade alla mina förväntningar.

• matildaochniklas

Låter ju kanonkul! Häftigt sätt att få ihop två möhippor på

aprilsolen skrev 2008-07-30 15:20:07 följande:
    Jag blev också hippad i helgen! En helt fantastisk möhippa i tre dagar och i två städer! Det kändes som att jag gick runt i ett konstant tillstånd av lycka hela tiden. Trodde att jag skulle på en kompis födelsedagskalas på fredagskvällen, men istället satt där ett gäng vänner - blev helt mållös för jag väntade mig verkligen inte det. På med stor tiara och tyllslöja där de hängt massa grejer som symboliserade mitt liv och sen iväg på festlig kväll i stockholm med restaurang och utgång. Fick instruktioner om att packa en weekend-väska till lördagen och på lördagen blev det lång-brunch - innan de tog mig till centralen, gav mig en biljett som jag inte fick titta på och satte mig tåget. Jag trodde inte de var kloka. Sen fick jag åka första klass till Göteborg, utföra olika uppdrag ombord på tåget (hela tiden iklädd slöjan...) och i Göteborg väntade ett nytt gäng vänner och del två av möhippan som höll på ända till söndagen. Det var ett helt tokigt äventyr, som verkligen överträffade alla mina förväntningar.
  • Tutik och Prasart
    sandybee skrev 2008-07-30 12:11:27 följande:
    Nu är brud- och tärnbuketter beställda och sömmerskan bokad! Letar febrilt efter skor och underkläder som jag måste ha med mig till sömemrskan, men har svårt att bestämma mig ang underkläder och vägrar betala 1200 kr för ett par skor jag endast ska ha några timmar - känns konstigt att säga så när man precis beställt en bukett för 2200 kr ;)Vad har ni andra septemberbrudar kvar att bocka av?
    Vi har bara maten kvar som vi ska bestäma oss för vad vi ska ha.
    sen är det festprogrammet som är kvar.
  • janedoe

Underkjolen klar.. till mig. Min mamma och syster kommer imorgon och hjälper mig att sy ihop det lättaste och med en del tillskärning. Jag ligger långt efter...

Min ordinarie arbetsplats är sommarstängd och jag går och städar trappor istället, totalt själsdödande och en fruktansvärd påfrestning på min redan halvdana kropp. När jag kommer hem orkar jag ingenting, bara somnar hela tiden. Och det gör mig så stressad, att göra ett jobb som egentligen inte behövs då det finns annan personal som kan göra detta. Börjar glida ner i depression igen, men min chef visar aldrig någon förståelse för sådant.

Jag tror verkligen inte jag kommer hinna sy allt som ska sys. Så känner jag idag och får ont i bröstet av tanken att istället för att vara hemma och sy i 6 timmar, så måste jag dra benen efter mig för att det finns för få trappor att städa och vi måste ha trappor kvar att städa imorgon. Helt sjukt. Önskar innerligt min chef kunde säga: Städa dagens trappor så de är klara, så kan du gå hem sen Kristina. Men hepp, det ser tydligen bättre ut att jag jobbar jättelångsamt och tar många många raster. Så funkar det inte min värld...

Åh, behövde bara vräka ur mig lite. Jag längtar tillbaka till min ordinarie arbetsplats!! Men framförallt - till semestern om drygt 2 veckor... ;)

• Moonlightshadow

Nu är det bara 37 dagar kvar... börjar det pirra i magen? Det har det för mig i alla fall.. men det är ett härligt pirr

• lanovia 08

Jag får som små kallduschar ibland (fast trevliga sådana) då det bara slår: herregud P och jag skall verkligen gifta oss. Det är på riktigt. Vi kommer verkligen gå fram genom altargången om några veckor!!!

Fattar ni egentligen vad det är ni sitter och planerar för. Erat underbara bröllop med er livskamrat!!!! Shit pommes vad häftigt!

För oss går det bra just nu, får lite gjort hela tiden och jag känner mig inte stressad. Ikväll skall jag leta efter bra knästrumpbyxor (vill inte ha riktiga strumpbyxor då jag tror det blir alldeles för varmt). Också skall vi se om vi kan hitta servett till sambon att ha i bröstfickan och papper till omslaget på festhäftet.

Är den någon mer som skall ha servett i bröstfickn (kan inte det fina namnet för det) vart har ni hittat det isåfall???

• aprilsolen

Låter verkligen inte som ett vettigt upplägg på arbetet! Hoppas du står ut ett par veckor till och sen kan återhämta dig på semestern. Försök att ta hjälp med allt som ska sys, det verkar ju finnas resurser i familjen - det är ju inte meningen att du ska vara helt sönderstressad vid bröllopet!

janedoe skrev 2008-07-31 06:37:15 följande:
    Underkjolen klar.. till mig. Min mamma och syster kommer imorgon och hjälper mig att sy ihop det lättaste och med en del tillskärning. Jag ligger långt efter...Min ordinarie arbetsplats är sommarstängd och jag går och städar trappor istället, totalt själsdödande och en fruktansvärd påfrestning på min redan halvdana kropp. När jag kommer hem orkar jag ingenting, bara somnar hela tiden. Och det gör mig så stressad, att göra ett jobb som egentligen inte behövs då det finns annan personal som kan göra detta. Börjar glida ner i depression igen, men min chef visar aldrig någon förståelse för sådant.Jag tror verkligen inte jag kommer hinna sy allt som ska sys. Så känner jag idag och får ont i bröstet av tanken att istället för att vara hemma och sy i 6 timmar, så måste jag dra benen efter mig för att det finns för få trappor att städa och vi måste ha trappor kvar att städa imorgon. Helt sjukt. Önskar innerligt min chef kunde säga: Städa dagens trappor så de är klara, så kan du gå hem sen Kristina. Men hepp, det ser tydligen bättre ut att jag jobbar jättelångsamt och tar många många raster. Så funkar det inte min värld...Åh, behövde bara vräka ur mig lite. Jag längtar tillbaka till min ordinarie arbetsplats!! Men framförallt - till semestern om drygt 2 veckor... ;)
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)