• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Kärlek08

www.brainyhistory.com/days/september_6.html

sv.wikipedia.org/wiki/Dagens_h%C3%A4ndelser/september#6_september

det har uppenbarligen inte hänt ngt kul i världen den 6/9 någonsin, bara tråkiga saker, och ingen riktigt riktigt stor kändis verkar fylla år heller! Nu funderar jag på att ändra den rubriken till: "Det här kunde ni ha gjort istället" för om man bara googlar på 6 september så får man upp en massa konstiga saker som går av stapeln just 6/9

• Snart fru Wennerström

precis, det var så vi tänkte, att det blir en bra start spec för dem som är lite blyg av sig!

haha ja enligt länkarna du angav var det få roliga/intressanta saker..

• lanovia 08

Kärlek 08 en tanke som slog mig bara. Blir det inte konstigt om ni skriver om möhippan/svensexan i festhäftet? Jag menar oftast brukar ju de som ordnat möhippan/svensexan gå upp under middagen och berätta om den. Det kanske blir lite dubbelt??

Oj vad mycket ni båda skall ha med i erat festhäfte. Vi skall bara ha gästpresentation, intervjuv av brudpar och svärföräldrar, sånger och ev en berättelse om vad vi båda gjorde den dag vi träffades (jag har en historia som brukar få de flesta att skratta och säga "nämen Herregud").

Förövrigt håller vi annars på med festhäftet själva, fixa layouten och pilla lite. Skall också försöka sätta oss med vigselprogrammet ikväll. Skall träffa prästen nästa helg och då tänkte vi att vi skulle ha det klart så hon kan få ge synpunkter.

Har ni bestämt vad ni skall ha för bibletxt ännu? Vi behöver idéer.

• Snart fru Wennerström

kärlek 08, vill bolla lite med dig .. detta är så långt som jag hunnt med hitills i festprogrammet; först en välkomsttext, sedan olika bröllopsdagar som firas från bomullsbröllop till guld osv.
    meny och förhållningsregler, saker som får en att fundera, bröllopsskrock, "tv-tablån 6 sep 2008", barn om kärlek, 13 saker en tjej/kille ALDRIG skulle säga, vad säger man till sin bordkamrat.. det är så långt som jag hunnt, sedan skall sånger, kanske ngn dikt, fräckisar och bröllopsbingo in. ngt mer som du/ni tycker passar, lr som jag missat..

Kärlek08 skrev 2008-07-21 18:30:31 följande:
    Ja i vårt festhäfte kommer det vara mest personliga saker. Jag vet inte om alla dessa saker kommer att få plats men på min lista för saker som kan komma med står följande (antagligen inte i just den här ordningen):VälkomsttextMeny"Så träffades vi" (min version och min blivandes version)Tidslinje över våra år tillsammans (vad vi har för milstolpar)BordsplaceringGästpresentationerBerättelse om möhippan/svensexanVad vi lärt oss av varandra genom årenTest - vem är du mest lik bruden eller brudgummenSaker du inte visste om brudparet/Onödigt vetande om brudparetGäststatistik6/9 genom tidernaKorsord om brudparetBildcollage på gästernaBildcollage på brudparet genom tidernaTack till hjälpande händerett kärleksordspråk på sista sidanJag måste nog sätta igång att skriva allt nu tror jag...
  • Snart fru Wennerström

hm, haha jag minns inte vad vår text heter(rubrik asså.. skäms).. men det var en av dem vanligaste enligt prästen
    lanovia 08 skrev 2008-07-22 08:06:20 följande:

Har ni bestämt vad ni skall ha för bibletxt ännu? Vi behöver idéer.
  • Snart fru Wennerström

oj, höll på att glömma!, på sista sidan skall vi ju ha ett nykterhetstest oxå .. fniss

• Snart fru Wennerström

ingen som har lite citat om kärlek till övers? heelst på svenska. vi tänkte nämligen ha ett citat längst ner på varje sida i programmet

• aprilsolen

Är det någon av er som har hippats än? Kanske lite tidigt, men man vet ju aldrig... Någon som börjar bli nervös?

• Snart fru Wennerström

nervös vet jag inte om jag är, men klart man börjar fundera vad dem tänker hitta på .. jag vet att det tisslas och tasslas

aprilsolen skrev 2008-07-22 12:16:38 följande:
    Är det någon av er som har hippats än? Kanske lite tidigt, men man vet ju aldrig... Någon som börjar bli nervös?
  • Kärlek08

Wennerström: Här finns det mycket citat www.livet.se/ord/kategorier
    och här hem.passagen.se/blurk/citat.htm och här helenas-web.nu/DikterODyl/CitatOmKarlekOAktenskap.htm

Hmmm kärlekscitat längst ner på varje sida... det var en trevlig idé! Den kanske jag snor

Jag tycker inte du har missat ngt men jag tror att du och jag kommer att ha helt olika festhäften... Jag tycker att det känns viktigt att personifiera häftet. Många av de sakerna som du räknat upp är sånt som förekommer ganska ofta både i "vanliga" festhäften och i bröllopsfesthäften. Man kanske inte tycker det är så kul längre om man varit på en del fester... men om du blandar upp det med lite personliga saker tror jag att det blir kanon alt personifierar det du ska ha. Jag glömde skriva att vi också ska ha med bröllopsskrock, men vi kommer då att personifiera det genom att lägga till hur vi ser på/har gjort med det skrocket. T.ex. skrocket om ngt nytt, ngt gammalt osv så kommer vi tala om vad jag har som är nytt, gammalt osv...

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)