• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Snart fru Wennerström

.. var till sömmerskan idag.. lite nervigt, NU såg man allt framför sig.. även nervig för att inte slutligen kunna komma i klänningen, då den inte går att ta ut alltför mycket ..

nuså är "mallen" för festprogrammet färdigt, känns skönt! tog inte så lång tid som jag anat.. dock kommer det säkert ändras och flyttas om innan det är HELT färdigt.

• lanovia 08

Tjejer nu måste jag få höra er åsikt? Överreagerar jag(/vi)?

Var hos svärföräldrarna igår och gud så irriterad jag blev. Saken är att sambons lillebror (18 år) har en tjej (16år). Deras förhållande känns precis som förhållanden många gånger gör i den åldern; jätteroligt och de är kära men man har svårt att se någon större framtid i det (därmed inget som säger att det inte skulle kunna hålla hela livet). Men till saken vi har tidigare funderat på att bjuda henne, de gånger vi pratat med deras mor om det har hon alltid svarat ungefär "nejnej henne behöver ni inte tänka på, ingen som vet hur länge det håller".
    Ok tänkte vi. Vi diskuterade det även själva för någon vecka sedan och kom fram till att hon brukar ju inte vara med när familjen träffas eller något sådant så då skiter vi i henne till bröllopet också utan kan lära känna henne mer efteråt om de håller ihop. Vi var nöjda med vårat beslut.
    Igår när vi då sitter och äter middag och pratar om bröllopet så säger svärmor "och sedan kommer ju X också, men det vet ni väl redan??" Vi blev så jäkla paffa så det tog ett bra tag innan jag fattade i alla fall. Jag satt med gapande mun och sa typ "va X, vaddå X vart kommer hon?.... Jaha till vårat bröllop"!

What! Sist jag kollade så var det vi som bjöd in till vårat bröllopet och ingen annan!

Jag har inget direkt emot att hon kommer, det lilla jag har träffat henne är hon jättetrevlig och det är ju som sagt flicvän till sambons bror. MEN!!! borde inte vi tillfrågas innan hon bjuds?? Är det jag som överreagerar`???

• lanovia 08

Helt och hållet vet jag ju att det inte bara är jag som överreagerar. Sambon tyckte också att det var dåligt. Men han gör som han (och kanske många killar med honom?) så ofta gör: Säger att han tycker att det är dåligt, rycker på axlarna och tillägger att de är inget att bry sig om eller gör något åt.

Och nej klart vi inte skall göra något åt det. X är självklart välkommen nu när hon är bjuden. Skulle aldrig komma på tanken att säga något annat.
    Men jag blir så trött o.s.a gick ut för snart 2 veckor sedan. Ingen har sagt det minsta lilla om att X blivit bjudet OCH vi har redan gjort bordsplaceringen. Nu skall alltså X placeras in vid sidan om brorsan. Och eftersom det är ett syskon sitter han rätt så inne i smeten så det blir typ att göra om hela skiten! F-N vad less jag blir ibland. *suck*

Oj vad långt det blev. sorry!

• Snart fru Wennerström

jag förstår dig fullkomligt! tycker inte alls att du/ni överreagerar, jag har känt precis lika.. men som sagt nu är hon ju redan "inbjuden" och då är det bara låta det vara så.. vet inte vad jag kan säga för att muntra upp dig lite .. men jag kan trösta dig med att du inte är ensam om sånna här liknande situationer.. min pappa förskte t.o.m bjuda in bekanta till honom, som vi knapp känner, och en vän till m2b, trodde att han och hans sambo var bjuden "automatiskt" i och med att dem varit barndomskompisar!(?).. så dem får komma till vår vigsel och inget mer är det bestämt.
    lanovia 08 skrev 2008-07-24 08:15:40 följande:

Tjejer nu måste jag få höra er åsikt? Överreagerar jag(/vi)? Var hos svärföräldrarna igår och gud så irriterad jag blev. Saken är att sambons lillebror (18 år) har en tjej (16år). Deras förhållande känns precis som förhållanden många gånger gör i den åldern; jätteroligt och de är kära men man har svårt att se någon större framtid i det (därmed inget som säger att det inte skulle kunna hålla hela livet). Men till saken vi har tidigare funderat på att bjuda henne, de gånger vi pratat med deras mor om det har hon alltid svarat ungefär "nejnej henne behöver ni inte tänka på, ingen som vet hur länge det håller". Ok tänkte vi. Vi diskuterade det även själva för någon vecka sedan och kom fram till att hon brukar ju inte vara med när familjen träffas eller något sådant så då skiter vi i henne till bröllopet också utan kan lära känna henne mer efteråt om de håller ihop. Vi var nöjda med vårat beslut.Igår när vi då sitter och äter middag och pratar om bröllopet så säger svärmor "och sedan kommer ju X också, men det vet ni väl redan??" Vi blev så jäkla paffa så det tog ett bra tag innan jag fattade i alla fall. Jag satt med gapande mun och sa typ "va X, vaddå X vart kommer hon?.... Jaha till vårat bröllop"!What! Sist jag kollade så var det vi som bjöd in till vårat bröllopet och ingen annan! Jag har inget direkt emot att hon kommer, det lilla jag har träffat henne är hon jättetrevlig och det är ju som sagt flicvän till sambons bror. MEN!!! borde inte vi tillfrågas innan hon bjuds?? Är det jag som överreagerar`???
    [/citat]

lanovia 08 skrev 2008-07-24 08:20:09 följande:
    [citat]
    Helt och hållet vet jag ju att det inte bara är jag som överreagerar. Sambon tyckte också att det var dåligt. Men han gör som han (och kanske många killar med honom?) så ofta gör: Säger att han tycker att det är dåligt, rycker på axlarna och tillägger att de är inget att bry sig om eller gör något åt.Och nej klart vi inte skall göra något åt det. X är självklart välkommen nu när hon är bjuden. Skulle aldrig komma på tanken att säga något annat. Men jag blir så trött o.s.a gick ut för snart 2 veckor sedan. Ingen har sagt det minsta lilla om att X blivit bjudet OCH vi har redan gjort bordsplaceringen. Nu skall alltså X placeras in vid sidan om brorsan. Och eftersom det är ett syskon sitter han rätt så inne i smeten så det blir typ att göra om hela skiten! F-N vad less jag blir ibland. *suck*Oj vad långt det blev. sorry!
  • Skonie

Lanovia; tycker ni gör helt rätt som låter det bero för henne och brorsans del nu när det blivit som det blivit. Däremot skulle inte jag låta svärmor (svärfar?) komma undan lika lätt utan väldigt bestämt säga vad jag tyckte och tänkte om saken.

Jag har (mindre måste jag säga) problem med att svärfar kan säga och göra precis vad som helst. Jag kör dock takiken _säg ifrån_ i förbyggande syfte för att han ska veta percis var han har mig (och jag har honom) när jag och sambon en gång får barn.

• aprilsolen

Inte många som blivit hippade än - då har vi många roliga historier att se fram emot här gissar jag!
    Jag har av någon anledning fått för mig att jag kanske ska bli hippad i helgen, men jag tror att det är mina bröllopsnerver som börjar spöka. Och så är jag nog lite extra misstänksam bara för att jag själv hippade min bästa vän två månader före hennes bröllop.
    Svensexan har jag fått besked om - de ska ha den helgen före bröllopet... suck. Två dagar efter helgen åker vi ner till skåne och ska börja fixa allt (bor i sthlm) så det känns ju inte hundra att han kommer att vara borta sista helgen när allt ska packas, inför bröllop och resa. Men vad gör man?

• lanovia 08

aprilsolen, kan du inte prata med de som fixar svensexan då? De måste väl förstå om ni behöver sista helgen till att fixa det sista...

Tack snart fru W och Skonie, skönt att höra att jag inte bara är en tokig brud. Skonie jag har inte sagt något till svärföräldrarna då brodern satt med vid bordet när det togs upp. Men jag har bett min sambo prata med sin mor om vad som egentligen hänt. Varför de inte kunde prata med oss innan de bjuder in någon till vårat bröllop. Men sedan om han gör det är en annan sak. Han är inte den som gillar att bråka i onödan, vilket jag iof inte tycker det här är. Han tycker att det är väl inget att prata om nu, medans jag tycker att säger vi inte ifrån nu så kommer det en ny sak om ett tag...

• aprilsolen

lanovia08: han som ordnar svensexan "kollade" med mig, men eftersom det var enda helgen som alla kunde så fanns det ju inte så mycket för mig att säga. Jag tänker att det viktigaste är att min kille får en rolig svensexa. Sen hoppas jag att de inte återbördar honom för sent på söndagen...

Jag känner igen det där med lite konflikträdd partner - så är min också. Men ibland måste man, om inte säga ifrån, så åtminstone ta upp ämnet. Tyvärr hjälper det sällan att puscha på, men du kanske kan försöka peppa honom lite mer?

• Skonie

Nu är det snart dags för ny rek-resa till Göteborg. Frisören ska konsulteras, tårtan och brudbukett beställas. Eventuellt ska även sambons kostym inhandlas med. Håller nu tummarna för:
    - att floristen meddelar att hon kan få tag på mörklila rosor i september *tumme tumme*
    - att vi hittar en tårta som passar oss båda, dvs ingen sockerkaka *urk och fy* eller pannacotta.

• Kärlek08

Här är en till med konflikträdd partener, han skulle aldrig tagit tag i en sådan situation, men jag tycker inte ni överreagerar, klart man vill bestämma över vilka som ska komma när man ska ha fest??!!!

Vi hade middag med toastmaster och tärna plus deras respektive igår... det var trevligt och de har fått listor på vad jag förväntar mig från dem (ja, kontrollfreak, nääääää inte då ). då berättade vi att eftersom vi "bara" får vara i vår lokal till 01.00-01.30 så tänkte vi att vi skulle åka till en närbelägen mc-klubb på efterfest, då de har sin årliga kräftskiva samma dag som bröllopet. Det tyckte de var en skitkul idé och toastmastern kommer därför informera om deti sitt välkomsttal. Och vet, då säger tärnans sambo att "Då måste vi fixa transport dit till alla" "Nä de får ta taxi" säger jag. Då säger han att han ska fixa en buss åt oss (han jobbar med trafikledning) och programmera ngt kul i frontdisplayen typ nygifta eller till partyt lr nåt. Kul va?!! och ingenting behöver vi betala heller...

Vi fick även lite gliringar om eventuella möhippor/svensexor men de vägrade ju avslöja ngt så jsg vet ingenting om någonting!

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)