• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Snart fru Wennerström

hej och välkommen

MarryMe skrev 2008-07-31 18:18:08 följande:
    Hej på er! Här är en till som ska gifta sig i September. Har dock inte hunnit göra jättemycket i planeringen då vi för bara knappt 2 veckor sen bestämde oss för att vi ska gifta oss. Men klänning och präst och kyrka är fixat iaf. Och det är väl det som är det viktigaste? Har bara lite krux med att hitta en festlokal. Men det läser sig väl det med..
  • Snart fru Wennerström

vi kommer bli 40 pers precis inkl barn. av dem vi bjöd var det endast 4st som tackade nej.

Kanelisen skrev 2008-07-31 19:20:04 följande:
    En undran bara: hur många har ni bjudit och hur många blir ni?
  • Snart fru Wennerström

nova 79;

på listan i trådstarten finns inte alla med då den inte är helt uppdaterad. det blir den med all sannolikhet vid en ny trådstart ..
    om du inte finns med på den senast kopierade listan i tråden kan det beropå att den som senast la till sig själv/lr ngn annan kopierat fel lista.

• Snart fru Wennerström

usch, tråkigt nu när du har mycket att stå i.. du får be så många som möjligt om hjälp

janedoe skrev 2008-07-31 19:40:04 följande:
    ..... och nu har jag lyckats bränna högerhandens pek- o långfinger på ugnsformen.. jättemycket alltså. I god tid till intensiv sömnad... Gaaaahhhh! Och ja, jag är högerhänt. Attans.
  • Snart fru Wennerström

vi skall hyra m2b's kläder så vi skall dit på lördag och höra om en näsduk ingår .. haha kanske ingen stor grej, men känns liiite onödigt att köpa en om det är så att den ingår när vi ändå hyr åt honom tror inte det skulle användas så ofta

men annars tackar jag för tipset fröken förväntan

har nyligen avslutat lite pyssel med placeringskorten, är dock ej färdig med dem ännu.
    Fröken förväntan skrev 2008-07-31 19:26:18 följande:

lanovia 08 skrev 2008-07-31 11:18:00 följande:Här har det minsann börjat pirr... på ett bra sätt! Innan har det liksom kännt på låtsat på något sätt men nu börjar vi båda fatta att vi faktiska ska gifta oss om mindre än två månader. Gaaalet men roooligt!!!Min m2b ska ha näsduk. Han hittade ett set med slips och näsduk där han köpte kostymen (en liten herrekipering i stan) men jag har sett näsdukar på bl.a. Dressman och massor på Slipsgossen om ni bor i närheten av den butiken.
  • MarryMe

Sitter och klurar lite på musiken som ska sjungas och spelas. Har ni några tips?

Vi har runt 50 bjudna(eller snart bjudna), men hur många som verkligen kommer vet vi ju inte. Hoppas inte några tackar nej. Då det nästan bara är kära vänner vi bjudit.

För mig har inget pirr kommit (än). Men kanske för att man har fullt upp hela tiden och inte hinner känna efter..

• Fröken förväntan

Vi har bjudit 75 pers inkl. 6 barn. Vi har inte o.s.a. förrän 15/8 men vi verkar ha väluppfostrade gäster för de allra flesta har redan svarat . Vi har stor släkt och stora familjer båda två men Kanelisen jag tror inte du behöver känna dig orolig att bröllopet ska kännas "litet". Jag tror egentligen inte att antalet spelar så stor roll för stämningen. Se det istället somen fördel att ni hinner med att se och prata ordentligt med alla gäster. Jag är rädd att någon ska känna sig bortglömd av oss på vårt bröllop. Kanske att det skulle kännas lite tomt just vid vigseln om man hade en jättekyrka och var väldigt få gäster... men ni skulle ju ha en mysig liten kyrka

• MarryMe

Förresten.. Tack för välkomnandet!

• Kanelisen

Fröken förväntan: så sa mamma oxå! Att det skulle kännas bra att hinna med alla menar jag. Och det tror ju jag med. Vi har verkligen bara bjudit de som är allra allra närmast oss släktmässigt och vänskapsmässigt, så det blir ju ändå toppen.
    Hihi, ja tur att vi har en liten kyrka, annars hade det känts lite knepigt.

Vi kommer även ha en större "bröllopsefterfest" senare i höst (förhoppningsvis på vår 5-årsdag) då vi enbart ska bjuda vänner, både de som var på bröllopet och de som inte fick plats, och ha lite mingel och dans, då blir vi väl uppemot en 100 st eller så. Det ser jag fram emot! Då har man nåt att längta till även efter den stora dagen och så slipper vi känna oss så hemska som inte bjuder alla till det riktiga bröllopet, hihi...

• elvisbrud

Hej! Vi ska gifta oss 27sept och har gjort ett vansinnigt shoppingrace idag -det drar ihop sig!!!
    Fick massor gjort, men söker fortf som en galning efter sån där cool 50tals hatt m flor... Någon som har ett tips? Det börjar bli bråttom

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)