• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • kexxet

Idag låg det en cd skiva på hallmattan som det stod "16 Duetter" ..Hmm undrar vem som har slängt in den där..Är det möhippa/svensexa pågång kanske?!?

• aprilsolen

Vi blir 73 inkl ett gäng barn och tonåringar.

elvisbrud skrev 2008-07-31 22:36:25 följande:
    Hej! Vi ska gifta oss 27sept och har gjort ett vansinnigt shoppingrace idag -det drar ihop sig!!! Fick massor gjort, men söker fortf som en galning efter sån där cool 50tals hatt m flor... Någon som har ett tips? Det börjar bli bråttom
    Du kan kolla in min gamla tråd, tyvärr har den varit inaktiv ganska länge, men du hittar bra länktips. Just hatt vet jag ite, men det finns massor om flor. själv beställde jag det perfekta floret från en australiensisk sajt, låter lite tokigt jag vet, men gick hur bra som helst (och billigt också!)

www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m2704702.html
  • aprilsolen

vår kantor är på semester och vi måste göra klart vigselprogrammet innan hon är tillbaka - är det någon som vet hur många in-och utgångsmarscher en kantor brukar kunna? Vi har hittat ett par jättefina på kyrkomusik.se - men tänk så kan inte kantorn dem? Borde inte de mascher som ligga där vara ganska vanliga, eller?

• Fröken förväntan
    aprilsolen skrev 2008-08-01 08:46:15 följande:
    vår kantor är på semester och vi måste göra klart vigselprogrammet innan hon är tillbaka - är det någon som vet hur många in-och utgångsmarscher en kantor brukar kunna? Vi har hittat ett par jättefina på kyrkomusik.se - men tänk så kan inte kantorn dem? Borde inte de mascher som ligga där vara ganska vanliga, eller?
    Vilka är det ni funderar på? Vår kantor spelade upp mååånga för oss när vi träffade honom. En bra kantor ska kunna spela de flesta, efter noter åtminstone.
  • lanovia 08

Du finns med på sista uppdaterade listan vad jag kan se. Är det någon som känner för att öppna en ny tråd eller skall jag?
    Känns som det börjar bli dags i alla fall.

Nova79 skrev 2008-07-31 19:58:52 följande:
    Varför finns jag inte med?!?. Någon som vet. Jag fanns med sist... Gifter oss 20 sept
  • lanovia 08

Vi hittade en igår. GIck till Brothers där vi köpt kostym och slips och de hade en som matchade slipsen jättebra.

Snart fru Wennerström skrev 2008-07-31 14:36:51 följande:

hm, tyckte servett lät fint nog, bättre än näsduk som jag kallar det.. hihi..undrar också vart man kan få tag i det!lanovia 08 skrev 2008-07-31 11:18:00 följande:
  • lanovia 08

Jag fick en liten möhippa igår kväll. Efter att jag och sambon hade fixat allt vi skulle på stan så skulle vi gå och fika med en kompis. Men denna kompisen blev även 4 andra (kompisar, sambons syster och min brors sambo). Jag hade nog en ganska paff min när jag såg dem allihopa. De stämde liksom inte att just dem skulle komma gåendes ihop.
    De tog med mig till en restaurang där vi åt jättegott. Sedan när jag var på toa hade alla lagt upp en sak var på bordet som symboliserade något jag hade gjort med dem. Också skulle jag gissa vem som hade haft med sig vad och berätta historien runt det. Var superskoj.
    Vi satt nog där i tre timmar och sedan var det hem i sängen.

Visst blev väl ingen superdunder spännande hippa, men blev en kväll med min närmasta vänner. Saken är att jag vet att de försökt få till en helg då de kunde ta mig, men de senaste helgerna (och även denna som kommer )har jag och sambon varit fullt upptagna med saker som inte gått att strunta i. Och när som helst från nu skall den ena kompisen ha barn och en annan skall flytta från stan. Så det var liksom nu eller aldrig. Så jag är bara så glad att de ville göra något med mig. Och jag fick ju en bra middag. Bästa regeln de hade var att man inte fick tacka nej till desssert! Mums!!!!

• Fröken förväntan

lanovia 08 skrev 2008-08-01 09:54:59 följande:

Jag fick en liten möhippa igår kväll. Efter att jag och sambon hade fixat allt vi skulle på stan så skulle vi gå och fika med en kompis. Men denna kompisen blev även 4 andra (kompisar, sambons syster och min brors sambo). Jag hade nog en ganska paff min när jag såg dem allihopa. De stämde liksom inte att just dem skulle komma gåendes ihop.De tog med mig till en restaurang där vi åt jättegott. Sedan när jag var på toa hade alla lagt upp en sak var på bordet som symboliserade något jag hade gjort med dem. Också skulle jag gissa vem som hade haft med sig vad och berätta historien runt det. Var superskoj. Vi satt nog där i tre timmar och sedan var det hem i sängen.Visst blev väl ingen superdunder spännande hippa, men blev en kväll med min närmasta vänner. Saken är att jag vet att de försökt få till en helg då de kunde ta mig, men de senaste helgerna (och även denna som kommer )har jag och sambon varit fullt upptagna med saker som inte gått att strunta i. Och när som helst från nu skall den ena kompisen ha barn och en annan skall flytta från stan. Så det var liksom nu eller aldrig. Så jag är bara så glad att de ville göra något med mig. Och jag fick ju en bra middag. Bästa regeln de hade var att man inte fick tacka nej till desssert! Mums!!!!
    Lät supermysigt. Allt behöver ju inte vara stort och avancerat för att det ska bli bra. Huvudsaken är ju att man träffas! Min enda önskan för möhippan är att så många som möjligt av mina vänner ska kunna vara med. Jag har "bara" kvar en av min vänner i stan så bara tanken på att träffa alla på en gång gör mig tårögd
  • strommis

Tittar in en sväng, nu känns det att det börjar dra ihop sig.
    Sitter just nu och kollar vilka psalmer och in-utmarsch vi vill ha. sen är det faktiskt inte så mycket kvar att göra av det som går att förbereda, mat och de måste ju vänta.

• Fröken förväntan

Puh...nu har vi gjort en preliminär bordsplacering. Jobbigt men kul Känns riktigt skönt att ha det avklarat. Nu kan vi börja planera hur vi ska duka och dekorera...
    Annars har vi också koll på det mesta. Håller på och fnular på festprogrammet och sedan ska vi spika maten också sen är nog allt klart förutom smågrejer som inte går att fixa så långt i förväg!

Hur ska ni andra dekorera? Några kul idéer?

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)