• Krystal

stocholmsbrudar 2009???

Hm..vet inte riktigt om jag klassar in som "stockholms brud", när jag är bosatt på västra sidan av landet, men jag planerar att gifta mig med en ifrån Stockholm sommaren 2009 och jag är här ganska många veckor om året...

• Krystal

Min blivande bor vid S:t Eriksplan...så jag har en bröllopsbutik alldeles runt hörnet.
    Var där förra i månaden och kollade på brudkrona. Hittade en som jag gillade skarpt, och inte så dyr heller (620kr) Men jag ska först kolla med min församling hemma hur den/dom brudkroner dom har ser ut, om jag ska låna en där...

• Krystal

Var idag och kollade på kronor som min församling hade att låna ut. Dom var iiiiinte riktigt som jag hade hoppas på, men båda hade ändå någonting som fick mig att inte helt avskriva dom. Den ena, den jag gillade mer finns i mitt galleri... Kul med den är att den är skänkt till kyrkan av min mormors farbror en gång för länge sedan...

• Krystal

Vi har (äntligen) prelemenärt fått fram ett datum, 090705... fast inget bestämt. Men det är ett litet steg i rätt riktning i alla fall...
    Sen lutar det mer och mer åt att vi ska ha det på västkusten, oberoende av datum...eller år

• Krystal

Soon and very soon skrev 2008-07-01 19:20:20 följande:

vår kyrka bokar int4e förns oktober men har fått prel boka....
    Dom har samma regler vid den kyrkan vi funderar på, 15 oktober tror jag det är den dan man kan bokan den OM INTE man är församlingsmedlem, (som jag är) då kan man boka den när som hällst på året. Så vi har sagt att runt 20 september är det "dead-line" då ska vi ha bestämt oss om vi kan ha bröllop nästa år (och då boka kyrkan), eller vänta ett år till...
Svar på tråden stocholmsbrudar 2009???