stocholmsbrudar 2009???
Hej,
Här har ni ytterligare en blivande...
Vi gifter oss Juli 2009, har redan prellat en festlokal, men eftersom kyrkan har bokningsregler måste vi vänta till augusti.
Hej,
Här har ni ytterligare en blivande...
Vi gifter oss Juli 2009, har redan prellat en festlokal, men eftersom kyrkan har bokningsregler måste vi vänta till augusti.
Hej svej igen,
Är det många av er som upplever att kyrkorna har bokningsregler?
Kanske beror på vart man gifter sig... men ni verkar alla redan ha spikat kyrkan. Iofs så kanske inte alla här inne skall gifta sig i sommar?
Eller?
Vart kan du tänka dig att vara någonstans. Vilka var dina två favoriter? Om man får en känsla för vad du är ute efter så kanske vi kan tipsa om fler lokaler
Finns fördelar och nackdelar med att det är bokningsregler. Tänk vilken hets det skulle vara om man kunde boka närsomhelst... då skulle alla populära kyrkor vara bokade för all framtid... fast jag tycker att de kunde göra ett undantag för mig... hehehehe.
Men det är helt klart frustrerande.
Vi har hittat drömstället att ha festen på, (och har prellat den ett datum). Men det är ju avhängigt att vi får gifta oss i kyrkan samma dag....
Det blir nervigt i augusti när dom släpper tiderna. (Shit vad jag inte hoppas på telefonkö!)
Ulle Gulle skrev 2008-07-02 19:30:11 följande:
Ooops, den översta delen av mitt inlägg var främst riktat mot "TesshjärtaFred". (Hmm.. glömde visst bort att klicka med citatet)
Edsbergs Slott är jättevackert med dess omgivningar.
Otrolig inramning med vattnet!
(Gick i Rudbecks gymnasium när jag var yngre... hade vår student-"frukost" framför slottet. Minnen... hehehe )
Förstår att det är svårt att hitta något som motsvarar.
Nope.... Seglora är det inte
Låter kyrkan vara osagd än så länge eftersom vi alla är Stockholmsbrudar.... ni är ju mina konkurrenter. Hihihihi...
Näh men skämt å sido. Det verkar vara blandad kompott med vad som gäller beroende på popularitet.
Återstår att se om jag får vad jag vill ha om ca. en månad.
(Håller min fingrar i kors).
WOW!! Hur kan jag ha missat den sidan!!
Vilka klänningar
(Som mitt eget bildgalleri visar så älskar jag retro-modet!)
Vill ha två klänningar, en att gifta mig i och en att ha på festen! Vill ha den kortare varianten på festen, och en lång i spets under vigseln.
Hej igen tjejor. Ja, nu är det semestertider. Har precis kommit tillbaka från en Greklandsresa... och vad hände där. JO, då fastnade en förlovningsring på mitt finger.
Det har inte varit officiellt tidigare utan vi har planerat i hemlighet. Men nu fick jag ett frieri på knä, på världens härligaste strand, med en vacker ring på mitt ringfinger. Bästa semestern ever...
(Och nu vet alla i vår omgivning att det är dax för bröllop om ett år!)
Har ni några bra idéer på "Set the date". Jag vill gärna skicka ut något till folk om att de inte ska planera in något i juli eftersom det är ett stundande bröllop i Juli 2009, och det är ju alldeles för tidigt för inbjudningar.
Har sett en del roliga idéer, men kanske ni kan tipsa om fler?
Just det, så heter det ja... save-the-date, (inte set the date, som jag skrev...hehehe).
Vad snällt av dig om du kan visa hur du gjorde med dina foton.
Kanske du kan lägga upp det i ditt bildgalleri?
Jag har precis som du lite släkt som bor utomlands, och då är det ju bra att vara ute i god tid...
Ni anar bara inte vad som hände mig idag....
Jag fattar det fortfarande inte... helt sjukt är det... måste nypa mig i armen!
Jag som aldrig vinner något, har nu vunnit presentcheckar inom olika områden, (klänning, ring, brudgumskläder, blommor, fyrverkerier, bestick... osv) till ett värde av 60 000 kr.
Jag deltog i en tävling på bröllopsmässan på Grand Hotel i början på året. Nu fick jag ett mail från Allt om Bröllop som berättade att jag och min blivande hade vunnit!
Näh... jag kan fortfarande inte förstå det.
Det ska tydligen bli nån slag fotografering med Allt om Bröllop oxå.
Nu måste jag nypa mig i armen igen... vilken jäkla bonus! Jiiiiihooooo!
Will do...
Gratis är gott har jag hört.... hihihih
(går mest runt och fnissar nu.)
Soon and very soon skrev 2008-08-04 17:57:37 följande: