Inlägg från: matteve |Visa alla inlägg
  • matteve

    080809 del 4

    Åh, låter jättekul!!! Vilken toppendag!


    bridesilly skrev 2008-06-26 12:14:19 följande:
    MÖHIPPA totalt oväntad sådan Igår efter min provsminkning och håruppsättning inför bröllopet gick jag hem för att göra mig iordning att gå ner till parken och ha överraskningsfirande av en arbetskamrat som har fyllt 60. Trodde jag. När vi kommer ner till parken får hon förvisso en hatt och en liten sjal för det passar när man har den åldern enligt mina jobbkompisar haha MEN sen kommer slöjan, jahapp jag anade ugglor i mossen när jag inte fick veta vad vi skulle göra när vi firar min väninna. En brudbukett fick jag också bestående av björkris, ballonger, jobbhandskar i vinyl och kondomer HAHA. Sen var det fotografering och presentöppning. Jag och min blivande fick lila skålar av alla på jobbet. Jättefina var domDå dukades kaffe och rabarberkaka fram som vi njöt i parken medans folk tittade så dom höll på att trilla av cykeln på mig i min golvlånga spanska slöja Hihihi. Sen var det dags för lite frågesport.När klockan närmade sig 18 så glider en STOOOOOR limousin upp vid sidan om parken.Oj ett brudpar kanske tänkte jag, NEJ chauffören kommer sakta gåendes med glas i handen med skumpa till MIG. Nästa steg var att promenera bort till denna fantastiska limmo och ställa sig även här för fotografering. Två av mina jobbkompisar karlar dök då upp, en på motorcykeln och en springades runt sjön. Dom två skulle fota oss vid limousinenVi satte och slöja och allt i bilen och åkte iväg.Mer skumpa hälldes upp i allas glas.Ut ur stan ?Vart ska vi? Jo limousinen åkte ändå bort till jönköping till piren där vi klev ur och gick till vårt bokade bord på en restaurang därSå mysigt. God mat,dryck och trevligt sällskap.Vi hade så roligt Vår söta chaufför var med så vi fick åka limousin tillbaka till nässjö igen där jag släpptes av senare på kvällen utanför mitt hus. Hade sms:at min karl så han skulle gå ut på gatan så han fick se nåtEn vit lincoln town car limousin!
  • matteve

    Vi funderar på Grekland, typ Santorini. Syrran jobbar på Allt om Resor å säger att det är där nästan uteslutande alla romantiska bilder från Grekland i reklamer, är tagna. Ska vara supermysigt!

    Någon som varit där, å kanske har andra erfarenheter?

  • matteve

    Jag har skapat ett gmail-lonto i mitt nya namn! Kommer att heta ett amerikanskt efternamn, så det känns konstigt! Men det är jättevackert, å dessutom kul att det bara är ett fåtal som heter så.

  • matteve

    Jag vet!!! HELT SJUKT! Åh, vad jag längtar! Tiden kommer flyga iväg nu fram till bröllopet.
    Åh, Min Matt!! *älskar*

    Bride in England skrev 2008-07-07 13:44:05 följande:


    I helgen ar det 4 veckor kvar. FYRA VECKOR!!! Det ar ingenting! Hur har det gatt sa snabbt helt plotsligt?? Ah jag onskar att jag jobbade deltid!!!
  • matteve

    Vi ska ha mango/hallon mousse och chokladmousse, över detta sockerkaks"botten", smörkräm och sugarpaste. Blir mums!

  • matteve

    Nu har vi bokat två veckor på Santorini!!! Ska bli såååå mysigt!

  • matteve

    Det blir dans mellan middag och tårtan. Vi hade tänkt att valsa, men vi valde "vår låt", som bara går att mys-dansa till

    Such Great Heights av Iron and Wine.

    Lyssnade på låten igen... åh, vad jag saknar Min. Får se honom om drygt två veckor!!!!!!! GAHH!!!!!!


    cindell skrev 2008-07-15 21:08:10 följande:
    Hej tjejer, när under kvällen dansar ni er vals? Och ni som övar in vals vad har ni för låt? Jag håller på att bli tokig! Behöver börja öva snart.
  • matteve

    Jättefin klänning, Cindell!!!

    Jag står i valet och kvalet om jag ska ha något under min klänning. Haha, ja, alltså upptill. Jag behöver ingen bh (har liten b-kupa, nästan a) och undrar om det blir kostigt att inte ha bh? Har köpt en jätte romantisk torselett som passar superfint under min axelbandslösa klänning. Det kan ju vara skönt om det blir varmt, att slippa ha den.. men samtidigt vill man ju känna sig fin under? Vad tycker ni?

    Annars byter jag bara om efter festen...

  • matteve

    Hmm.. lutar nog åt att jag har det fina under iaf. Man får väl känna sig lite extra lyxig också

    Gahh, har mycket kvar när det gäller vigsel- o festprogrammen. Måste sätta igång nu. Från och med onsdag är jag ledig till början av september, så det ska bli skönt att kunna fokusera på bröllopsplanerna!

  • matteve

    Låter som en jätterolig o lyckad dag!! Mysigt!

    Har inte blivit hippad än, men många omkring mig verkar otroligt hemlighetsfulla. Hmm...


    Virvel skrev 2008-07-20 14:00:22 följande:
    Igår blev jag hippad! Dom kom och hämtade mig här hemma vid åtta. Småbarnsförälder som man är så hade jag redan duschat, fönat håret och sminkat mig.Fick ta på mig svarta nylonstrumpor, svart kort manchesterkjol, orange blus uppknäppt så att bhn syntes, beiga knähöga stövlar och ett otroligt fult skärp med ett spänna med massor av blå strasstenar på.Eftersom jag inte hade någon slöja på mig eller någon skylt som det stod att det var möhippa så tyckte jag det var skitjobbigt att gå omkring i dom kläderna hela dagen. Folk tittade konstig på mig och undrade nog hur jag kunde ha så fruktansvärt dålig klädsmak. Först åkte vi till hotellet här i stan och käkade långfrukost, sen gick vi till en park där vi satt isolen och drack skumpa. Sen var det in i bilar och iväg till Västerås där vi fick gå in i en dansstudio. Misstänkte vad det var när tjejen som skulle lära oss dansa ställde fram stolar. Så vi lärde oss alla att dansa en lapdance. Skitkul! Förutom att det allra sista fick jag dansa den själv och dom filmade. Är rädd för att den kommer att visas på bröllopsmiddagen.Efter det så satt vi i en park och käkade lunch och drack vin. Sen var det dags för Arosfortet en variant av fångarna på fortet. Vi blev uppdelade i två lag och mitt lag van. Skulle absolut åka dit igen och då skippar jag nog den kortkorta kjolen. Efter det så hade dom bokat bord på en finare restaurang i Västerås där det serverades supergod mat. Där satt vi sen och hade det trevligt fram till elva då vi började bli lite sega. Nästan alla är ju småbarnsföräldrar och inte så unga längre. Så jag var hemma vid tolv på natten och jag är verkligen helnöjd med upplägget.Var det någon mer som fick sin möhippa igår?
  • matteve

    Gahh, det är mycket i festprogrammet som är kvar.. men ska försöka få till det under helgen!

    Idag hände det - vi fick vår lägenhet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Är sååååå överlycklig!! Inflyttning 29 aug i Washington DC.

  • matteve

    Tack! Ja, Matt bor i CA, är uppvuxen där. Men nu har han fått jobb i DC och det är där vi ska bo! Jag har varit på en hel del USA resor, men aldrig bott där, så det känns spännande. Älskar dessutom DC.


    BlendaSigne skrev 2008-07-24 02:46:03 följande:
    Matteve: Oh, najs. Grattis till lgheten Bor du/ni i USA sen tidigare?... vad an huvudstan?... (nyfiken)...
  • matteve

    Tack så mycket! Nej, det är en hyresrätt. Vi känner inte att vi vill köpa något innan vi lärt känna de olika delarna av DC, utan hyr i två år och husletar under tiden! Vi vill inte stanna där mer än två år, dår hyran ligger på nästan 17.000. Dessutom vet vi inte om vi kommer att hamna i Virginia eller i Maryland, eller om vi stannar i DC.

    Den lägenhet vi har hittat nu, ligger i de "hippare" områdena i DC med massor av restauranger, parker och gångavstånd till Vita huset och monumenten. Och insidan är mer än jag någonsit kunnat drömma om! Blev störtförälskad när jag såg den i mars tidigare i år.

    Jag har inget jobb, och det tar ju lite tid innan alla papper är klara och jag får börja arbeta. Men kommer nog försöka engagera mig inom någon organisation eller projekt. Dessutom ska jag skriva min magisteruppsats där (har redan gått magisterkursen här i Sverige, så det är själva uppsatsen som ska bara). Matt har redan sitt jobb som advokat med inriktning på internationell politik.

    Vi är så otroligt glada för allt som kommer att hända, men framför allt så ser vi fram emot att bli man och hustru - det är det mest underbara!!!

    16 DAGAR KVAR!!!

  • matteve

    Jag är jättenervös!!! tycker att det inte alls var länge sedan som det var 6 månader kvar... GALET!

    Jag har ganska mycket småsaker kvar, som jag måste bli klar med innan näsa helg, för då kommer Matt. Sedan kommer de att vara amerikaner som droppar in hela den veckan, så det blir sightseeing och andra aktiviteter. Gahh, jag kommer att vara ett nervvrak!

    Har ni andra mycket kvar?

    chamor: ojdå, varför just det fingret? Du tål väl ringarna? Jobbigt.. Men det hinner lägga sig innan bröllopet.

  • matteve

    Kunde ha varit jag som skrev detta inlägg! Ja, förutom m2b's toning och utsmyckning till bilen!


    blivandefrularsed skrev 2008-07-27 10:23:21 följande:
    Jaaa duuuu, fixa det sista på vigsel- och festprogrammen och skriva ut dom. Hämta vin och köpa öl. Hämta ljus som vi beställt till dukningen, beställa blommor. Slinga håret, tona m2bs hår, fixa bordsplacering och utsmyckning till bilen. Lämna in ringarna för uppputsning, ja, mest småsaker som gör att det är mycket i huvudet nu. Ska bli skönt när dagen kommer och jag kan släppa allt! Hur går det för dig????
  • matteve

    Hemskt. Min bästa väns släkting gifte sig (ca 22 och 23 år gamla) och åkte sedan på semester med närmsta familjen i Norr. En dag skulle de handla lite gott till gillningen, men de hade glömt visakortet i stugan. Maken ville åka tillbaka och hämta det, men de andra invände och sa att de ville betala. Det hela slutade med att mannen insisterade och åkte i alla fall. Han dog i en bilolycka på vägen tillbaka. Ibland är livet så svårt att förstå. Det finns så många "tänk om.."

    Så här ser vårt ut iaf:

    o8.oo Vakna
    o8.3o Hår & smink
    13.oo Vigsel
    14.oo Fotografering
    14.4o Brudskål
    15.oo Middag (förrätt, huvudrätt, efterrätt)
    19.3o Tårta

    Sen så får det väl flyta på! Det här är ju bara preliminära tider, men iaf något att gå efter.

    En fråga, ska man ha snacks sen på kvällen? Och vad i så fall? vi vill inte ha nattamat, men något att knapra på till drickat. Vad tycker ni?

  • matteve

    Nej, ingenting innan. Det är jätteviktigt för Matt att han inte ser mig innan - mig gör det detsamma - men han tycker att det är mer romantiskt så. Och det är det kanske

    Räcker inte 40 minuter för fotografering av bara han & mig? Vi har ca 100m att gå till festlokalen, och korten tas ju på plats vid kyrkan (finns vackra alléer osv). Det kommer även att tas kort vid kyrktrappan under "minglet" och gratulationerna. Vi vill inte att gästerna ska behöva vänta för länge heller!

    Kanske ska tillägga att vår fotograf kommer att ta bilder under vigseln, utanför och under festen. Det är en släkting som är fotograf!


    chamor skrev 2008-07-29 09:35:36 följande:
    Matteve...Ska ni ha så kort fotografering? Eller fotar ni lite innan vigseln också?
    Nufsan: Ja, så gör nog vi också med snackset!
  • matteve

    Hippad idag!! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ KUL!! Ska snutta kudde nu, för jag är dödstrött å Matt kommer imorgon!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden 080809 del 4