• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • Stjärnis

MrsD: Tack! Hur går det för dig med allt? Inte så långt kvar för oss julibrudar nu.. Har du tittat på INEX? Jag har för mig att jag har sett sådana där..

• mrsD

Stjärnis - har inte sett några, men har kanske inte tittat tillräckligt noga heller=/ ska in stan imorn, ska kolla då!! tack=)

Jo, d går.. mycke nu, måste fixa allt innan jag e borta de där tre veckorna.. så nu e d frisörbesök, hämta linser, leta slips, fixa klart festhäftena (som jag precis gjort), ha allt klart med boendet, lite listor osv..

hur går d för er? inte ens en månad kvar för er ju ;)

• Astriden

mrsD, det har vart lite olika på de bröllop vi vart på.
    i vissa fall har toastmastrarna talat om "reglerna" men på vårt bröllop tex så var det allt för många som redan kände till detta & satt igång själva

• mrsD

Astriden - hmm, får nog ge vår toastmaster en vink=) hade ju vart kul ju! tror inte d e så många av våra gäster som vet om det dock *s*

• 31 maj 2008

Pussningen vid klirret i glaset är nog inget ni behöver upplysa om. Sen hur man håller tårtspaden är väl inte något man måste göra på något speciellt sätt.

• Stjärnis

MrsD: Nej, på lördag är det tre veckor. Just nu håller jag på och skriver ut vigselprogrammen. Festprogrammen får vi vänta lite med att skriva ut för vår ena tärna skall bidra med lite saker till programmet och hon kommer inte hem från USA förrän nästa vecka.

Jag är mest nervös över att jag har glömt något viktigt. Sedan är jag väldigt irriterad på kvinnan som har hand om bokningarna till vår festlokal. När man ringer till henne får man inga vettiga svar.. Jag gnällde lite kring detta när jag träffade vår catering här om dagen och de sa att alla säger samma sak om denna kvinna. *suck*

• mrsD

Stjärnis - haha, d e nog nåt genomgående när d gäller o planera bröllop! alltid e d ngn som under planeringens gång är sådär! Vår präst verkar ju måttligt förvirrad *s* Sura pastorsexpeditionstanter osv.. men måste säga, d e såå härligt när man ska ringa t ngn i lysekil, de e alltid så himla trevliga!

Men börjar ni inte bli nervösa då???
    när åker ni ner innan bröllopet?

Men du har väl den där megalånga listan? har du den så har KAN du omöjligt missa ngt! *s*

• carinokenneth

Hejhej!!

Känns väldigt nervöst =)...nu hoppas jag bara på att vårt fina väder håller i sig =)

AyBee skrev 2008-06-10 11:36:21 följande:
    Carin - Du är näst ut nu. hur känns det? Inte många dagar kvar för dig som ogift.
  • Astriden

God morgon tjejer,
    sol igen härligt att cykla till jobbet idag.

Igår så klippte jag mej, så skönt!
    Men vi hade även besök av stylisten inför försäljningen av lägenheten & till min stora förvåning fick vi inte allt för mycket at göra köpa lite småsaker & plocka bort mängder. Könns skönt!

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4