• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • Astriden

Åh, Långse det låter helt underbart!!
    det bästa är att du låter så lycklig när du berättar,
    ser fram emot att höra mer!
    Är du med på fika/bio på måndag?

Biokväll Måndag 16/6 Fika 17:00 Film: 18:45
    Brudens bästa man
    Astriden, Amor, Grund, AyBee, carinokenneth, Carolina1979, Stjärnis

• Långserud

Det underbara med alla tal var att de var så otroligt roliga och underhållanded för alla gäster, inte bara för oss. 3 av talen var på rim och ¨bland skrattade gästerna så att de tjöt! uNDERBART!

Efter förrätt, buffe och tårta (som var en kopia av den bild jag skickat till konditorn) så var det bröllopsvals. Vi hade övat in ett program, gick sådär. När man övar så gör man ej det lite halvonykter och med värsta kjolen! Men gick hyggligt. När bandet spelat klart ställde vi oss i valsposition igen men istället för att börja spela en vals så spelade de Pulp ficton låten till vilken vi övat in rörelsrna. Efter ett tags twistande tog vi varsitt varv i lokalen och bjöd upp alla gästerna så då var discot i full gång!

Vi dansade fram till 4 tiden när jag kände att jag var på väg att stupa (gick upp 05:30). Då var det fortfarande ett 15 tal gäster kvar! Åkte till vår svit å en herrgård i närheten och bara skrattade hela vägen dit av lycka!

Dagen efter hade vi brunch med gästerna där vi summerade gårdagen och alla verkade bara såå nöjda!

Det var en helt underbar helg och i är bara såå nöjda och inget hade kunnat varit annorlunda! Solen sken från klarblå himmel i dagarna 3 som rböllopet varade, gästerna ville knappt åka hem och började prata om att stanna kvar ett tag till, våra familjer roade sig oerhört och familj och vänner verkligen boundade! Sååå udnerbart!

Måndag till tisdag åkte vi upp till Selma LAgerlöf hotell i Sunne för att sova ut, äta gott och smälta allt! Rekommenderas då vi då fick tid att bubbla om allt!

Vi tittade på filmen igår och nu ser vi fram emot våra gäster och fotografers bilder. Fotograferna hade så mkt att göra men de kommer inom kort hoppas vi!

Stor kram på er alla och jag har nu nöjet att meddela att jag ansluter mig till Fru sällskapet och ni som ärsnart där: Det är helt underbart- N´joy!

Puss och kram från Fru Björklund!

• Långserud

Åh låter kalas med fika på måndag, dock jobbar jag sent min första dag på nya jobbet så tror ej att jag slutar förrän 18:30.

Exrainsattfika i slutet av veckan eller början av nästa?

• mrsD

Långse - guud ni verkar haft en underbar dag! blir lycklig bara av att läsa *ryser*

Ska ju på bröllop nu på söndag, en av mina bästa vänner som gifter sig, så spännande! oxå i värmland;) kristineberg för o va exakt

Ne, har vart o hämtat schema på sommarjobbet, köpt slips t bestman, o nu ska jag iväg t optikern och frisören.

Tänkte ha blå linser på bröllopet, ngn mer som kör färgade?

• mrsD

Grund - så d blir inte Lasse nu då?

• Amor Eterno

åh Långserud - vilken underbar dag du har haft.. Man blir så lycklig att läsa att allt gick sååå bra... Vet ni tjejer det är ju toppen att vi har träffats så mycket planering att det kan inte gå fel!!!!

Vad härligt att ni hade tid med gästerna innan så att mycket mingel inte behövs under själva dagen!!

Fru Björklund önskar er all lycka i framtiden!!! Väntar ivrigt att få se era kort!!

Någon som hört något av Malin L?? Undrar hur det gick för dem??

• Majsis2008

hej tjejer. Sitter här och funderar. Ska ju ha midsommar hemma hos oss...och tänkte vi skulle aktivera oss lite, kan ju faktiskt vara fint väder, lr uppehåll...
    nån som har nån idé på vad man kan göra? vi kommer som det se ut nu vara 6 st vuxna...och två lite mindre barn..

• Stjärnis

Långserud: Jag fick tårar i ögonen när jag läste din berättelse.. Speciellt när jag läste om din mans tårar under vigseln, så sött! Allt låter så vackert, att fotograferas i eka, Kalle3, transport i veteranbilar. STORT GRATTIS än en gång gumman! Ser fram emot att få höra mera nästa gång vi ses!

Amor: Jag funderar också på hur dte har gått för MalinLars??

Astriden: Vad skönt att det inte var så mycket att göra inför försäljningen.

Grund: Vad kul att allt gick bra hos frisören.

MrsD: Jo, jag har den listan men det handlar mer om rädsla att jag skall ha glömt att inhandla något, eller att inte ventilationen skall fungera, att alla vet vad de ska göra och när osv. Kanske är det nerverna som gör sig påminda nu, såhär tre veckor innan

• 31 maj 2008

Det är nog nerverna, Stjärnis, men vänta bara... det blir värre Nej då, sådär dagarna innan var jag inte så nervös, bara förväntansfull.

Lät som en riktigt bra bröllopshelg, Långserud! Grattis!

• Stjärnis

31maj: Det är nog det.. Jag försöker intala mig själv att det viktigaste är att jag och min M2B är på plats klockan 15:00 i kyrkan

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4