• pale

Någon som vill hänga på o pulverbanta eller bara gå ner i vikt?

Hej

Jag hoppas jag får haka på. Jag kör igång med Allevo i morgon och ska ner 6-8 kilo innan 19 juli.
    Kör bara på pulver i 10 dagar för att sedan gå upp och byta ut några av måltiderna. Ska nämligen på semester till turkiet-All inclusive och det känns inte så kul att bara sitta och titta på när resten av familjen äter.
    Kör sedan igång på en bara pulverkur i 14 dagar när jag kommer hem.
    Ska även promenera/springa 30 min ett par ggr i veckan.
    Jag hoppas min motivation håller.
    Men tillsammans med er alla så ska det nog gå...

• pale

Mitt upplägg gör jag i samråd med läkare. Klart jag inte kan fortsätta med gamla vanor för då går man upp igen.
    Så mina vanor måste brytas, mitt problem är att jag inte äter mitt första mål mat förrän 4-5 på dagen.
    Så enligt läkare är det en kick start som gör att viktminskningen kommer igång och sedan öka gradvis för att i slutändan äta frukost lunch middag och ett mellanmål.

happyme skrev 2008-05-25 19:24:36 följande:
    Hm...kan inte vara nyttigt... Är det inte bättre att ändra sina matvanor och träningsvanor? Det är ju vanligtvis där "felet" ligger. När man sedan slutar med pulvret och kommer in i gamla mönster igen kommer de troligtvis att gå upp alla kilon igen...Kanske något att fundera över? Vad vet jag...
Svar på tråden Någon som vill hänga på o pulverbanta eller bara gå ner i vikt?