• valkyriana

    Någon som vill hänga på o pulverbanta eller bara gå ner i vikt?

    FAAAAN
    Har fått tid till Secret box om 1 1/2 vecka... Det var fullbokat alla andra tider

  • valkyriana

    Men jag skulle ju vara görsnygg. Inte halvpluffsig...
    Positivt är att de har "sveriges bästa makeupartist" som ska sminka mig. Hon van sm i makeup 2007. Kan behövas.

  • valkyriana

    Tack.
    Vad kass jag är som fiskar komplimanger.
    Jag hoppas ju- antar- tar för givet att hon kan sina grejjer.
    Nu håller jag på att spårar ur den här tråden totalt
    Sorry...
    Kan säga att jag blandar ju mina egna proteindrinkar (med proteinpulver) istället för nutrilette osv.
    Mycket godare och jag får i mig det jag behöver.

    Men mitt stora problem är ju att låta bli coca colan. Dricker lätt 2 liter per dag annars. Så bara att sluta med den ska ju bidra till en rejäl viktnedgång.

  • valkyriana

    Har haft en fusk dag idag...
    Åkte till mamma och pappa med syrran och barn och allt för att fira morsdag för mamma i efterskott.
    På vägen dit åkte vi förbi max. Jag åt en hamburgare och barnen delade på pommes. drack cola

    Hos föräldrarna så gjorde vi kålbotten. Jag åt 5....

    hemma nu på kvällen så åt jag en ost toast...

    Ingen bra dag och det är secretbox om 10 dagar....

    Igår å andra sidan gick det jättebra. Drack mina shakes och åt en sallad då jag kom hem från jobbet.
    Hade ett riktigt fyspass på jobbet där jag verkligen fick slita hela dagen.

    Tjejer ni som liksom jag har slarvat. I morgon kör vi igen!

  • valkyriana

    Äter du regelbundet och så?
    Kroppen mår bra av en frossardag.Till exempel lördag..
    Ökar förbränningen, annars kan kroppen gå ner på en lägre förbränningsnivå om man håller en sträng diet varje dag.

    Annars är det bara att hålla ut.

    Stirra dig inte blind på vågen heller utan använd dig av måttbandet och känn hur du "känns" i kroppen.

    Kram


    Snowsee skrev 2008-05-28 06:59:09 följande:
    Kom igen tjejer! Idag är en ny dag, den fixar ni eller hur? Dag 5 för mig på rent nu,vill så gärna väga mig varje dag men SKA inte göra det förrän på onsdag om en vecka.
  • valkyriana

    hej tjejer!
    Hur mycket väger ni egentligen? Hur mycket vill ni gå ner?
    Mått midja bröst höft?

    Jag
    längd
    165

    63,5kg (startvikt 64,5 mål 59,0)
    midja 78 cm
    byst 92
    höft 101

  • valkyriana
    Snowsee skrev 2008-05-28 11:33:35 följande:
    Oj, nu blev det galet...Så här skulle det ju vara:
    Var mäter man vid höften? Vid höftbenet? Återkommer med mina mått i morgon, för att de ska bli rätt. Har ju druckit en massa idag.
    Ha ha, men då kan det ju bara bli bättre

    Jag brukar mäta strax under troskanten.
  • valkyriana

    Nej men tjejer! Det var inte därför vi skulle skriva måtten för att snegla på varandra, utan för att ha någonting att peppa oss själva med- att se våra egna framsteg.
    Om man bara går efter vikten så kanske man inte ser sina framsteg.
    Min målvikt är ju tex högre än andras här trots att vi är ungefär lika långa. Men jag vet att vid 59 mår jag bra, känner mig fastare i kroppen. Och trivs i mina kläder.
    Och vi vet ju alla när man känner sig snygg- då är man snygg

    Som det är nu så tar jag inte på mig vad som helst i garderoben- det sitter inte så snyggt helt enkelt. Jag känner mig som en padda. I något annat som jag har i garderoben känner jag mig görsnygg- trots att jag inte gått ner ett gram..

  • valkyriana

    Det är bara det att banan innehåller massvis med kolhydrater, om man vill hålla en stenhård pulverdiet så kommer det att gå mycket långsammare ner i vikt.
    Missförstå mig inte nu- banan är jättebra, men vill du tappa vikt snababre, och bli av med den rena kuren fortare, ska du undvika banan.

  • valkyriana

    Jag kör ren kur vissa dagar. Jag har jättelätt att hamna i ketos så det gör mig inget att äta något mål vissa dagar.
    Jag har skyhög förbränning- hade jag inte haft det så hade jag vägt lätt 80 kg pga all skit jag äter i vanliga fall.

    2 liter cola om dagen säger väl en del...

    Nej kör du inte ren kur så ha i banan, gör under för smaken som sagt. Kör du chokladsmak kan du ha i lite ögonkako också. (skumt namn)

  • valkyriana

    Ketostickor köps på apoteket och heter Keto- diabur- test 5000. 50 st kostade runt 70 kr tror jag. De används av diabetiker och mäter både glukos och ketiner i urinen.

    INFO om ketos

    Hjärnan är det viktigaste organet och måste ständigt ha tillgång till syre och energi.
    Hjärnans viktigaste källa till energi är glukos.
    Det är därför som kroppen håller en noggrann kontroll av blodsockret med de två hormonerna insulin och glukagon. Hjärnan behöver inte insulin för att ta upp glukos men när blodsockret stiger efter en måltid så frisätts insulin så att levern kan lagra in glukos som leverglykogen.
    Efter ett antal timmar när kroppens muskler tagit upp den sista glukosen och blodsockret sjunkit frisätts glukagon som gör att levern lämnar ifrån sig glukos till blodet och vidare till hjärnan.

    Vid svält / diet så minskar blodsockret och glukagon frisätts. Glukagonet stimulerar omvandlingen av aminosyror till glukos så att blodsockret stiger. Den lägre blodsockernivån gör att hjärnan fungerar sämre och man får svårt att koncentrera sig.
    Att insulin inte längre finns i blodet stimulerars kroppen att frisätta fettsyror från förråden till blodet. När halten fettsyror stiger så börjar levern omvandla fettsyrorna till ketonkroppar. Denna omställningen av energi brukar ta någon eller några dagar, helt beroende av mängden leverglykogen.
    Ketonkropparna behöver ingen transportör i kroppen eller receptor för att ta sig in i cellen. Ketonkropparna tar sig även över blod-hjärnbarriären och ger hjärnan energi.
    Alla organ använder ketonkroppar som energikälla. Mest framträdande är hjärtat, njurarna, musklerna och hjärnan. Samtidigt med förbränningen av ketonkroppar fortsätter förbränningen av fettsyror.
    Under de första dagarna av svält/diet innan levern börjar producera ketonkroppar så förbränner kroppen protein som energikälla och för att bilda glukos. När omsättningen av ketonkroppar tagit fart går förbränningen ned av protein till nästan noll och muskelförlusterna blir minimala.

    Det är den proteinsparande effekten man vill utnyttja under ketodieten.
    Att man äter fett överhuvudtaget är för att hålla ämnesomsättningen igång, för t o m själva matsmältningen kostar kalorier.

    Vid normal diet eller vid kraftig långvarig ansträngning som tex Vasaloppet kan ketonkroppsbildningen ta fart även om man äter kolhydrat och håller blodsockret på en normal nivå. Det beror på att halten fria fettsyror i blodet är högt under lång tid.

  • valkyriana

    Det finns så mycket fresestelser, men på de bilderna jag ser på dig så tycker jag att du ser jättefin ut.
    det gäller er andra också föresten som har bilder på er själva. Ni är jättefina.
    Jag stekte plättar som serverades med grädde och sylt, till min son och hans kompis förut idag- tror ni att jag kunde hindra ett infall att äta upp några stycken.
    Mission impossble...
    Well well
    Jag ska prova brudklänningen på lördag. Det kommer ge en indikation på hur sommaren kommer se ut. Behöer jag hårdbanta eller kan jag hålla mig runt 60.
    Kollde mig i spegeln idag och kände mig supersnygg.
    När det lösa runt midjan försvinner så känner jag mig skitsnygg direkt. Och det är inte borta, men det har minskat.

    fan vilket tjöt det var på mig idag
    Kram på er


    glowbyjlo skrev 2008-05-29 19:54:21 följande:
    Har verkligen slarvat med min pulverdiet dom senaste dagarna. Idag blev jag sugen på en magnum mandelglass som jag gladeligen stoppade i huvudet och igår var jag hos en vännina på bebisträff med sonen och då blev det en god morotskaka...har verkligen den sämsta karaktären och motivationen som finns....har så svårt att behärska mig. suck...väger nu 80 kilo till mina 168 cm..inte kul alls då jag vägde 60 innan jag blev gravid med min son...är så less på det...
  • valkyriana

    Det vet jag faktiskt inte.
    Naturdiet kanske eller allevo- de finns ju båda på min ICA och ligger likvärdigt i pris.
    I vilket fall så är det billigare än mat....

  • valkyriana

    Tur att du inte svimmade då
    Vem fan behöver andas liksom- när man kan vara snygg.

  • valkyriana

    Du kanske borde ta och lugna dig lite med dieten. Man ska må bra också. Det är såpas varmt nu också att det ger sitt.
    Jag tycker att du kanske borde ta och byta ut en shake mot ett mål mat. Lunchen kanske?
    Ta det lungt. Du har ju inte så där jättemycket att gå ner i vikt.


    Snowsee skrev 2008-05-31 09:23:14 följande:
    Hej på er!Har en fråga till er som går på pulver. Jag är nu inne på dag 8 som "ren". I går och idag har jag känt mig väldigt anfådd så fort jag gör något, haft huvudvärk och känt mig allmänt borta. Jag dricker massor så det borde inte vara vätskebrist.Någon som känt samma sak?Hur går det för er annars?
  • valkyriana

    Hej!
    Provade min klänning igår. För fösta gången- har haft den hängande hur länge som helst.
    Så nervös att jag inte skulle få på mig den.

    Den satt perfekt. Det finns bilder i mitt galleri om någon vill se. Underkjolen är inte fixad ordentligt och så bara. Och snörningen i ryggen kommer inte vara snörad på det sättet dagen B.

    Men I löööv it! Så nöjd.

    Min ena tärna provade sin klänning också och hon var SÅ fin i den!!!!

  • valkyriana

    Grattis Kul att höra. Pulver fungerar inte lika bra för alla. Och Atkins är alldeles utmärkt om man inte kör det för länge. Man får ju börja smyga in bra kolhydrater efter ett tag.
    Kram på dig!
    Soon 2 be Mrs skrev 2008-06-06 12:36:32 följande:


    Jag skippade pulvret för 4 dagar sen så i tre dagar har jag kört atkins istället (inte för hårt och ska inte göra det länge). Så nu har jag gått ner 2,8 kg på 3 dagar och minskat 3 cm i magen på dessa 3 dagar. Jag är överlycklig. För det känns inte som jag bantar med tanke på att jag äter tills jag blir mätt men jag äter inga kolhydrater förrutom kolhydraterna i grönsaker. Äter ytterst lite socker och skippat allt onyttigt som till exempel godis, glass, läsk, snacks osv...=)Hoppas det går bra för alla!!! Nu är man ledig och jag ska njuta av solen (blivit jätte brun också på bara några dar, har extremt bra pigment).... Underbar dag!!!!
Svar på tråden Någon som vill hänga på o pulverbanta eller bara gå ner i vikt?