• ToU

    Kostnader för möhippa?

    Hej!

    Har precis fått veta att en kompis möhippa som går av stapeln nu i maj kommer att kosta 950 kr! :-O För mig är det mycket pengar, student som jag är. Det vore väl än sak om det bara vore att betala den summan, men nu är ju möhippan i en helt annan stad ca 4 h med tåg härifrån. Jag har räknat ut att med boende, tåg och själva möhippan så får jag punga ut med nästan 2500kr! Är inte det lite mycket att lägga på en möhippa? De hade dessutom tidigare sagt att jag inte behövde oroa mig om priset, det inte skulle bli så farligt, eftersom vi skulle bli tolv stycken. (de vet att jag är student)

    Börjar bli lite nervös över hur allt ska gå ihop eftersom vi också ska köpa present, plus resa och boende vid bröllopet också...

    Nu till min egentliga fråga, hur mycket pengar tycker ni är okej att lägga på en möhippa?

  • Svar på tråden Kostnader för möhippa?
  • be happy

    Det är jättesvårt jag vet, men varför är det så skam belagt att säga "Nej, jag har inte råd, jag kan inte lägga mer än 500 kr." Det är alltid så tabu att säga att man inte har råd. Därför lånar många unga pengar idag utan att blinka (tex sms-lån)! Säg stopp och säg att du tänker delta i de aktiviteter som är planerade och som du har råd med! Det är inget att skämmas för att man inte har pengar. Speciellt inte när man är student! Det finns säkert fler som tycker det är alldeles för mycket, nån måste bara vara först och våga reagerar. Kan det vara så att en eller två pådrivande kanske har det väl ställt och kör över andra? Du kan ju göra en välgärning mot nån annan genom att vara den som sätter sig på tvären!
    Lycka till!!

  • MissieA

    be happy skrev 2008-05-20 14:47:50 följande: