Vem betalar för möhippan?
Alla de som är med på möhippan delar på alla kostnader, även brudens kostnader. Bruden ska inte betala någonting. Så har det iallafall varit på alla möhippor jag hört talas om
Ganska logiskt på nåt vis
Alla de som är med på möhippan delar på alla kostnader, även brudens kostnader. Bruden ska inte betala någonting. Så har det iallafall varit på alla möhippor jag hört talas om
Ganska logiskt på nåt vis
Hihi jag är sååå glad om jag slippar krogen och dansa. Fy jag gillar inte det. Hoppas att mina toastmistresses vet det. Vill hellre typ sova över i en stuga/tälta sitta runt en öppen brasa, grilla marshmallows och dricka varm choklad och prata hela natten
Vill verkligen ha en RIKTIGT lugn, riktig slappar-möhippa. Bara bli bortskämd och ompysslad, typ behandlingar, god mat och sedan bara skitmysigt umgänge, dricka lite vin, prata prata prata, myyyyysa. Vill INTE hamna på stan och festa
Ska man hinta om sånt???
Paradisfågel
japp det vet dom redan, det har jag inte hintat om utan SAGT IFRÅN om fast då sa dom att det visste dom ju redan, för dom känner mig
Så jag hoppas ändå nånstans att de ska veta allt annat om mig oxå, för samtidigt som jag önskar att jag får precis det jag gillar, så vill jag ju att det ska vara en överraskning
haha...
Vinden
fy f..n så dåligt!!! Förstår att du inte vill ha henne som tärna. Usch så besviken jag hade varit
Var det enbart pga kostnader som hon hoppade av?
Kan förstå att det kan bli mkt dyrt. Har hon ont om pengar.
När vi hippade min svägerska så var vi från början ganska många, men allteftersom planeringen framskred så hoppade folk av, en och en, pga olika anledningar. Två stycken hoppade av precis innan det var dags. Så det var jag och de två tärnorna som hippade min svägerska. Vi fick lägga 1.300 kr var. Det jag tyckte var så jä..la ruttet då var att inte alla de andra, som är nära vänner t svägerskan, la sin del, utan de hoppade av efter att allt var bokat osv utan att minsta lilla bry sig om oss få som var kvar och fick betala allting.
Hoppas verkligen inte några av mina vänner skulle göra så mot resten av möhippegänget.
Mmm men om man verkligen är sån som person att man inte klarar att göra saker inför andra, som tex sälja grejor, skämmas ut etc och vet att man skulle bli otroligt besviken och ledsen ifall ens vänner har lagt in ett sånt moment, då tycker jag att det är bra och sunt att säga till.
Jag hade troligtvis rusat därifrån både arg och ledsen om mina vänner trott att jag skulle fixa nåt sånt. Jag klarar verkligen inte av sånt.
Så lite måste man få säga ifrån. Nu vet jag att de VET och att det inte finns några "pinsamma" "görabort-sig"-inslag i min möhippa och därför kan jag slappna av och bara längta och se fram emot vad helst de har hittat på åt mig
FruRålin
jodå, jag tror att de känner mig väl, men förr gillade jag verkligen att festa och nu, tre barn senare så är det mer lugna saker som roar mig och att UMGÅS med vänner, alla mina vänner och verkligen kunna prata, MYYYYSA, men det är ju inte säkert att de snappat upp det iochmed att jag av olika anledningar inte har KUNNAT festa så mkt de senaste 8 åren.
De kanske tror att NU när jag verkligen har chansen så vill jag PARTA järnet haha
nädå, jag har ju t.om skrivit på min weddingannouncer sida att jag vill ha en mysig, lugn möhippa och verkligen umgås m mina vänner så det borde bli rätt
Vinden
usch så dåligt och fy så trist för dig. Förstår verkligen din besvikelse. Att hennes mamma ringer och skäller.
Hallå, möhippan ÄR ju tärnans uppgift, om hon tog på sig att vara tärna skulle hon kanske ha kollat upp vad det innebar först!!!
Förstår att du ångrar dig, men det är helt rätt inställning du har tycker jag, att inte låta NÅGON ELLER NÅGOT förstöra er stora dag