• lillabruden

Vem betalar för möhippan?

jag bara undrar vem som betalar för möhippan...? Vill ju inte att min 'supertärna' ska stå för alla kostnader =/
    vid ett tillfälle erbjöd jag mig att betala men hon avfärdade mitt erbjudande..men så vet jag vad saker kan kosta även om tanken är god.....

hur ska man göra?

• Svar på tråden Vem betalar för möhippan?
  • jizz

Det brukar väl delas mellan dom som ska med. Då inte den blivande bruden. Så har jag fått för mig det iallafall.

• patti87

är det inte alla kompisar tillsammans som gör det?? eftersom det är dom som anordnar sig kan dom väl alla dela på det? :)

• paradisfågel

Tror du har rätt jizz, det är de som kommer vara med på möhippan som står för fiolerna.. De måste ju inte bli något dyrt, huvudsaken e att man har kul tillsammans..

• patti87

detta läste jag nyss: Alla som deltar i möhippan brukar betala för att medverka och tillsammans bjuda bruden :) det tycker jag låter rimligt!

• lillabruden

jaja ok! bra att veta! =)

men jag är så rädd att vänner som inte har råd inte kommer komma just därför och det är så himla synd!!! jag är inte rik precis (bara jag som jobbar, m2b är arbetslös) men jag är en spar-freak och vet jag att jag ska ge lite till möhippan så funkar det!

är det fult att erbjuda sig en gång till att betala? (som brud)

• Nalle Puh 40

De jag har varit på har vi betalat själva och bjudit bruden på allt

• patti87

dettta behöver faktikst inte kosta mycket, och även om man har lite pengar kan man nog bjuda till lite iallafall, jag tycker inte att bruden ska få betala eftersom hon har så mycket andra utgifter innan bröllopet iallafall, som sagt de behöver ej kosta mycket för att ha en helkväll med tjejerna :)

• BettyB
    lillabruden skrev 2008-05-21 10:09:54 följande:
    jaja ok! bra att veta! =)men jag är så rädd att vänner som inte har råd inte kommer komma just därför och det är så himla synd!!! jag är inte rik precis (bara jag som jobbar, m2b är arbetslös) men jag är en spar-freak och vet jag att jag ska ge lite till möhippan så funkar det! är det fult att erbjuda sig en gång till att betala? (som brud)
    Som brud ska du absolut inte betala! Möhippan är ju som en present till dig från vännerna. Summan brukar delas mellan de vänner som är med men bruden ska inte behöva stå för nånting, det är ju liksom det som är grejen.
  • paradisfågel

Du kanske kan prata med din tärna om att du inte vill att de ska bli för dyrt för dem, så kan hon kanske ordna upp aktiviteter som inte är så dyra.. Allt måste inte vara jättedyrt.. Picnic i en park tex

• patti87

jag skulle nöja mig om vännerna bjöd mig hem till någon av dom, sjunga sing star hela kvällen äta gott och dricka lite :) och snacka massa skit bara :) man behöver ju inte alltid gå ut!

Svar på tråden Vem betalar för möhippan?