• lillabruden

Vem betalar för möhippan?

jag bara undrar vem som betalar för möhippan...? Vill ju inte att min 'supertärna' ska stå för alla kostnader =/
    vid ett tillfälle erbjöd jag mig att betala men hon avfärdade mitt erbjudande..men så vet jag vad saker kan kosta även om tanken är god.....

hur ska man göra?

• Svar på tråden Vem betalar för möhippan?
  • Blondie77

jag tror inte dom kommer gå med på att du betalar men du kan ju göra som jag gjort, jag har sagt till min bestman att min möhippa får kosta max 200 kr per person att delta i och att vi inte ska göra saker som kostar massa pengar utan helst bara middag och fest och en sväng på krogen (det kanske folk skulle gjort en vanlig lördagkväll ändå)...de möhippor jag varit bjuden på och svensexor min sambo varit bjuden på har kostat 500 kr och sen att man får betala för sig själv typ aktiviteter/mat/alkohol/inträden...har man då många aktiviteter så kan det lätt gå på 2000 kr för en person att delta och alla mina vänner har inte mycket pengar :) vill inte att någon ska känna sig besvärad och inte ha råd så det har jag sagt till bestmannen :)

• Anja 19 juli 2008

Alla de som är med på möhippan delar på alla kostnader, även brudens kostnader. Bruden ska inte betala någonting. Så har det iallafall varit på alla möhippor jag hört talas om

Ganska logiskt på nåt vis

• starchick

Min möhippa delade alla vännerna på. Dom betalade 380 kr per person och vi hade MASSOR av aktiviteter. Så det måste ionte kosta skjortan!

• lillabruden

ja, detta var svårare än jag först trott! haha.. men dem saker som jag vill göra på en möhippa är lite blandat rent pris-mässigt... jag vet att vi diskuterat spa och behandlingar men som sagt vill jag att alla ska kunna delta!

ska ha middag med 2av mina tärnor på fredag så kan jag ju säga det, att det inte ska kosta så mycket...för krogen är nästan ett måste!! dans!!! =D men inte nödvändigtvis dricka, och dansen e ju gratis ;)

• Anja 19 juli 2008

Hihi jag är sååå glad om jag slippar krogen och dansa. Fy jag gillar inte det. Hoppas att mina toastmistresses vet det. Vill hellre typ sova över i en stuga/tälta sitta runt en öppen brasa, grilla marshmallows och dricka varm choklad och prata hela natten

Vill verkligen ha en RIKTIGT lugn, riktig slappar-möhippa. Bara bli bortskämd och ompysslad, typ behandlingar, god mat och sedan bara skitmysigt umgänge, dricka lite vin, prata prata prata, myyyyysa. Vill INTE hamna på stan och festa

Ska man hinta om sånt???

• paradisfågel

Jag tycker att man kan hinta om sånt.. Men det är jag personligen.. Hade jag varit tärna hade jag nog gärna blivit hintad så man har en aning om vad bruden verkligen vill.. Själv vill jag inte stå på stan och skämma ut mig.. Kan tänka mig en härlig middag o göra nåt kul, men inte stå på stan o sjunga eller försöka sälja saker tex..

• Anja 19 juli 2008

Paradisfågel

japp det vet dom redan, det har jag inte hintat om utan SAGT IFRÅN om fast då sa dom att det visste dom ju redan, för dom känner mig

Så jag hoppas ändå nånstans att de ska veta allt annat om mig oxå, för samtidigt som jag önskar att jag får precis det jag gillar, så vill jag ju att det ska vara en överraskning

haha...

• vinden

Min tärna hoppade av all planering av möhippa för hon ville inte betala något av det alls. Känns som att jag inte vill ha henne alls som tärna men nu har alla häften mm tryckts upp så jag får stå mitt kast. Nu har tydligen en kusin tagit över möhippan men det känns inte kul, känns som att det är på nåder.

• FruRålin080808

Tycker inte man som blivande brud ska tycka eller tänka för mycket ang möhippan, eftersom det är något vännerna ordnar. Känns som om man måste släppa den biten och låta allt ha sin gång;)och hoppas på att vännerna känner en så bra att de fixar en möhippa som passar ens personlighet. De möhippor som jag varit på har vi tjejer som varit med delat på kostnaderna och sett till att "bruden" fått uppdrag som hon kan tjäna lite pengar på...

lillabruden skrev 2008-05-21 10:09:54 följande:
    jaja ok! bra att veta! =)men jag är så rädd att vänner som inte har råd inte kommer komma just därför och det är så himla synd!!! jag är inte rik precis (bara jag som jobbar, m2b är arbetslös) men jag är en spar-freak och vet jag att jag ska ge lite till möhippan så funkar det! är det fult att erbjuda sig en gång till att betala? (som brud)
  • Anja 19 juli 2008

Vinden

fy f..n så dåligt!!! Förstår att du inte vill ha henne som tärna. Usch så besviken jag hade varit

Var det enbart pga kostnader som hon hoppade av?

Kan förstå att det kan bli mkt dyrt. Har hon ont om pengar.

När vi hippade min svägerska så var vi från början ganska många, men allteftersom planeringen framskred så hoppade folk av, en och en, pga olika anledningar. Två stycken hoppade av precis innan det var dags. Så det var jag och de två tärnorna som hippade min svägerska. Vi fick lägga 1.300 kr var. Det jag tyckte var så jä..la ruttet då var att inte alla de andra, som är nära vänner t svägerskan, la sin del, utan de hoppade av efter att allt var bokat osv utan att minsta lilla bry sig om oss få som var kvar och fick betala allting.

Hoppas verkligen inte några av mina vänner skulle göra så mot resten av möhippegänget.

Svar på tråden Vem betalar för möhippan?