Vem betalar för möhippan?
förra gången jag gifte mig så fick jag en möhippa och det var det roligaste jag vart med om...fast det tog ett tag att uppskatta det...ler.....det var sista helgen innan vigseln så jag anade att dom skulle komma och ta mig...så jag sminkade upp mig och gjorde mig "redo"...skrattar....det första jag fick göra var att tvätta av mig sminket och ta av mig kläderna...på med kortbyxor och ett köksförkläde med en stor ficka på magen och nylon knästrumpor.....gud så jag såg ut....dom gipsade min arm och i handen sattes det fast en mugg....på huvudet fick jag en luciakrona där dom satt fast både det ena och det andra...(asgarvar åt minnet)....fickan på magen fylldes med kondomer och muggen med öl....på med gummi stövlarna och ut i bilen med mig...jag stuvades in i lastutrymmet på en gammal volvo där jag fick ligga med bakluckan öppen och så bar det iväg....ler....dom körde sakta igenom hela örebro(bodde där då)det blev många varv och ingen missade mig kan jag loa för dom tutade hela tiden...för att inte skämmas ihjäl så var det bara att dricka öl så fort det bara gick och efter några så hade jag riktigt kul och vinkade till alla i bilarna bakom....sen parkerade vi och vi gick in på ett dans ställe där dom bokat bord åt oss och vi beställde mat....skrattar...alla fick in sin mat utom jag...jag fick ett stort silverfat med enbart grönsaker (jag hade bantat i flera månader innan) alla skrattade även jag...men tiden gick och jag fick ingen annan mat och jag började bli sur som fan....tom severings personalen stod i dörren till köket och skrattade åt mig....när mina vänner fick in sin efterätt så kom dom med min köttbit och all personal kom ut och kramade om mig och skrattade.....sen blev det dax för mig att jobba...jag fick i uppgift att sälja kondomerna som jag fått i min ficka....ALDRIG skrek jag....men tog en ny öl och då gick det bra....skrattar...tog 20:- styck och sålde slut på en gång....och senare på kvällen kom några tillbaka och frågade efter fler.....ler....jag dansade och hade skitkul hela kvällen/natten....alla dom som var med delade på kalaset och jag fick pengarna jag tjänat med mig hem....
ett glatt minne jag aldrig glömmer