• Mizty

Nya Göteborgsbrudar del2

Vad tror ni om denna texten i inbjudan?! Tips mottages tacksamt!! Vill inte ha det för "strikt" & högtidligt.

Lördagen den 8 november kl 15.00
    blir vi Herr & Fru Zetterstrand i Tuve kyrka.

Därefter vill vi fira med middag
    och bröllopsfest på resturang Stallet.

Klädsel: mörk kostym

För detaljerad info, besök: carolineochhakan.weddingannouncer.com

Varmt välkomna!
    Caroline & Håkan

O.s.a senast 8 oktober.
    Ulf Zetterstrand
    033-254300 0739-301124

• Mizty

Trul - Ja det finns massor att spara in på om man tänker efter & kikar runt. Hoppas verkligen det löser sig!! Kan du göra mig en tjänst? Hittar inte pappren från SH nu i alla flyttkartonger. Vad står det om avbokningar? Tid & priser osv? Tack på förhand

• Mizty

Tack Trul!! Känner mig själv ganska nöjd med texten men vet inte om det kanske ska stå i annan ordning & om klädseln behöver stå med när den står på hemsidan... Ja det ger sig

• Mizty

Fröken kräfta - Nu är det nära!! Hur känns det??

• Mizty

Kan man skriva...

Varmt välkomna då vi
    lördagen den 8 november kl:15.00
    blir herr & fru Z...

Och bara skriva Caroline & Håkan längst ner?

• Mizty

Tack trul!

Troll1 - vet du hur det är med avbokningen på SH?

• Mizty

Trul - Men vad konstigt att han inte bara sa det med en gång... Förstår hur ni tänker. Det var ju samma sak för oss, vi valde att köpa hus & ha ett mycket mindre bröllop i stället. Boendet har vi ju kvar & det var verkligen välbehövligt med större. Hoppas ni blir nöjda båda två

Men jag fattar inte med SH, räknas avbokningskostnaden som en månad då eller?? För 3x2=6, eller

Troll - Jag är likadan som du!! Ju mer jag bestämmer mig ju mer sugen blir jag Hur ska vi bära oss åt???

• Mizty

Troll1 - Vi ska vara på Stallet på Lindholmen. Det är stallbygnaden av ett gammalt säteri det oxå, fast mindre & BILLIGARE. Fast med alla avgifter för att avboka SH så... Hmmm men där ska man ju hyra allt porslin, personal, all dukning själv m.m. Ja men detta känns bra!

• Mizty

Ja, det är en restaurang här där jag jobbar (Tres) som har edt stället, och man hyr med personal. Iom att vi har buffé & under 40 gäster så ska vi klara oss med en personal.
    Ja, det är med sorg som jag lämnar SH ska jag säga, men ca 35 pers där blir lite öken Plus att vi vill ju dra ner på kostnaderna överlag så...

Troll1 skrev 2008-08-06 15:57:52 följande:
    Finns det personal på/i Stallet? Jag tycker det är väldigt mkt avgifter för att avboka. Det är inte så att de står med ngt skägg i brevlådan. Snarare folk som står på kö och stampar. Vi kände att det blev lite konstigt när man tänker 1 helg för så mkt pengar, när vi ska lägga ungefär hälften på en ring som ska bäras förhoppningsvis resten av mitt liv. Jaja, men fint blir det.
  • Mizty

Nu har jag beställt inbjudningskort (tack för tipset Agneta ) Så gott som klar med gästlistan & alla adresser. Har skrivit ut gästlistan till pappa (han har hand om osa) skrivit ut 2 ex av etiketter (inbjudning & tack) Har fått gjort en hel del pill idag

Ikväll är det städning & möblering av lägenheten som gäller!!

V.33 fika på Fröken Olsson 18.00

Månd 11/8

Tisd 12/8
    Caroline/Mizty

Onsd 13/8

Torsd 14/8
    Agneta
    Caroline/Mizty

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2