Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Vinterbröllop 08/09 nr 2

dufvan skrev 2008-06-23 12:42:56 följande:
    Ska gifta mig 6 eller 13 december, beror på luciafirandet i kyran. Vi ska ett litet bröllop på ca 25 pers, någon mer som ska ha ett litet bröllop?
    Vi kommer att vara totalt 15 pers på vårt bröllop!

Men kompisar o bekanta kommer nog att komma o kika i kyrkan ändå!!!
  • ingenjörsbruden

Jisses.....vi har kommit på att eftersom vi inte ska bjuda mer än föräldar o syskon till bröllop så ska vi ha en rejäl "65"år fest istället nästa år där vi bjuder igen alla vänner o bekanta....

Men shit...det blir ju till att planera en fest till!!!
    Nåja, har ju vanan inne snart...

Måste dock ha fixat med lokal o de stora posterna innan vi skickar ut inbjudningarna till bröllopet där vännerna får reda på datum o tid o plats till bröllopet om de vill komma o titta samt att vi bjuder dem till en rejäl röjarfest till våren......

Är det fel att skicka ut inbjudningar där "de är välkomna att övervara vigseln" men att de inte är bjudna på festen efter....eller?! Vi vill inte ha en stor o röjig bröllopsfest utan liten o intim.....röjarfest passar oss bättre till födelsedagsfiranden.

Känner mig lite villrådig..... Vad tycker ni?

• ingenjörsbruden

Soon to be Mrs P skrev 2008-06-24 15:45:23 följande:

Blivande fru L: Övervara är visst ett ord! Speciellt i dessa sammanhang. Det är precis det som används enl Magdalena Ribbing (ja jag gick och köpte boken "Ja! Allt om bröllop" som hon skrivit...)!Ingenjörsbruden: vet precis vad du pratar om, fyller själv 30 om en dryg månad och försöker få ihop ett 30-årskalas samtidigt!
    Blivande fru L
    Ja...det är kanske lite gammaldags att säga så.....övervara.....använder det iallafall aldrig annars!!
    Låter faktiskt som en korsning av närvara o övervaka!!
    Men som Soon to be Mrs P skrev så är det ett riktigt ord....men jag misstänker att Word skulle föreslå ett byte av ordet då det är lite gammaldags!!

30 års fester är knepiga....

Problemet är väl att kyrkan är öppen för alla....så man kan faktiskt inte hindra någon från att komma till kyrkan.....vissa av våra vänner är vi helt hundra på att de hade använt SÄPO-metoder på de stackars kyrkoanställda för att få reda på tidpunkt!!! De är helt galna!! Så för att spara blod, svett o tårar så är det nog säkrast att de får reda på det ifrån oss!!!

Men jag är lite kluven....ska vi göra en speciell inbjudan till de som vi ska bjuda på 65års festen där det även står om bröllopet eller ska vi bara skicka en vanlig festinbjudan där vi inte nämner bröllopet?!
    Vet ju att en del verkligen har sett fram emot ett stort bröllop......mest för festen tror jag iofs....men några vill nog gärna komma o kika i kyrkan....
    Så det känns som om man skickar en inbjudan om festen o samtidigt informerar om bröllopet så får folk göra som de känner! Eller?!

Vilket I-lands problem!!!
  • ingenjörsbruden

Vampyren (Eva-Maria och Markus): 8 nov Uddevalla
    Blivande fru L: 8 november
    Novemberbröllop08/Kristina och Lars: 15 nov i Skövde....
    Wildalila(Lisa o Lars) 15 nov. västerhanninge
    Anna och Ola: 22:e November i Malmö
    2e advent: 6:e december i Linköping
    Soon to be Mrs P: 13:e december i Helsingborg
    Ida Halmstad: 13:e december i Halmstad
    Ingejörsbruden: 21 dec i Glumslöv (utanför Landskrona)
    Simone B: 3 januari i X-stad
    Krulltottan: 5 januari 2009 i Gävle
    Ceasara: 31 januari 2009 Skövde
    Stars2009: 14 februari 2009 (var?)

• ingenjörsbruden
    Ceasara skrev 2008-06-27 13:12:49 följande:
    Jag har hittat min drömklänning... Jag skulle bara kolla läget men det slutade med att jag provade klänningen. Jag prövade några olika men när denna kom på kunde jag inte sluta titta och ville inte ta av den. När slöjan kom på började jag nästan gråta. Jag vill... Lite tidigt men vaddå, den ska bli min... Så nu i helgen ska jag till degerfors och pröva klänningar för att vara säker. Annars slår jag till. Den var i halterneck med lite pärlor på banden runt och kring brösten annars väldigt enkel. Jag är så KÄR!!!
    Va roligt!! Vilken modell är det?! Nyfiken....
  • ingenjörsbruden
    Ceasara skrev 2008-06-27 18:08:00 följande:
    Ingen aning på modell. Jag lägger inte märke till sådant, men troligen inget känt för den var billig. Det märkte jag när jag redan var kär. Jag gillar enkla saker så det kanske var det. Ska dit på måndag och pröva igen. Ska försöka ta kort och sätta in på sidan.
    Låter som en klänning i min smak!
  • ingenjörsbruden

Blivande fru L skrev 2008-06-30 12:40:39 följande:

Nu är vigselringen beställd! Bild finns i mitt galleri.Måste nog be mamma förvara ringen åt mig när den kommer, annars kommer jag att prova den var och varannan dag fram till bröllopet i november.
    Jättefin ring!

Har du beställt den färdiggraverad också??
  • ingenjörsbruden
    Novemberbröllop08 skrev 2008-08-05 10:55:23 följande:
    Ja det tycker jag. Gifter mig sig kring jul så är det ju toppenDom våran präst rek är till vinterbröllop som inte är kring jul.
    En sak som jag funderat på är att psalmerna måste vara lätta.......annars sjunger ju knappt någon!!! Finns inget härligare än när alla klämmer i o sjunger i kyrkan!!

Så kolla när ni väljer psalm så att ni själva kan sjunga med!!

Jag har kikat lite.....o psalm 410 tyckte jag var jättefin!
    Ska försöka spela den för att höra på riktigt osså!
    Insåg precis att i lördags så hade vi exakt 20v kvar!!! Gulp!!

Har fått fart med att sondera terräng ang bröllopsris, favor-askar o godis......insåg också att jag behöver få två stämplar till inbjudningar mm.....har tänkt ha dubbelhjärta embossat i silver på marinblått papper.....samma på festprogram o placeringskort.....har dock inte bestämmt oss för hur vi ska göra med vigselprogrammen.

Dessutom så måste jag nog lägga på ett kol med klänning....
    Ska få den skräddarsydd....men hon behöver ju lite tid på sig o jag måste ju ut o prova modeller.....har inte varit sugen i 30graders värme..... *gulp* Sh-t nu blev jag stressad!!!!!
  • ingenjörsbruden
    Novemberbröllop08 skrev 2008-08-08 08:53:41 följande:
    Min underbara klänning kom igår, beställd från milly. Den är sååå fin. Längtar tills jag får bära den Bilder finns i mitt galleri.
    Ooo så fin den var!! Hur lång lev.tid var det?

Jag har också varit lite flitig......nu börja saker o ting falla på plats.....upplägget är klart o godkänt...nu ska bara lite pyssel inhandlas!!
    Har skrivit klart inbjudningstexten, ska skriva ut den på fint papper o montera i de blåa arken som ska embossas med silverhjärtan.
    Dock börjar jag få panik med klänningen....ska få den skräddarsydd efter egen design......men jag har inte varit ute o provat klänningar för att bli riktigt säker....*gulp*
    Måste nog göra ett ryck nu i nästa vecka.....tyg måste inhandlas o lev till sömmerskan....
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2