Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Vinterbröllop 08/09 nr 2

Novemberbröllop08 skrev 2008-08-08 09:23:41 följande:
    ingenjörsbruden: Jag beställde den i mitten av juni och fick den igår den 8 aug. Så ca 2 mån tog det. Den var lite försenad, vilken inte gjorde mig nåt då jag ändå var ute i så god tid. På sommaren har dom ju mer att göra oxå men annars ska leveranstiden vara 40 dagar
    Skönt att vara ute i god tid!!!
    Anledningen till att jag ska ha min skräddarsyss är att jag vill ha den tvådelad samt i thaisiden för att kunna använda den fler gånger i komb med andra kjolar/överdelar i thaisiden. Går på bal minst 1 gång om året. Är lite emot satin då det blir så himla varmt om benen osv....thaisiden andas mer.....men nu börjar jag få lite panik, så jag måste nog få tummen ur o köpa tyg o börja diskutera med sömmerskan. nåja nu ska jag släppa det en stund iallafall....

Vad tycker ni om mina inbjudningar, festprogram o presentaskar m innehåll?
  • ingenjörsbruden
    Novemberbröllop08 skrev 2008-08-08 10:35:28 följande:
    Å bal 1 gång/år, me tooo Är du ihop med en officer möjligen?Jag tyckte verkligen om dina trycksaker, jättefina
    Tack!

Tyvärr ingen officer.....men guuuuud va de är läckra i sina uniformer!!! *slurp*
    Nä jag är med i ett återupprättat handelsmannagille som värnar om gamla traditioner o seder
  • ingenjörsbruden
    Novemberbröllop08 skrev 2008-08-08 13:25:52 följande:
    Mmmm min blivande är ju officer och han är sååå fin i sin mässdräktVisst är det kul att gå på bal varje år men jobbigt. Massa tankar och planerande, som bröllop nästanI år blir det dock inget för oss pga bröllopet=sparar pengar.
    Ja lite jobbigt är det...speciellt när vår bal alltid är i juli o det är alltid SÅ varmt!!!
    Fast jag planerar inte så jättemkt inför de balerna....mest vad man ska ha på sig....vill ogärna gå i samma klänning varje år men visst går det med lite nya accessoarer!

Förhoppningsvis ska jag inte på balen nästa år.... (hoppas på en stor bula på magen då!! )

2:a advent, kul att det börjar röra på sig med klänningen. Hoppas det går bra med lokalen.

Vi var o kikade på slottet o i salen där vi har tänkt ha middagen....den var såååååå fin! Superhögt i taket, mkt tunga trämöbler, jättemkt atmosfär o utsikten över havet är helt underbar!!!!! Så vi är nöjda!!!
  • ingenjörsbruden

2e advent skrev 2008-08-09 13:55:32 följande:

Ja det är jättekul med klänningen men inatt har jag drömt mardrömmar om att jag skulle ha dubbelbröllop med en annan kompis och min klänning var helt fel och satt jätte illa. Usch ska det börja redan
    hahah...det har jag osså haft....visst är det hemskt att det börjar redan!!!

Jag drömde att jag HELT hade glömt bort att gå till frissan...satt kvar hemma i soffan m m2b o tittade på tv o åt frukost....så helt i panik fick jag slänga upp håret i ngn håruppsättning (kråkbo) o sminkningen blev helkass ......

När jag vaknade var jag helt uppstressad.....fick min m2b att lova att han skulle inte glömma att skicka iväg mig till frissan!! *asg* han bara garvade o sa: som om DU skulle glömma bort ngt sånt! Blev genast lite lugnare!!
  • ingenjörsbruden

Välkomna hit, både Nany o Vargtassa!

Vi gifter oss 21 dec i kyrka, o vad vi har kvar är:

-köpa vigselring, modell o storlek redan spikad!
    -Fixa inbjudningar o övrigt pappersarbete, har skrivit ut hinderprövningspappar+namnbytesblankett, skickat iväg beställning på egendesignat dubbelhjärta som kommer att vara den röda tråden...
    -Fixa fram foton på bukett o frisör (de är dock bokade)
    -Köpa tyg till klänning o kappa så att sömmerskan kan sätta igång.
    -Skicka iväg beställningen till Calligraphen på tårtdekorationen, presentaskar, ris o såpbubblor.
    -Köpa underkläder t mig.....modell redan bestämd.
    -M2b får prova storlek på fracken o boka det

...iövrigt så är det bara lite småpyssel kvar!!

• ingenjörsbruden

Va kul att så många hittar hit!!

2:e advent o 3Jane, vilken stress Hoppas ni hittar lokal o matalternativ snart!

Har ni kollat bygdegårdar?

Tror att om du har catering på varmrätt så ska du inte behöva värma den innan middagen.

Vi skippar den stora festen faktiskt....kände att det blev för mkt press på bröllopsfesten....den ska ju helst hålla en viss nivå ........så vi bestämde oss för att bara äta bröllopsmiddag med föräldrar o syskon.

Men ska kompensera kompisarna med en rejäl 30+35-årsfest nästa vår istället!! Har en festlokal på lut som även har övernattningsmöjligheter i huset!!! Har en del långväga vänner som man gärna vill träffa lite längre!!! På bröllopet så kommer vi bara att vara totalt fokuserade på varandra så då hade det blivit lite synd om de långväga gästerna !!!

• ingenjörsbruden

Nancy Drew skrev 2008-08-12 21:08:39 följande:

Fast om man har en kall förrätt kan man ju värma maten då, såklart. (Om man nu har tillgång till stort kök, vilket är tveksamt om vi kommer att ha....)
    Nancy...såg att ni skulle ha ca 25 pers....Har ni tänkt ha middagen på restaurang eller fixa själva?
  • ingenjörsbruden
    Novemberbröllop08 skrev 2008-08-13 08:33:53 följande:
    Å många nya vinterbrudar som hittat hit, kul Igår fixades det sista på alla trycksakerna så nu är det bara att trycka. Så nästa v börjar vi med allt småpyssel på inbjudan och sen skickas den ut. Pirrigt
    Oooo va kul!!! Hur mkt pyssel blir det? Sätta ihop bara eller?

Jag skickade iväg stämpelbeställningen igår så om 2 v så får jag 16 egendesignade stämplar att leka med!!!

Ska då embossa på framsidan av inbjudningarna....samma med festprogrammen men de kan ju iofs vänta lite!!
  • ingenjörsbruden

Ok nu ligger bild i galleriet på "the stämpel"

Chokladtryffelkakor låter mumsigt värre!!! *slurp*

Ja visst är det jobbigt när man får såna "sug" i äggstockarna!!!
    Nåja snart börjar bebisfabriken!!!

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2