Vinterbröllop 08/09 nr 2
Jättefina inbjudningar Soon to be Mrs P. Så roligt att få skicka iväg dem. Jag har pysslat färdigt utsidan på våra men vi har inte fått klarttecken från lokalen än så vi kan inte göra insidan än.
Jättefina inbjudningar Soon to be Mrs P. Så roligt att få skicka iväg dem. Jag har pysslat färdigt utsidan på våra men vi har inte fått klarttecken från lokalen än så vi kan inte göra insidan än.
Nu har jag varit och provat klänningar och jag hittade DEN Pravade den dessutom med en vinterkappa som man fick hyra för 500:- för hela helgen och då tyckte jag själv att jag var så fin så jag nästan grät en skvätt. Sååå roligt jag är helt lycklig. Har alltid tänkt att jag ska ha en väldigt enkel klänning utan rysch och pysch men nu blev det lite sånt i alla fall.
www.foreverbridals.com/gownpix.asp
Så ser den ut men jag ska ha ett vinrött band istället för det rosa.
Åhh vad häftigt det låter med utomhusvigsel, själv bor jag i Linköping så den största oron här skulle vara att det skulle spöregna så vår vigsel blir definitivt inomhus, på något sätt är det lättare att ta snö under en utevigsel än det är att ta spöregn i 2 plusgrader
Annars händer det inte mycket på bröllopsfronten här just nu. Är inne på datorn varje dag och tittar på bilden där jag har min klänning på mig VI har tänkt att börja provdricka lite vin för om två veckor åker vi till Tyskland, vi kände att det var lika skönt att få det gjort så vi slapp ta en hel helg sen när vi jobbar heltid båda två.
Hur tänker ni med sprit hur mycket tror ni att det går åt? Vi är lite oense här nämligen, jag tycker att m2b tar i alldeles för mycket men samtidigt skulle det ju vara väldigt genant om det inte räckte.
Ja jag har hört det men vi ska ju åka till Tyskland och då kan man inte lämna tillbaka, eller det orkar man ju inte i alla fall
Jag håller med föregående talare om att det där med vädret spelar mindre roll på vintern, vi har dessutom lagt vigseln sent så även om det är grådaskigt ute så är det mörkt när vi kommer ut ur kyrkan och då ska det vara fullt med marschaller.
Här är det annars stiltje i planeringen, eller vi ska åka till Tyskland på tisdag och handla alkoholen. Men det vi framför allt väntar på nu är besked från den lokalen som vi har bokat..... börjar känna mig lite stressad, egentligen får man bara vara i lokalen till 24.00 men de skulle kolla upp om de kunde göra ett undantag om vi själva pratade med de närmsa grannarna.
Annars väntar jag även på att m2b ska installera word på datorn så jag kan börja skriva ihop texten till inbjudningarna, utsidorna är redan klara.
Åhh nu har vi kommit hem från en fruktansvärt lång Tysklands resa där vi handlade all alkohol till bröllopet och lite till Skönt att ha det gjort men jobbigt att göra det.
Imorgon ska jag gå och titta efter mönster till min klänning tillsammans med hon som ska sy den
Och nu ska jag sätta mig ner och skriva lite på våra inbjudningar för sambon har äntligen installerat word på datorn!!
Angående psalmer så har vi inte ens börjat fundera försöker som bäst enas om vilka solosånger vi ska ha
Var och provade idé klänningen idag tillsammans med hon som ska sy min klänning och sedan gick vi och letade mönster och inspiration och det kommer att bli såååå bra.
En liten undring bara när ni har provat klänningar har ni då kunnat ha mindre storlek än ni har i vanliga fall. Den klänningen jag provade var en 34:a(!!!!) ( det har jag inte kunnat ha sedan jag var typ 15 ) och om jag skulle beställa den så skulle jag ha beställt den i 36 vilket jag absolut inte kan ha i vanliga kläder. Är det så att brudklänningar är större i storlekarna så att man ska få känna sig liten på sin bröllopsdag?
Kul att gå på bal så ofta det skulle jag också vilja göra
Klänningen var verkligen jättefin!! O trycksakerna också. Själv var jag och tog mått till min klänning igår, hon ska först sy den i lakanstyg för att se hur det blir och testa mönstret innan hon ger sig på det riktiga tyget.
På måndag får vi äntligen besked om i fall vi kan vara i den lokalen som vi har tänkt att vara i eller inte och när vi väl vet det så kan vi bara köra på med allt annat, ska bli så skönt!!!
Ja det är jättekul med klänningen men inatt har jag drömt mardrömmar om att jag skulle ha dubbelbröllop med en annan kompis och min klänning var helt fel och satt jätte illa. Usch ska det börja redan
Ha ha
Nej det skulle man nog inte glömma i första taget.
Sitter här och har lite ångest, har varit mammaledig i nästan 1,5 år och imorgon börjar jag jobba igen och m2b ska skola in sonen på dagis Vet att det kommer bli jättebra men det känns jobbigt att han ska vara med någon annan hela dagarna.
Kul med så många nya!!
Själv börjar jag känna mig otroligt stressad, vi får inte tag på någon lokal!!
Jag trodde ju att det skulle bli klart igår men vi vet fortfarande inget, dessutom har m2b suttit och ringt runt till massa olka ställen idag men inget verkar fungera
Wow här har det hänt grejor idag! Kul
Vi har beställt våra ringar på Guldfynd de hade 25% rabatt fram till idag så då tänkte vi att det var lika bra att slå till när vi båda faktiskt lyckades hitta något som vi gillade. Därför sparade vi drygt 3000:- på våra ringar Alltid något
Annars händer det inget på lokalfronten här. Blir lite irriterad på m2b då han bara skjuter på det fast det är det enda han ansvarar för. Själv har jag precis börjat jobba igen så jag hinner inte sitta och ringa medan han är pappaledig för att skola in sonen på dagis så han borde ha tid men det händer liksom inget AHHH var bara tvungen att få ur mig lite frustration.
Gud vad gör ni hela dagarna Hänger ni bara här eller? (avundsjuk)
Igår kväll fick faktiskt m2b tag på en kvinna som var ansvarig för uthyrning av en annan lokal än den som vi tänkt men som ändå skulle funka så den ska vi titta på på måndag (äntligen händer det lite ) Så nu kanske man kan få lite ordning.
Jag såg att någon skrev att det var otur att prova ringen innan bröllopet, är det verkligen så? Eller jag menar är det fler som har hört det skrocket?
Jag kommer att ha jättesvårt att hålla mig borta från den när vi hämtat dem nästa måndag.
Det ordnar sig säkert Vargtassa!
Imorgon ska vi åka och titta på en lokal. Hoppas att den är bra för då ska jag pyssla klart alla inbjudningskort under veckan
Åhhh Idag hittade vi äntligen en lokal jag trodde inte att den skulle vara bra alls men den var skitbra!!!
Nu kan jag verkligen sätta igång att ohämmat pyssla klart inbjudningskort och andra roliga saker för nu är det mesta löst!!
Nu har jag skrivit ut inbjudningarna och ska ta med dem till jobbet imorgon för att skära dem
Januari 2009
Jag har köpt vinröda A5 kort på bokia som jag har stansat ut en hjärtrand i ena kanten på sedan har jag klistrat på ett brett vinrött sidenband. Inuti kommer det vara tre sidor två creme vita och en vinröd med själva inbjudningstexten och annan info som kan vara bra att ha. Sidorna kommer att vara olika långa så man ser vitt rött vitt och så kommer de tryckas dit i ena hörnet med en hjärtformad påsnit.
Lite flummigt och svårt att tänka sig kanske men när de är klara ska jag försöka lägga ut en bild.
Texten till korten har jag bara skrivit i word i spalter för att få det tillräckligt smalt och sedan skrivit ut i vår vanliga skrivare.
De kanske inte låter så snygga men jag är nöjd
Annars ringde de idag från den lokal som vi först ville ha och sa att vi kunde få vara där men nu har vi ju bokat en annan lokal som vi tyckte om så nu vet vi inte alls vad vi ska göra :-S