hemliga uppdrag...
Vi ska ha hemliga uppdrag under tallriken hos gästerna... Jag kommer inte ihåg om alla ska ha ett uppdrag eller om det bara är vissa. Är det någon som vet?
Vi ska ha hemliga uppdrag under tallriken hos gästerna... Jag kommer inte ihåg om alla ska ha ett uppdrag eller om det bara är vissa. Är det någon som vet?
tack för alla tipsen. jag ska nog inte ge alla uppdrag... vissa är ju blygare än andra.... fast bruden och brudgummen ska väl inte ha något uppdrag... eller?
man lägger uppdragen i ett kuvert under tallriken.
Man kan ju ge alla ett kuvert eller en lapp men det står bara uppdrag på vissa. Annars så ser man ju vilka som fått uppdrag.
detta är ett citat från en annan tråd som jag inte vet var.... så jag hoppas att den som skrev det inte tar illa upp för att jag lånar det.
Vi hade lite bus under middagen.
Under alla tallrikar hade vi lagt ett meddelande i ett kuvert. I några kuvert hade vi lagt ett uppdrag. T.ex: Beröm den goda "kycklingklubban" som då självklart inte fanns. En annan fick uppdraget att ta en bit gravad lax och säga: men den här är ju rå, och sedan gömma den under ett ljus. Det blev superlyckat. När han med uppdraget med kycklingklubban gjorde sitt uppdrag blev det alldeles tyst runt omkring honom, sedan börja folk säga kycklingklubba! fanns det kycklingklubbor?
Laxuppdraget blev också en hit. Personerna runtomkring sa: men den är ju gravad!!!Efteråt så fick vi höra att de hade tänkt att han måste ju vara knäpp, har han aldrig ätit gravad lax förut. De som inte fick några uppdrag fick iställer ett ord som de skulle komma ihåg under middagen, orden var något personligt om varje gäst. De som hade fått riktiga uppdrag började misstänka de som bara hade fått ord och var på helspänn för vad de hade för uppdrag. Vi hade kul!