• hungran79

hemliga uppdrag...

Vi ska ha hemliga uppdrag under tallriken hos gästerna... Jag kommer inte ihåg om alla ska ha ett uppdrag eller om det bara är vissa. Är det någon som vet?

• Svar på tråden hemliga uppdrag...
  • bara jag

Vi hade det på ett nyår då vi var ca 15-20 personer. Det blir svårare om det är för många gäster. Ingen som uppfattar det. Bättre att ni bara delar ut till vissa.

• Caroline&Kristian

på en fest vi var på med 60 pers så fick alla ett uppdrag. Vissa kunde få samma, eller något som hänger på det andra typ:

Varje gång anders säger något ska du(stina) ställa dig upp och ge en skål

nästa får:
    varje gång stina ska ge en skål ska du avbryta och berätta något om dig själv

• Hofsan

Vi var på bröllop i pingst och ALLA 97 gästerna fick uppdrag men man måste ju då göra samma uppdrag till en del, bara de inte sitter vid samma bord.

• DanKat

Tänk bara på att (vilket alternativ ni än väljer) ge uppdrag som passar personen som ska sitta där! Det kan bli så grymt kul när folk gör dom där uppdragen, men det gäller ju att man inte ger något som kan uppfattas som pinsamt till en blyg person! Jag var med och fixade en fest som var förra fredagen och vi hade lappar under vissa tallrikar, men bordsplaceringen var inte bestämd i förväg så tyvärr verkade det som att några av dom absolut roligaste uppdragen kom till personer som inte ville/vågade... sånt är lite trist...

• Danielaa

Ååh va kul! Har ni några mer idéer på avd man kan ha för uppdrag då? De där lät ju verkligen som en SUPERKUL idé!

• DanKat

Jag fick i uppdrag att utan förvarning ta en bit mat från min bordsgrannes tallrik, och en annan vid mitt bord skulle så fort hon fick chansen börja prata om sin frimärkssamling, haha, ja höll på skratta ihjäl mig när jag hörde henne!! (och det var grymt kul att sno mat från grannen också )
    Sen var det en som hade fått en lapp där det stod att den nu och då skulle ställa sig upp och säga högt [jag har glömt vad det var den skulle säga] och en annan hade en lapp där det stod att varje gång någon säger [det som jag har glömt, som stod på förra lappen] ska du ställa dig upp och säga "där satt den!".
    Någon fick en lapp om att han skulle hålla ett improviserat tal till våren. Hmm, vad var det mer för uppdrag vi hade... *funderar* Får återkomma om jag kommer på något mer

• grabbarna

har också funderat på det om alla ska få uppdrag eller inte alla vågar inte göra uppdragen och sedan förstår ju alla vad det är frågon om ifall alla fått..funderar lite löst på att bara ge 2 vid varje bord (10 st per bord)för då kan en del fundera över vad dom sysslar med....(alla gäster har ju inte träffats)

den som genomför sitt uppdrag bäst får ett pris...

• Waersta

Jag köpte uppdragen som finns i affär. kan skriva ner några stycken.

• Waersta

Låt din röst skära sig som om du är en fjortisgrabb. Gör detta på ett verklighetstroget sätt. Om någon undrar varför du pratar så, skyll på att du sjungit för mycket i falsett.

Klia dig själv, antinger har du fått lös eller så är du allergisk på duschcremen. Det kliar något fruktansvärt över hela kroppen.

Placera ditt ansikte mot ytor, tex bord eller väg. Fortsätt sedan där du var som om inget hänt.

Peka på folk och sjung sedan Dobidobi dam dam chakalaka. Titta sedan genast åt ett annat håll.

• grabbarna

är det knäppgök du köpt?

Waersta skrev 2008-05-24 14:57:49 följande:
    Jag köpte uppdragen som finns i affär. kan skriva ner några stycken.
Svar på tråden hemliga uppdrag...