hemliga uppdrag...
Vi ska ha hemliga uppdrag under tallriken hos gästerna... Jag kommer inte ihåg om alla ska ha ett uppdrag eller om det bara är vissa. Är det någon som vet?
Vi ska ha hemliga uppdrag under tallriken hos gästerna... Jag kommer inte ihåg om alla ska ha ett uppdrag eller om det bara är vissa. Är det någon som vet?
*fnissar*
Vi var på ett bröllop där alla fick ett uppdrag, men det blev väldigt misslyckat då man ju direkt fattade att det var ett uppdrag om någon sa något knasigt.
Bättre att bara ge uppdrag till några.
hahaha jag skrattar så tårarna sprutar
Knäppgök it is
HAHAHA!!!.. har garvat loss här nu på golvet... *fniss*.. tummen upp för denna tråd!!
för man varsko toatmastern om detta uppdrag lr tycker ni han7hon också bör på delta ?
och bör man skriva på uppdragslappen att pris ges till den som gör bäst ifrån sig? (då kanske alla engagerar sig mer, vad vet jag?)
Sist ja var på bröllop så hade brudgummen fått i uppdrag att klippa av sin svärfars slips, det var riktigt roligt. Han hade tre uppdrag att utföra under middagen och det andra var att kyssa svärmor mitt på mun och det sista var att hålla ett tal till sin kära brud.
vart lägger man uppdragen så personen får veta
fast det där med att klippa av slipsen tycker jag inte var speciellt kul..tänk om han fått slipsen och är rädd om den?eller köpt en slipa för 700:- inte kul att få den sönderklippt...
tja antingen delar man ut den direkt till personen, lägger under tallriken eller skriver in det i festhäftet. vi funderar på att alla ska få ett kuvert annars börjar ju folk undra varför bara en del har nåt under tallriken etc men nästan alla får bara i uppdrag att komma ihåg ett ord och då kan dom grunna på varför men ett fåtal får ett "riktigt" uppdrag.. tänkte skriva lite i mission impossible stil hade jag tänkt....
kan bli kul att se folk fundera över varför dom ska komma ihåg nagelsax
hahaha såå jäkla roliga. men vart lägger man uppdraget så personen får reda på det och att ingen annan ser?
Hahaha det är ju helt galet! Tror tyvärr inte mina gäster skulle uppskatta det tyvärr . Men väldigt rolig tråd att läsa! kasnke man kan få göra det på en större fest någon gång.
tack , jag glömde uppdatera sidan innan så jag skrev igen SORRY
Hahahahaha, vilka roliga uppdrag! *ASG*
Vi ska nog inte ha det på vårat bröllop, men min sambo fyller 25 i höst och då passar det perfekt!
puffar för fler idéer!
Hahahahaha! Gömma laxen under ett ljus! Jag skulle DÖ om jag såg någon göra det!
Vi måste nog med ha lite uppdrag under tallriken efter att ha läst denna tråd! O saken är att alla våra vänner skulle tända helt på det! De är lite knäppa redan i vanliga fall!
Vi har försökt kombinera våra hemliga uppdrag med bröllopsbingot. Det står inte rakt ut på bingobrickan vad de hemliga uppdragen går ut på men vid första anblick ska bingobrickan te sig som omöjlig att få bingo på.
T.ex. har vi på bingobrickan "En sång sjungs två gånger" och ett hemligt uppdrag är då att ropa "En gång till!" efter en valfri allsång. Ett annat exempel är "Någon håller ett jättekort tal" och det motsvarande uppdraget lyder: "Håll ett tal på högst 10 sekunder".