• hungran79

hemliga uppdrag...

Vi ska ha hemliga uppdrag under tallriken hos gästerna... Jag kommer inte ihåg om alla ska ha ett uppdrag eller om det bara är vissa. Är det någon som vet?

• Svar på tråden hemliga uppdrag...
  • lillP

*fnissar*

hungran79 skrev 2008-05-25 12:57:05 följande:
    detta är ett citat från en annan tråd som jag inte vet var.... så jag hoppas att den som skrev det inte tar illa upp för att jag lånar det. Vi hade lite bus under middagen.Under alla tallrikar hade vi lagt ett meddelande i ett kuvert. I några kuvert hade vi lagt ett uppdrag. T.ex: Beröm den goda "kycklingklubban" som då självklart inte fanns. En annan fick uppdraget att ta en bit gravad lax och säga: men den här är ju rå, och sedan gömma den under ett ljus. Det blev superlyckat. När han med uppdraget med kycklingklubban gjorde sitt uppdrag blev det alldeles tyst runt omkring honom, sedan börja folk säga kycklingklubba! fanns det kycklingklubbor?Laxuppdraget blev också en hit. Personerna runtomkring sa: men den är ju gravad!!!Efteråt så fick vi höra att de hade tänkt att han måste ju vara knäpp, har han aldrig ätit gravad lax förut. De som inte fick några uppdrag fick iställer ett ord som de skulle komma ihåg under middagen, orden var något personligt om varje gäst. De som hade fått riktiga uppdrag började misstänka de som bara hade fått ord och var på helspänn för vad de hade för uppdrag. Vi hade kul!
  • CaCC

Vi var på ett bröllop där alla fick ett uppdrag, men det blev väldigt misslyckat då man ju direkt fattade att det var ett uppdrag om någon sa något knasigt.
    Bättre att bara ge uppdrag till några.

• 8108

hahaha jag skrattar så tårarna sprutar

Knäppgök it is

• Snart fru Wennerström

HAHAHA!!!.. har garvat loss här nu på golvet... *fniss*.. tummen upp för denna tråd!!

för man varsko toatmastern om detta uppdrag lr tycker ni han7hon också bör på delta ?

och bör man skriva på uppdragslappen att pris ges till den som gör bäst ifrån sig? (då kanske alla engagerar sig mer, vad vet jag?)

• ugla

Sist ja var på bröllop så hade brudgummen fått i uppdrag att klippa av sin svärfars slips, det var riktigt roligt. Han hade tre uppdrag att utföra under middagen och det andra var att kyssa svärmor mitt på mun och det sista var att hålla ett tal till sin kära brud.

• blommisen

vart lägger man uppdragen så personen får veta

• grabbarna

fast det där med att klippa av slipsen tycker jag inte var speciellt kul..tänk om han fått slipsen och är rädd om den?eller köpt en slipa för 700:- inte kul att få den sönderklippt...

ugla skrev 2008-05-27 20:35:52 följande:
    Sist ja var på bröllop så hade brudgummen fått i uppdrag att klippa av sin svärfars slips, det var riktigt roligt. Han hade tre uppdrag att utföra under middagen och det andra var att kyssa svärmor mitt på mun och det sista var att hålla ett tal till sin kära brud.
  • grabbarna

tja antingen delar man ut den direkt till personen, lägger under tallriken eller skriver in det i festhäftet. vi funderar på att alla ska få ett kuvert annars börjar ju folk undra varför bara en del har nåt under tallriken etc men nästan alla får bara i uppdrag att komma ihåg ett ord och då kan dom grunna på varför men ett fåtal får ett "riktigt" uppdrag.. tänkte skriva lite i mission impossible stil hade jag tänkt....

kan bli kul att se folk fundera över varför dom ska komma ihåg nagelsax

blommisen skrev 2008-05-28 10:41:33 följande:
    vart lägger man uppdragen så personen får veta
  • blommisen

hahaha såå jäkla roliga. men vart lägger man uppdraget så personen får reda på det och att ingen annan ser?

• Mikabella

Hahaha det är ju helt galet! Tror tyvärr inte mina gäster skulle uppskatta det tyvärr . Men väldigt rolig tråd att läsa! kasnke man kan få göra det på en större fest någon gång.

• blommisen

tack , jag glömde uppdatera sidan innan så jag skrev igen SORRY

grabbarna skrev 2008-05-28 11:08:24 följande:
    tja antingen delar man ut den direkt till personen, lägger under tallriken eller skriver in det i festhäftet. vi funderar på att alla ska få ett kuvert annars börjar ju folk undra varför bara en del har nåt under tallriken etc men nästan alla får bara i uppdrag att komma ihåg ett ord och då kan dom grunna på varför men ett fåtal får ett "riktigt" uppdrag.. tänkte skriva lite i mission impossible stil hade jag tänkt....kan bli kul att se folk fundera över varför dom ska komma ihåg nagelsax
  • matildaochniklas

Hahahahaha, vilka roliga uppdrag! *ASG*
    Vi ska nog inte ha det på vårat bröllop, men min sambo fyller 25 i höst och då passar det perfekt!

• LindaochJohn

Hahahahaha! Gömma laxen under ett ljus! Jag skulle DÖ om jag såg någon göra det! Tungan ute

Vi måste nog med ha lite uppdrag under tallriken efter att ha läst denna tråd! O saken är att alla våra vänner skulle tända helt på det! De är lite knäppa redan i vanliga fall! Förvånad Flört

• Theka

Vi har försökt kombinera våra hemliga uppdrag med bröllopsbingot. Det står inte rakt ut på bingobrickan vad de hemliga uppdragen går ut på men vid första anblick ska bingobrickan te sig som omöjlig att få bingo på. 

T.ex.  har vi på bingobrickan "En sång sjungs två gånger" och ett hemligt uppdrag är då att ropa "En gång till!" efter en valfri allsång. Ett annat exempel är "Någon håller ett jättekort tal" och det motsvarande uppdraget lyder: "Håll ett tal på högst 10 sekunder".

Svar på tråden hemliga uppdrag...