• Hofsan

hemliga uppdrag...

Vi var på bröllop i pingst och ALLA 97 gästerna fick uppdrag men man måste ju då göra samma uppdrag till en del, bara de inte sitter vid samma bord.

• Hofsan

Jag fick uppdraget att jag skulle skära köttet med "taggarna" på fel håll och sedan säga "oj vad segt kött"
    Jag lurade en tanta och hon sa till mig flera ggr - jamen hallå du har ju kniver upp och ner och jag låtsades som om jag inte hörde henne utan fortsatte och tantan häll på att bli rent hysterisk

• Hofsan

Kom på en grej till som vi hade på en fest som uppdrag.
    En skulle kommaut från toaletten med dasspapper hängande ut från byxorna/kjolen. Riktigt kul!

• Hofsan

Här e några jag hade hemma:

Skär köttet med eggen uppåt och säg sedan? oj vad segt kött?. Upprepa 2 ggr.

Berätta vid ditt bord att du har en stor frimärkssamling och du är väldigt stolt över den.

Ta ett smakprov från grannens mat.

Sätt pannan mot bordet och sucka högt. Kolla sedan bort precis som inget har hänt.

Kommentera en och samma tavla flera gånger.

Ställ dig upp vid ett tillfälle, harkla dig och säg ?jag har glömt vad jag skulle säga?

Kom ut från toaletten med toalettpapper hängandes ut från kjolen eller byxan.
    Ta bort det först när någon kommenterar det.

Fråga någon vid bordet ett par gånger om han/hon har lite vasselin att bjuda på för du har så torra läppar.

Kommentera någons klädsel vid bordet som du inte känner så bra upprepade ggr.
    Säg ordet ?fenomenalt? högt varje gång det blir allsång.

Gör en ?high five? med någon av dina bordsgrannar.

Fråga ivrigt din bordsdam om du får klämma en finne i panna som hon har.

Fnissa som en liten flicka när du blir tilltalad. Prata normalt i övrigt och låtsas som ingenting.

Säg ?Jasså? med manlig basröst när du blir tilltalad. Prata normalt i övrigt och låtsas som ingenting.

Res dig upp från stolen som om du är på väg någonstans. Säg ?ähh skit samma? och sätt dig igen. Gör detta flera gånger.

Flytta bordsgrannarnas glas och säg att ?de står snyggare så?

• Hofsan

Man skriver det i festprogrammet(om manhar ett sådant) att "Nu har du fått ett uppdrag under tallriken som du ska utföra under kvällen". Man behöver inte lägga det i ett kuvert utan bara rätt och slätt under tallriken utklippt i ett hjärta tex.

• Hofsan

EmmaCaroline: Det tar inte alls över kan jag säga. Det bröllop vi var på senast hade 97 gäster, alla hade uppdrag och man märkte knappt av det och jag kan säga att det var det mest känsloladdade bröllop jag varit på! Det blev många tårar. Uppdragen blev verkligen en isbrytare och helt enormt kul imellanåt. Inte så stelt som många bröllop kan bli annars när inget händer.
    Men jag håller med om att det är mycket roligare när typ hälften får uppdrag istället.

Svar på tråden hemliga uppdrag...