• Aleta

Svensexa!

Hihihi, det var ännu roligare att läsa än att höra det i telefon
    Vi ses i övermorgon!

• Aleta

Jag berättar om min möhippa här, vi hör ju ihop

Min hippa var mycket väl anpassad till den ammande, trötta småbarnsmamman!
    Först kidnappning. Där kom jag med banjon för en spelning som jag hade övertalats att åka 20 mil för att vara med på. Plötsligt hörs musik från en park i närheten som känns väldigt bekant på något sätt. Lite närmare inspektion avslöjar en hoper välklädda tjejer med instrument! Inte alls den orkestern som jag skulle ha spelat med utan mitt kära tjejband som har hängt ihop i snart 15 år. De flesta av dem hade också rest 20 mil fast från andra hållet.
    Jag blev jätteglad och rörd, det är inte lätt för dessa tjejer att komma loss samtidigt, men det hade de lyckats med och det bara för min skull!
    I parken hade en härlig picknick dukats upp och vi mindes vår ungdoms turnéer i Tyskland medan vi delade på en flaska Weissherbst, min favorit. Jag fick också småskämmas när alla ordningsregler, som jag hittade på på den tiden, drogs upp...jag var verkligen som en übersträng morsa!
    Jag fick en liten engångskamera för att ta konstnärliga bilder på ett givet tema...de tog kameran på kvällen, vi får väl se vad det blir av det.
    Lite förvirrad frågesport om min m2b blev det också innan jag fick svida om till en av våra snyggaste scenuppsättningar (de hade tagit de sämsta själva, vilka gulliga tjejer!). Sedan fick jag uppträda med lite orientalisk dans för dem. Jag har inte dansat seriöst på 4 år pga barn och flytt, men det gick som en dans. Efter att jag återfått flåset begav vi oss till stadens spelhåla för att få en riktig kick...bingo!
    Jag fick dubbla brickor och undan gick det, tyvärr så vann ingen av oss någon av de svindlande summor som utlovades (ca 40:- ) men vi var lika glada för det!
    Efter en kort bilfärd ut på landet satte vi oss i en vacker berså och jag fick blanda personliga drinkar till alla samt svara på frågor om olika drinkrecept. Det gick ganska bra. Drinkarna blev förstås underbara skapelser med skulpterade (eller ihopknycklade) citronskal... och jag kunde svara rätt på många av de klassiska drinkarna.
    Tillslut serverades en underbar middag och frågesporten om m2b redovisades (fortfarande lika förvirrat).
    Sedan myste vi och avhandlade det mesta mellan himmel och jord som vanligt innan det var dags för de som skulle upp och jobba på måndagen att åka hem 20 mil...
    Jag fick förstås sova över och kunde trött och glad kura ihop mig med min bebis på en madrass och somna.
    Perfekt och precis vad jag orkade med efter två veckors mycket sporadisk nattsömn.

• Aleta

Ja, vi hade jättekul båda två!
    Du skulle sett vilka fina diplom Prins Variant hade med sig hem, dels ett för varje ny utmaning och sedan det slutliga där han hade uppnått nivån Brukspatron.
    De hade verkligen gjort ett fint jobb!

Svar på tråden Svensexa!