Vi har samma problem här hemma. Mitt efternamn är det 276 st som bär, hans 21000 ungefär.
Barnen har mitt namn som mellannamn och hans namn som efternamn (dum som jag var så var det mitt förslag, det "klingar" bättre så). Tänkte inte på eventuella namnbyten då.
Jag vill egentligen inte byta men gav ett förslag häromveckan att vi kunde kringå namnlagen och se till så att vi får bådas namn bådatvå. Då skulle hela familjen ha samma namn, och jag blir då den som byter namn på riktigt.
Den tjurskallen vill inte ens ta mitt namn som mellannamn fast han inte ens behöver använda det i vardagen!!
Hade diverse olika argument till varför han inte ville ta det, b.la till att han tycker att min pappa, ena syster och min bror har lite problem med "nerverna" (de är mycket nervösa, blir lätt deppade, har skumma idéer om saker och ting, bryr sig jättemycket i vad folk ska tycka, grubblar på saker år ut och år in osv). Inget allvarligt men men... han vill inte förknippas med det säger han
Så den diskussionen rann ut i sanden, får väl ta upp den igen om nåt halvår eller så