• Zsarah

    Ska jag berätta för hans vänner?

    Jag vet att min sambos vänner har planerat en svensexa och de har även planerat att klä ut honom och sånt.
    Men då sambon och jag har pratat om möhippa/svensexa så har han
    sagt att han inte vill bli utklädd eller skämma ut sig, han tycker egentligen inte om att vara i centrum.
    Sambon vet inte vad hans vänner har planerat.

    Så nu till frågan, ska jag berätta för hans vänner att min sambo inte vill skämma ut sig? Jag har svårt att säga nej och säga ifrån
    så det skulle vara jätte jobbigt för mej, men samtidigt skulle
    det vara jobbigt om sambon blir utklädd fastän han helst inte vill. Hur skulle ni ha gjort? Hjälp.

  • Svar på tråden Ska jag berätta för hans vänner?
  • Piha

    Jag skulle absolut ha sagt till!
    Inte på ett bestämmande sätt typ "ni får inte göra så eller så", utan sagt att ni pratat om saken och att han nämt att han inte vill "förnedras".

    Om hans vänner bryr sig om honom lyssnar de på dig.

  • SweetSun

    jag har samma "problem". Jag ska nog säga till hans vänner när det blir dags.. de får lyssna på mig, sen hoppas man ju att de tar mig på orden och inte tycker att det blir ÄNNU roligare att skämma ut honom, bara för att jag sagt att han inte vill det...

  • Waersta

    Min är likadan.. han tycker sånt är hemskt och kommer troligtvis bli superarg om de gör något sådant.. jag shar berättat för hans närmsta vänner..

  • Ankan80

    Vet du hur mycket det kommer klä ut honom. Det kan ju vara en snäll utklädnad med och kanske bara en kortare stund.

  • Zsarah

    Får samla mod till mej och försöka säga till på ett snyggt sätt och hoppas att det inte blir som sweetsun skrev, att de tycker att det blir ännu roligare. Vet att de skulle vilja ha svensexa redan i sommar för att det ska passa med några aktiviteter, men vet inte hur det blir. Tror sambon skulle uppskatta mer en helkväll med sina vänner och hitta på saker som gocart och sånt.

  • Zsarah

    Vet inte exakt men min vännina är tillsammans med en av sambons vänner och hon pratade något om 80-tal. Men sambon är samtidigt en lite tråkmåns han tycker sånt är löjligt också.
    Kan jag berätta för min vännina och säga att hon ska berätta till hennes sambo (det är hans som planerar tillsammans med några andra av hans vänner)

  • Ankan80

    Ja, det kan du ju göra. Så har du försökt i alla fall.

  • valkyriana

    Du kan ju säga till- sedan lär de göra det ändå..

  • Aleta

    Min m2b har nyss blivit svensexad och han skrev här på BT om det. Han poängterar just hur bra det var att den var utan förnedringsinslag osv och berättar vad som var roligt.
    Du kanske lite oskyldigt kan säga, "kolla vad jag hittade på internet, det kanske kan vara inspiration för er?"
    www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m2933565.html

  • Atredot

    Iof så spökade de ut min sambo lite, men t-shirt och cowboyhatt är inte så farligt... sen grillade de och hade lite frågesport på en avskild plats, sedan paintball, pizza, biljard och avslutade med kareoki.... (hur det nu stavas) de var fulla som ägg men det var inte förnedrande.... man kan ju göra en upplevelse typ paintball, idrott, hinderbana med lite utmaingar, frågesport om dig och lite öl och mat...

  • Babajaga

    Säg till!! Din sambo skulle nog uppskatta att du gjorde det, och kompisarna kanske också? Om de har planerat att klä ut honom så kanske de tror attt han kommer att uppskatta det och när det visar sig att han inte gör det, kanske de blir besvikna att han inte blev glad då de har lagt ned en massa jobb på svensexan? Nej, förhindra missförstånd genom att berätta för kompisarna om din sambos önskemål. På så sätt bäddar du för att alla kan bli nöjda och glada.
    Lycka till=)

  • Babymama

    Förstår ditt problem, iförd för liten våtdräkt, armbågsskydd och jofa-hjälm fördes sambon bort i dag. Får hoppas att de har skoj :)

Svar på tråden Ska jag berätta för hans vänner?