• Ilbäcksan

Svensexa med 4 pers, vad göra?

Skulle vilja ha lite tips på vad man kan göra på svensexa när man bara är 4 personer. Jag ska inte vara med, men killarna ska ha för min sambo och de har lite jobbigt att få ihop det eftersom alla aktiviteter kräver att man är fler än så... Någon som har något bra tips på något kul att göra som inte innebär att man måste vara ett visst antal?
    Låt tipsen hagla, de börjar få panik...

• Svar på tråden Svensexa med 4 pers, vad göra?
  • Ilbäcksan

Jag har också varit därinne och tittat, men det finns inte så mycket i Örebro som är kul och det som finns är så jädrans dyrt... Eftersom de bara är 4 så får de inte ihop så mycket pengar heller..

Ronja2 skrev 2008-06-03 15:42:30 följande:
    Kolla upp denna sida: liveit.se/Massa roliga aktiviteter att hitta på!Kanske bungyjump vore nått ;)Andra tips...Fallskärmshoppning, forsränning, ...Jag var med o hjälpte till på en svensexa en gång där de hade "riddartema" kille fick då komma ut o rida och vi avslutade med lite "tornespels inspirerade övningar. Fins mycket kul att hitta på även om man inte är så många!
  • Ilbäcksan

Jo, det är just det, vi bor i Örebro. Känns som att det inte finns något här att göra... Vi har kollat en del grejer men det verkar som att man måste vara ett antal personer för att kunna göra något :(

• Ilbäcksan

Jag har kollat lite på de länkarna jag fått, jättebra, du är en riktig idéspruta Mystyle, tack :)
    Funderar om det finns någon vattensport som han kan göra, det ska ju bli kanonväder i helgen. Någon som vet??

• Ilbäcksan

Tänkte bara berätta att nu har svensexan varit och det ordnade sig tillslut ändå, som det ju oftast gör :)
    Han fick ett sms tidigt på lördagsmorgonen att han skulle inställa sig på stationen för att invänta vidare instruktionen och sedan vidare till sina hemtrakter(Avesta). Han blev lite fundersam och undrade vad de skulle hitta på i Avesta(liten håla i Dalarna). Jag skulle skjutsa honom till stationen, men hade fått instruktioner att åka till en av killarna istället och där väntade frukost(hela grejen med Avesta var en bluff:) Sen fick han klä på sig sin outfit för dagen, en Obelix dräkt och givetvis en liten Idefix-handväska som han fick bära på och ha vinet i. Han såg så rolig ut *asg* Sen tog de med honom till Wadköping där det var medeltidsmarknad och där skulle folk få bryta arm med Obelix och vann en öl om de bröt ner honom 3 ggr. Tror han körde mot 20 stycken och ibland var de även 2 samtidigt, men ingen bröt ner honom, han var så duktig! Han var påväg att börja tävla i arbrytning för några år sedan så jag gissade att det skulle bli svårt, men jag tyckte synd om honom, han fick lite ont i armen efteråt.

Sen bar det av till Kilsbergen för att köra paintball och de hade tur, det var ett till svensexe-gäng som skulle spela, så de slog ihop det och då blev de 12 stycken, så det var ju kanon att man kunde göra så!

Efter det fick de duscha och göra sig i ordning för att dra vidare till en resturang i stan. Avslutningsvis hamnade de hemma hos en kompis till honom som har projektor och så körde de olika wii spel fram tills två på natten när jag ringde och sa att jag inte orkade vara uppe längre(skulle ju hämta honom). De sa att de skulle kunnat hålla på till 0600 på morgonen *puh*

Så det blev lyckat tillslut! Tack för era jättebra tips och idéer!

Svar på tråden Svensexa med 4 pers, vad göra?