• DanKat

Häst & vagn

Jag åkte häst & vagn på studentbalen, då betalade vi 500kr. Det är ingen sån där urtjusig svart vagn som man går in i som har tak utan det är en enklare, men det är mysigt ändå! Vi funderar på att höra med samme kusk när vi ska gifta oss, han bor i samma by som vi ska gifta oss och jag gissar att han i så fall kommer ta ungefär lika mycket betalt, det vi maximalt skulle vara villiga att betala är väl runt 1000kr eller nåt. Då är det som sagt ingen sån där urtjusig vagn och det är väldigt kort sträcka vi kommer åka. Vi skulle knappast vara villiga att betala så väldigt mycket mer även om det var finare vagn faktiskt, tycker det är onödigt att lägga så vansinnigt mycket pengar på en sak som man nyttjar så kort tid. Det är vad jag tycker

• DanKat

Nu har vi kontaktat kusken vi funderade på att anlita, och vi behöver inte betala mer än 900kr Då ingår det att vi får åka till vigseln om vi vill, ha med ekipaget vid fotograferingen och åka från vigseln (om vi åker ända till festlokalen med häst & vagn går det ca 50 min på bara det). Dessutom hade han fått tag i en täckt vagn nu, så det känns tjusigare än vad vi först hade trott (tidigare har han bara haft en öppen vagn). Vi är supernöjda!

Svar på tråden Häst & vagn