-
låter som om du har för liten storlek kanske...dragonesse skrev 2008-06-10 21:38:03 följande:Nu har jag testat även med mens, och jag får det inte att bli bra! Tycker koppen känns mest hela tiden, en obehagskänsla osm inte vill försvinna. Plus att piggen skaver lite, trots att jag har klippt bort en del. Dessutom vågar jag knappt gå på toa, då pluppar den ju nästan ut! Måste sitta och pilla in den igen efter varje besök... så ska det väl inte behöva vara? Men jag kan inte få in den längre, för då känns det obehagligt, tror jag stöter emot livmodertappen. Varför vill det inte funka för?
-
piggen kan du klippa av helt och hållet, det gjorde jag - mycket mer bekvämt
-
nä då stämmer nog storleken, prova att kapa piggen helt, det är säkert den som gör att du upplever att du känner koppen och att den är på väg ut
-
du borde kanske maila dem och fråga hur det är med kopparspiral, det vet inte jag nåt om
men det du kände att den liksom slutit sig runt livmodertappen, det är inte vakuumet du känner? du får trycka till lite på koppen så att luften liksom pyser ut lite, ananrs känns det som att man håller på att dra ur hela livmodern typ... -
ja jag har hört att det kan vara klurigare att få till det när man inte har mens, men själv vet jag inte, har aldrig provat :P
jag kände oxå piggen och valde att ta bort den helt. men prova först att få ut koppen utan att dra i piggen, kläm istället tag i undersidan på själva koppen. jag tyckte det var lättare, jag bara gled på piggen ändå
låter dock som din kopp är på plats men att piggen är för lång... -
nja... det tror jag inte är nån fara, eller? det skule vara om avsändaren skulle ha nåt emot det..
kan du inte återge i nya ord eller nåt? :) -
hehe, säg nåt man inte kan :)
-
fan.. men förutom det! :)
-
Lycka till! :)
-
hmmm.. kan du definiera om det är piggen du känner?
-
hmm... känner du den både i slidan och i livmodertappen??
-
jag har haft min två mensperioder och är supernöjd!
det gick fort att lära sig sätta in den, men att ta ut den tog lite längre tid att lära sig utan att det gjorde så ont! men nu funkar det oxå! jag glömmer bort att jag har mens :) -
jag har diva-cup
det är den som oftast rekommenderas att börja med, den har du dessutom returrätt på om du inte är nöjd -
ja, det är väl en av skillnaderna, jag vet inte hur man känner en sån skillnad faktiskt... men diva-cup är väl den som är mittimellan typ... lagom är bäst :P
-
hehe för mig är nästan tvärtom :D
Lunia skrev 2008-07-01 06:42:02 följande:Har också Divacup, fungerar för det mesta med i sättningen, ta ut är lättare för min del