• dragonesse

Fick hem min menskopp idag...

...och jisses vad stor den är! Vete fasen om det här kommer fungera, jag som tycker det är jobbigt att sätta i en tampong... tänkte dock jag skulle testa detta ändå. Är det verkligen säkert att man inte känner nåt när den sitter i?!

• Svar på tråden Fick hem min menskopp idag...
  • snaily

Förstår vad du menar, jag tyckte den var groteskt stor när jag fick hem min. Allra första gången jag provade den kände jag den lite men det berodde nog mest på att jag kanske inte hade den precis rätt placerad - det tar lite tid att komma underfund med den men ha tålamod, efter några månader är den fantastisk!

• crello

Nu är jag helt ute o reser kanske men vad är en menskopp???

• blivande fru Rosenquist

Glöm bara inte att klippa "pinnen" till önskad längd, då den annaras kommer göra lite ont.

läs beskrivningen ordentligt och pröva att sättai och ur innan du har mens, så du fått in tekninken.

det e det bästa köp jag gjort. helt kanon

• Anja 19 juli 2008

Jag klippte i princip av pinnen helt... man får ju lätt tag i den ändå iochmed att den ska sitta ganska långt ner

Håller med om att den såg stor ut ohc jag tänkte oxå att den skulle kännas hur mkt som helst, men när man fått in rätta tekniken så gör den inte det!

Menskopp rules...

• Anja 19 juli 2008

Crello

menskopp är som en kopp som man för upp i slidan (avskyr det ordet men men...) och som samlar upp mensen, som man sedan bara tömmer ur, sköljer menskoppen o sätter in den igen. Den kan sitta i upp t tolv timmar innan den blir full (beroende på var i mensen man är och hur mkt mens man har).

En tampong kan man få sjukdomar av om den sitter för länge, den läcker, den blir fyll mcyket fortare och den sparar inte precis miljön icohmed att det är en förbrukningsvara.

Menskoppen har en livslängd på 10 år, du förstör inte/sliter inte på dina slemhinnor, du kan t.om sätta in den i förebyggande syfte när du vet att mensen är på väg, för den är gjord av kirurgiskt silikon och inte sträv bomull.

Har bara gott att säga om denna produkt.

Tror att så många inte har hört om den för att tampong och bind-industrin gärna vill tysta ner allting kring denna produkt. De skulle ju vara rätt illa ute om alla kom underfund med hur bra den är.

den har funnits i olika varianter sedan 40-talet läste jag någonstans. Så det är egentligen ingen ny produkt men den är ju förbättrad många ggr genom åren.

kolla här tex:

www.amandasintima.se

www.menskoppen.se

• MyStyle

Oxå nyfiken. Vad är det?

• DanKat

Jag har tänkt beställa en menskopp så det är väldigt intressant att höra hur ni reagerade när ni fick hem den

• Anja 19 juli 2008

DanKat

tänk på när du beställer att det finns olika storlekar. En för kvinnor som ej fött barn eller/och är under 30 och en annan storlek för kvinnor som fött barn vaginalt eller/och är över 30

SEdan finns det olika märken. Mooncup tex, den är lite hårdare i materialet har jag förstått medan Ladycup är den mjukaste. Lunette och Divacup är mellanmjuka och enligt mig har Lunette den trevligaste formen, inga kanter osv.

jag har lunette (finsk menskopp) och är supernöjd. Tror att diva och mooncup är engelska och ladycup (som är den nyaste) är tjeckisk

Svar på tråden Fick hem min menskopp idag...