• dragonesse

Fick hem min menskopp idag...

...och jisses vad stor den är! Vete fasen om det här kommer fungera, jag som tycker det är jobbigt att sätta i en tampong... tänkte dock jag skulle testa detta ändå. Är det verkligen säkert att man inte känner nåt när den sitter i?!

• Svar på tråden Fick hem min menskopp idag...
  • DanKat

Anja 19 juli 2008:
    Tack för tipsen! Jag tror att jag ska beställa DivaCup, såg att det finns ett pengar-tillbaka-erbjudande om man beställer den så man kan skicka tillbaka den om den inte skulle passa

• dragonesse

Jag beställde Divacup tror jag det var just för att man skulle få testa. Tänkte testa den ikväll eller nåt, får mensen nästa vecka. Tycker dock fortfarande att den ser väldigt läbbig ut...

Jag vet inte om jag beställde fel storlek, svårt när man är i gränsfallet sådär... jag är 29 år, och de hade en gräns på 30 år för storlek 2. Men eftersom jag ändå är såpass nära 30 år och dessutom planerar att börja försöka skaffa barn i augusti så tyckte jag att storlek 2 kändes bättre. Är det stor skillnad på dem tror ni? Vet också att jag blöder ganska mycket, då var det ju också bra med storlek två. hmm...

Som sagt, får väl prova ikväll och se! Wish me luck!

• Nalle Puh 40

Har aldrig hört talas om det men det verkar rätt smart

• Fredrik och Sabine

...fast det låter ändå rätt äckligt att samla upp sin mens i en kopp. Blir det inte kladdigt och äckligt när den ska tömmas?!?
    Nä, jag håller mig nog till tamponger även i fortsättningen,

• dragonesse

Hmm, känns lite konstigt att skriva så öppet om allt här... men nu har jag provat den i alla fall! Det var lite knivigt att få i den först, det krävdes några försök. men till slut gick det! jag kände av den lite grann, tror piggen störde mig lite, så jag ska försöka få n den lite längre nästa gång. Tänkte pröva imorgon igen. Får mensen på måndag så jag har några dagar på mig att få kläm på det! Var inte riktigt så läskigt som jag trodde, men jag hoppas jag får till det så jag inte känner den alls, för det gjorde jag nu. Inte så det gjorde ont, men det kändes lite obehagligt. Lite skumt när jag tog ut den också och vakuumet släppte! Men jag ska nog lyckas lära mig det här tror jag!

• Nienna

Du ska inte föra koppen längre in, korta av piggen istället. Men gör det lite i taget och känn efter hur mycket som behöver tas bort. En del tar bort hela medan andra inte tar bort nånting, själv har jag kortat av min lite.

• Anja 19 juli 2008

Nienna har helt rätt. Den ska inte längre in (beroende på hur långt ute den satt, den ska ju heller inte sitta precis längst ute där man har själva knipmuskeln, om du fattar hur jag menar, för då KÄNNS det, utan den ska vara precis bakom den typ )

Korta piggen... jag har kortat min pigg helt och hållet...

• dragonesse

Jag tror ändå att jag måste försöka få den längre in, för även själva koppen kändes. jag får testa mig fram helt enkelt!

• Anja 19 juli 2008

ja då ska den nog lite längre in...

Svar på tråden Fick hem min menskopp idag...