Inlägg från: Kärlek ger näring åt själen |Visa alla inlägg
  • Kärlek ger näring åt själen

Något blått i dukningen

Det finns ju blå horentsia som står rätt så bra när den får vatten

Vi kommer att köra blått o vitt tema.. och det återkommer egetentligen i hela dukningen.. tallrikar m m är vitt men dukar, dekoration m m är blått.. lika så servetterna

Miss Blue var det svårt att göra monogramen själv?
    Har köpt vita blockljus på IKEA och funderar på att sätta vårt monogram där fast då i blått hihi

Fästa dem på ljuset För jag har gjort mitt eget monogram (finns i galleriet)

Åhh det måste jag bara prova
    Tror det kan bli hur snyggt som helst Hihi Hitta super fina blåa ljus här i Malmö Så jag kommer nog köpa med mig några st så jag kan ha tillsamans med de vita blockljusen

Miss Blue skrev 2008-06-30 13:59:07 följande:

Skriv ut monogrammet på silkespapper eller tunt inslagningspapper (vi använde Ikeas!=gratis!)Tänk på att "slå in" ett styvare papper med silkespappret annars tokfastnar det! Sen är det bara att klippa ut monogrammet så nära "texten" det går. Värm en sked över ett ljus och dutta dra över monogrammet tills det fäster på ljuset. Testa på ett gammalt ljus först så du får in snitsen. Lycka till!

Ja precis. Jag tycker det blir mer personligt på det sättet med :) För en väääldigt billig peng Hihi

Svar på tråden Något blått i dukningen