barn planer och bröllop 2009, går det?
Vi har försökt bli med barn sen i februari i år, än har vi inte lyckats och bestämde oss för ca en månad sen att gifta oss i augusti 2009 och nu velar jag fram och tillbaka på hur vi ska göra, skulle vi lyckas nu hinner vi ju bli föräldrar innan bröllopet och då går ju klänningen sy (min mamma ska sy) så att den passar efter en ev vikt uppgång. Men går det att fixa ett bröllop och ha ett barn på nån månad bara? Eller riskera att vara hög gravid vid bröllopet vet ju inte hur man kommer att må då direkt. Jag både vill och inte vill försöka innan bröllopet vi är så ugna att jag tycker vi hinner ändå (jag 23 och han 25)men min m2be håller inte med mej riktigt han vill ha barn så fort som möjligt. Jag skulle gärna få ett barn nu men som sagt bröllopet gör att jag tvekar.
Hur har ni andra tänkt kring detta. Min M2be anser inte att det gör något att va gravid o gifta sig eller ha ett litet barn men det är för vi ser på saken med olika ögon jag misstänker att han inte riktigt vet hur det kan va som gravid eller med ett litet barn (har ingen erfarenhet själv men som kvinna tror jag man har lite mer koll, men vad vet jag.......)
Råd motages tacksamt i alla fall!