• Pippistrumpan

Så härligt det var! Men prästens mobil ringde under vigseln...

Vi hade ett enkelt vackert litet bröllop utan gäster. Men inte desto mindre viktigt. När vi gått in i kyrkan och vigseln startat hör vi en hög melodislinga. Prästens mobil!! "Den slutar snart" säger han och stänger inte av. Sen passar han på att gå åt sidan in i något litet skrymsle och knappra med den under en psalm eller nåt. Minns inte i all upprymdhet. Inte kom han ihåg våra namn heller, kallade oss för andranmnen och glömde en psalm. Tur att vi bara hade ögon för varandra. Jag och min älskade man.

• Svar på tråden Så härligt det var! Men prästens mobil ringde under vigseln...
  • Pippistrumpan

Jag väntade en evighet på kyssen också men den glömde han visst den också. Sa inte ett ord om det och vi förstod aldrig när vi var gifta och "fick" kyssas.

• GME76   080802

Nämen åh vicken klantprelle. Tur att ni kom ihåg vad ni skulle göra i a f . Grattis!

• Kimmy

GRATTIS till de nygifta!!!

i frågan om kyssen så NIX den kom aldrig på tal under vigsel repetitonen här heller...
    och dom två senaste bröllopen vi varit på så har inte dom heller kysst varan i kyrkan, Varför inte?
    känns ju som att det inte riktit är "färdigt" när kyssen lämnas bort.

• stenbruden

Vi tog friheten att kyssas! Kommer inte ens ihåg om vi gav VF chansen att säga att vi fick kyssas...
    Jag var så upprymd efter ringen att jag slängde mig runt halsen på min man och kysste honom. Det är väl min rätt som fru

• 20080301

Grattis
    Vår präst glömde kyssen oxå

• 7 års förlovning

Enl vår präst är det bara i usa som de säger "du får nu kyssa bruden" det är inte tradition i sverige... men man kan knycka en under tiden, typ efter man fått vigselbeviset...det gjorde dock inte vi.

• Fjosok

Ursäkta. SKA kyssen ens finnas med?

• stenbruden

Glömde skriva att vi gifte oss borgerligt utomhus så vi hade ingen prälle...

KLART att man måste få KYSSA varandra!!!!! Oavsett traditioner... herregud man BEHÖVER ju det

Ni som läser detta och inte är gifta än:
    Ta den bara det är ju ni som står där!!! Ingen kan säga något!!! Ni älskar ju varandra
    KÖR PÅ!!!

• Fjosok

Ja, om prästen (jaf tänker kyrkligt nu) är informerad och lämnar klartecken är det klart man får. Men säger man inget så blir det nog inte utan på kyrktrappen där kyssen brukar äga rum

• Duchess

Jodå, nog tror jag att man får kyssa varandra i kyrkan. Men "You may kiss the bride" är ett amerikanskt moment i vigselakten, och förekommer alltså inte i Svenska Kyrkans vigselritual. Någon har sett för många amerikanska filmer

Vi kysstes på kyrktrappen och blev jättegifta ändå

Svar på tråden Så härligt det var! Men prästens mobil ringde under vigseln...